Permalänk

Speltips till Xbox 360

Hejsan.

Nu har min Xbox 360 stått och samlat damm alldeles för länge, så jag tänkte att det var dags att införskaffa något nytt lir. Men jag skulle behöva lite hjälp att välja spel då jag inte haft någon större koll på spelutbudet till kexboxen.

Jag har haft ögonen på Call of Duty 3 och Rainbow Six: Vegas det senaste. Så jag antar att det står mellan dessa två spel.
Vad jag främst vill veta är vilket av dessa spel som håller längst i solo play? Jag har nämligen inget Live account än eftersom jag inte har tillräckligt med tid för att lira online just nu. Dock kommer jag fixa det förr eller senare, så huruvida spelet är roligt Online är väl också något att ha i åtanke men single play kommer i första hand ändå.

Ni kan även komma med fler tips om ni har något bättre förslag. Det kan vara antingen i samma genre som ovanstående spel, eller äventyr/RPG.
Bara det inte är sport eller bilspel.

Gears of War och Oblivion har jag redan.

Tack på förhand

MVH
Peter

EDIT Oj, förlåt. Insåg precis att denna tråd hör hemma i Spelkonsoler och Konsolspel

Permalänk
Medlem

Sälj skiten o köp en riktig spelmaskin AKA PC
Envisas du fortfarande så hmm Lost Planet och Dead Rising kanske!

Permalänk

Hehe. Anledningen till att jag köpte en Xbox 360 var för att det skulle kosta för mycket att uppgradera min nuvarande PC.. Tror jag skulle få byta ut det mesta faktiskt. Xbox 360 håller nog lite längre iaf, och man slipper oroa sig för att spelen inte kommer flyta på bra.

Jag har läst lite om både Lost Planet och Dead Rising.. Båda spelen verkar häftiga, men frågan är om fördelarna väger över nackdelarna? T ex Lost Planet verkar ha ganska jobbiga kontroller och storyn verkar inte mycket att hurra för heller. Och i Dead Rising verkar save-systemet ganska dåligt. Frågan är om dessa problem går att leva med? För övrigt verkar spelen intressanta faktiskt.

Permalänk
Medlem

Skämt o sido från mig bara och att köra lite konsol ibland är väl inget fel det heller..har nog haft dom mesta själv som kommit ut fast kommer tibax till Pc'n snabbare än kvickt

Har testat både en liten sväng enbart och vet inte hur dom är i längden men verkar ganska okey iallfall..ett bra tips är såklart att modda boxen, vad annars ha den till heheh..du vet billigare att testa så slipper du bli ruinerad på kuppen och kan spara slantarna till en bättre Pc

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Jag har tittat lite på Crackdown, men jag har inte fått min box än så jag vet inte

Ska finnas ett demo på det har jag för mig på Live, testa det!

Permalänk
Medlem

Crackdown, LostPlanet (inga fel på kontrollen) och Dead Rising är de klart bästa spelen som du inte har. Alla tre är klart värda att köpa. Just nu kan du få Lost Planet och Dead Rising för typ 400:- (styck) på Webhallen

Permalänk

Jasså, ja för det priset kanske jag slår till med båda två. Crackdown hade jag missat totalt.. Verkar ganska snajs. Synd bara att jag som sagt inte har något Live konto så jag ej kan testa demot.. Men man kan väl alltid skaffa en månad eller nånting.

Brorsan hade precis införskaffat Guitar Hero till sin 360 och rekomenderade det starkt.. Nu är jag inte så musikalisk av mig, men det verkar förjävla roligt faktiskt

Anyways, tack för tippsen!

Permalänk
Medlem

Dead rising kostar 329kr på CDON just nu!

Edit: kostar visst 349kr på webhallen, så det är väl bättre om du kan handla direkt i butiken..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Dead rising kostar 329kr på CDON just nu!

Edit: kostar visst 349kr på webhallen, så det är väl bättre om du kan handla direkt i butiken..

Frakt fritt på CDON om du är student.

Permalänk
Medlem

Dead Rising, sysselsätter i mååååååååååååååånga timmar...till och med veckor! Finns alltid nåt nytt att klara för att låsa upp alternativa slut, vapen osv...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

guitar hero 2? finns inget bättre spel till X360 i min mening. därefter Dead rising

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Jasså, ja för det priset kanske jag slår till med båda två. Crackdown hade jag missat totalt.. Verkar ganska snajs. Synd bara att jag som sagt inte har något Live konto så jag ej kan testa demot.. Men man kan väl alltid skaffa en månad eller nånting.

Brorsan hade precis införskaffat Guitar Hero till sin 360 och rekomenderade det starkt.. Nu är jag inte så musikalisk av mig, men det verkar förjävla roligt faktiskt

Anyways, tack för tippsen!

Du behöver inte ha betalat Live Guld för att kunna ladda hem demos, allt du behöver göra är att koppla upp din Xbox 360. Det enda som brukar vara är att nya demos får man vänta på i någon vecka innan man får ladda hem och testa.

Crackdown är klart rekommenderbart. Guitar Hero 2 är rekommenderbart om du gillar musik. För mig funkar det som ett fruktansvärt bra komplement till alla actionspel.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

samma här faktiskt,stått och sammlat damm nu.
väntar spänt på spel som trusty bell och blue dragon.
ser faktiskt ingen anledning till att köra igång 360 just nu,mer än dom gångerna jag lirar nhl07 och oblivion.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer