Recension: Lenovo Thinkpad T60

Permalänk
Medlem

Tycker som många andra också att designen är rätt skön. Om inte annat blir den kanske aningen mindre stöldbegärlig när den ger ett lite "äldre" intryck.

Permalänk
Medlem

Om det är design man är ute efter så är det lenovos N-, C- och V-serier som gäller. Thinkpad är designade för att vara stabila arbetshästar och håller därför samma stilrena design genom både T- och R-serien.... fast R-serien ska ju fasas ut nu när T-serien kommer med WS-skärmar. Det bör noteras att man ska ha en T60p (observera p:et) om man vill ha ATI-grafik (FireGL 5250) istället för Intel GMA950 då dessa modeller är avsed just för CAD-design bl.a och därmed har vassare 3d-grafik.

Hmm, det nämdes inget om "Think Keyboard Light" i recensionen. Dvs deras fina lösning som tar ljus ifrån baklighten på skärmen för att lysa upp tangentbordet om det är för mörkt för att man ska kunna se knapparna på tangentbordet. Detta är genialiskt då det inte drar mer på strömmen att ha denna funktion påslagen.... appropå finesser

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Dags för att göra en ny revision på recensionen, man ser ju rätt snabbt på kommentarerna åt vilket håll det lutar.

A. försök vara objektiv
B. ta upp kvalitetsintryck av alla komponenter
C. Glöm inte att räkna upp viktiga features.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Synd på Intel GMA dock... även en laptop som aldrig är ämnad att användas för spel bör ju iallafall klara något simpelt såsom warcraft 3 eller liknande...

Kan hålla med om att det är lite synd med grafik kretsen.
GMA 950 kortet som sitter i är iaf inga problem och lira WC3 med. Då vi har Thinkpad T60 i skolan

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Kan hålla med om att det är lite synd med grafik kretsen.
GMA 950 kortet som sitter i är iaf inga problem och lira WC3 med. Då vi har Thinkpad T60 i skolan

Ja, min bror har samma, och det är galet stor skillnad mot min laptop som har en Radeon 9600.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

tycker att recensionen är ett misslyckande.
flera viktiga saker missades.

läs min "minirecension"
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Dessutom så får man grym spelprestanda om man har CD +ATI 1400

Fördelerna med thinkpaden är många, egna kvalivativa mjukvaror, smarta "featuers", kombination av prestanda + mobilitet.

Enjoy!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

portabel tell mee

Som sagt i många inlagg har måste jag trycka på ibms thinkpad,
sitter på en 30x lilla varianten, valdigt liten sak, pga, den brukas valdigt portabelt. Denna burk ar det bara att kasta ner i en vaska och ta med sig.
vill verkligen framhava chassit som ar av basta slag. har tappat min burk oraknliga ganger, and it still keeps on running.
ibm ar som ett javligt bra duracell batteri, du far riktigt kvalitet for pengarna, samt att applikationer flyter pa bra. igentligen kan man inte jamfora chassit med manga av dom storre tillverkarna, da dessa ligger fortfarande langt efter.
genomtankt burk for genomtankta manniskor.

Permalänk

hur bra är egentligen ATI Mobility FireGL V5250 jämfört med Radeon x1400 när det gäller spel? någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingbudda
hur bra är egentligen ATI Mobility FireGL V5250 jämfört med Radeon x1400 när det gäller spel? någon som vet?

V5250 är i princip ett X1700 och man kan modifiera drivrutinerna för X1700 så att dessa går att installera på V5250-korten. På så vis sänker man precisionsoptimeringarna och får liknande prestanda som X1600/X1700. Med andra ord så är det rätt bra prestanda på denna grafikkrets.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

aa, tackar, då vet jag