Nätverksenhet för säkerhet i fjärran

Permalänk
Melding Plague

Nätverksenhet för säkerhet i fjärran

Internet Security Systems som är ett Dotterbolag till IBM har idag lanserat en enhet som designats specifikt för att skydda mindre kontor i anslutning till större kontor eller andra "slutpunkter" som bankomater och kassaautomater.

Läs nyheten: Nätverksenhet för säkerhet i fjärran

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

19" rack är sexigt.

Den där ser dock lite ut som en leksak.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

usb ohh lala me like

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Hur blockar den spyware?

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

Hur många kassaautomater/bankomater kör Windows så att de behöver skydd för spyware? :/

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Hur många kassaautomater/bankomater kör Windows så att de behöver skydd för spyware? :/

Rätt många faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Enheten har en display på framsidan samt två stycken usb-portar. Enligt specifikationerna kan den hantera skyddad trafik i upp till 10 megabit eller 125 kilobyte per sekund.

Är det inte en ganska stor skillnad på 10megabit och 125kilobyte per sekund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Hur många kassaautomater/bankomater kör Windows så att de behöver skydd för spyware? :/

Både Nordeas och Swedbanks bankomater kör Windows NT. Skrämmande?
Och när jag är ute i butiker, restauranger m.m. så ser jag bara fler och fler windowsbaserade kassasystem.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det är skrämmande bara för att de kör Windows NT. Är många system idag som bygger på NT och de som sitter i bankomater osv. är ju antagligen rätt nerlåsta. Hur någon skulle kunna få in spyware på en sådan skulle jag gärna villja se.

Inte direkt så att man startar internet explorer på en bankomat.

Däremot blir jag varje gång jag ska ta ut pengar frustrerad över hur lång tid det ska ta. Fantastiskt onödigt.
Den enda anledningen jag kan komma på är för att det ska vara "användarvänligt" så att även äldre pensionärer hänger med. Men det tyder bara på dålig design om de inte skulle göra det anser jag.

Permalänk
Medlem

jag märkte att bankomater kör windows när en av dom hade krashat igår =/ rätt absurt egentligen

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynamite
Både Nordeas och Swedbanks bankomater kör Windows NT. Skrämmande?
Och när jag är ute i butiker, restauranger m.m. så ser jag bara fler och fler windowsbaserade kassasystem.

i am scared shitles.
helt alvarligt hadde hällre sett linux eller någe annat på en benga automat.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"