Sweex MP034FM Blue Bay

Permalänk
Melding Plague

Sweex MP034FM Blue Bay

Sweex MP034FM Blue Bay är en mp3-spelare för den som är ute efter en riktigt billig och enkel modell. Den kostar nämligen inte mer än 299 kronor, och med på köpet får man då ett par hörlurar i form av Sennheiser MX 300.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ganska intressant ändå, billiga kan ju vara bra

nöjd med min iPod nano dock

Permalänk

En av top 10 anledningarna till att vår planet inte lever värst många år till. Snacka om att det går lite för långt med alla billiga prylar.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är ljudet med andra lurar såsom Koss the plug?

Permalänk

Synd att radion sög så totalt

En anna sak är att jag tycker apple tar aldeles för mkt för sina ipods nu när minnespriserna gått ner så mkt!! för 2år sedan när Nanon kom så kostade ju 4gb åtminstånde 2000kr å man fick den för 2500kr vilket gjorde den väldigt prisvär å bra!!
Men nu så kostar 4gb bara några hundralappar vilket gör att dom verkligen borde sänka priserna.. 2000kr är aldelles för mkt för den nu!! bättre å skaffa en Sony Ericsson mp3mobil för 2000kr å sen köpa ett 4gb minneskort för 500kr får mkt mer för pengrna!!

Lol sorry blev lite långt å tråkigt

Permalänk
Avstängd

Billig.

Synd att den inte had Ogg eller FLAC.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

bra om man vill ha USBMinne + MP3!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Någon som kan rekommendera en billig bra spelare som fixar ogg vorbis? Kör för närvarande med min gizmondo/gpx2, men om man tex. är ute och springer blir det lite klumpigt..

EDIT: EZAV Pebble EMP-700 verkar billig och bra. Synd att man är luspank för tillfället. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=90068

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Samma hårdvara i den här som alla Denver/Tangent-spelare, kan jag tänka mig.
Eller, över huvud taget samma innehåll i den som i ALLA spelare Coop, ICA, etc, säljer som kostar <300 kr. Dessa spelare gick att få tag på för 2-3 år sedan också, men dyrare förstås. Men fortfarande exakt samma funktioner.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Kanske inte Stöd för Vista Ultimate 64bit,som vi Bluethoot har en här den är för Tunnan ingen Driver.......Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Kanske inte Stöd för Vista Ultimate 64bit,som vi Bluethoot har en här den är för Tunnan ingen Driver.......Mvh.....Klaus

Snarare Vista 64bit som inte har stöd för UMS såfall, vilket låter mystiskt.

Permalänk
Medlem

är det inte dom som gör (klär på) TV-apparater i trä?

en MP3-spelare i trä vore ju fint annars.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag måste vara trött, läste först "blue ray" och sen tyckte jag att 299 spänn var alldeles för billigt såhär tidigt och då föll poletten ner.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Är recensionen ett skämt eller? Vem köper en mp3spelar för 300kr och förväntar sig någonting överhuvudtaget. Helt värdelös förutom om man vill ha en extra att ha när man typ tränar eller springer. Vilket dom flesta redan har sen usbstick mp3spelarna va inne runt 2000-2001.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Sådana produkter lever inte långe allsi händerna. Kjell & Co har en mp3 på 1Gb för 249kr och på dessa finns alla tänkbara fel som inte visar sig första dagen utan någon vecka/månad efter. Aldrig att jag skulle köpa något billigt skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
är det inte dom som gör (klär på) TV-apparater i trä?

en MP3-spelare i trä vore ju fint annars.

du tänker på SwedX som därimot tillverkas världens bästa billiga tv apparater. Synd dock att dom är otroligt fula.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
du tänker på SwedX som därimot tillverkas världens bästa billiga tv apparater. Synd dock att dom är otroligt fula.

så var det ja.

otroligt fula vet jag inte, lite halvhjärtat genomfört mest. men tanken är ju bra ändå tycker jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag köpte en Sandisk Sansa E130 den blåa versionen med inbyggt 512 mb minne sen utökade jag de med 2 gb SD kort Duger utmärkt men hatar dom lurarna som ingick så jag kör med ett par Koss PortaPro
Om ni vill ha n mp3 spelare med bra ljud och utbyggtbart minne så är den något att ha.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Synd att radion sög så totalt

En anna sak är att jag tycker apple tar aldeles för mkt för sina ipods nu när minnespriserna gått ner så mkt!! för 2år sedan när Nanon kom så kostade ju 4gb åtminstånde 2000kr å man fick den för 2500kr vilket gjorde den väldigt prisvär å bra!!
Men nu så kostar 4gb bara några hundralappar vilket gör att dom verkligen borde sänka priserna.. 2000kr är aldelles för mkt för den nu!! bättre å skaffa en Sony Ericsson mp3mobil för 2000kr å sen köpa ett 4gb minneskort för 500kr får mkt mer för pengrna!!

Lol sorry blev lite långt å tråkigt

Förlåt?! :S

Senast för en vecka sedan köpte jag mig ett stycke k550 med 1 GB minneskort. Minneskortet gick på 315 och hade 1 GB. Jag tror inte ens det finns 4 GB te m2. Mobilen gick på strax över två stycken 1000-lappar. Ljudet i mobilen är till och med ett mycket sämre än min kära ipod nanos (som många, inkl jag, tycker har ett ganska klent ljud). De bundlade hörlurarna ska vi inte ens prata om, inte ens värda att titta på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Jag köpte en Sandisk Sansa E130 den blåa versionen med inbyggt 512 mb minne sen utökade jag de med 2 gb SD kort Duger utmärkt men hatar dom lurarna som ingick så jag kör med ett par Koss PortaPro
Om ni vill ha n mp3 spelare med bra ljud och utbyggtbart minne så är den något att ha.

"Utökade"? Har den en minneskortsslot eller gick du in i maskineriet och bytte?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampster
Är recensionen ett skämt eller? Vem köper en mp3spelar för 300kr och förväntar sig någonting överhuvudtaget. Helt värdelös förutom om man vill ha en extra att ha när man typ tränar eller springer. Vilket dom flesta redan har sen usbstick mp3spelarna va inne runt 2000-2001.

Jag tycker att det är alldeles utmärkt att göra en recention på en billig mp3spelare. Tänk om dagens billiga hade varit i klass med iriver/iaudio/ipod och jag lägger pengarna på dyra saker. Men nu vet jag att så inte är fallet och kommer då inte köpa en billig sak. Tack för recentionen.

Permalänk
Medlem

exact billigt eftersom blue ray och bara 1gb = billigt

Permalänk
Medlem

Men man kan ju använda en sån som usb minne om man vill. Gör jag ochså med min Trekstor 1GB spelare i samma stuk. Funkar fint.
Tror inte jag har någonsin lyssnat på musik med den.
Så jag betraktar sådana spelare som usb minne med inbyggd display och mp3 uppspelningsmöjlighet.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Jag måste vara trött, läste först "blue ray" och sen tyckte jag att 299 spänn var alldeles för billigt såhär tidigt och då föll poletten ner.

Tyckte att det stod Blue Ray ända tills jag läste ditt inlägg:D Fattade inte hur en MP3spelare kunde få ha Blue Ray i namnet och funderade på varför det aldrig togs upp..

Garanterat dags för sängen^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Eftersom mp3 spelare sjunker i pris så fort så finns det faktiskt folk som köper sig en billigare mp3 spelare och har den så länge, istället för att bara sitta och vänta på att de blir "riktigt bra".
Jag själv gjorde det och den var jättebra tills jag tappade den i saltvattnet när jag fiskade, fast det hade ju inte en dyr mp3spelare hållit heller så..
Vilket innebär att det blir snart att köpa en ny liknande mp3 spelare för under 500kr. Denna som recentionen handlade om, vore inte så fel..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
"Utökade"? Har den en minneskortsslot eller gick du in i maskineriet och bytte?

Nej den har asså en sd kort plats så man kan stoppa i ett sd kort om man tycker att 512 mb är för lite. Sen finns den i en version till den silvriga den innehåller 1 gb istället för 512 mb versionen som är blå.
Max storlek som den klarar enligt Sandisk är 2 gb men kanske går med större har inte provat.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag tror inte ens det finns 4 GB te m2.

jodå. var iof inte så länge sen det kom, men det finns. och 8G ska va på gång..

funkar tydligen inte garanterat på alla nallar dock.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Fan, kan dom inte komma på bätre namn? Varför inte HDDVD eller liknande

Sweex är bara en "klistermärke" företag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

usch o blä lägg till 100 kr för en sandisk vars du kan ha extra minner till, samtidigt som du får braa hörlurar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
usch o blä lägg till 100 kr för en sandisk vars du kan ha extra minner till, samtidigt som du får braa hörlurar

Varför envisas människor med att säga att hörlurarna som medföljer spelarna är bra?

Alla hörlurar som medföljer nästan alla mp3-spelare utom de dyraste är totalt urusla, och ger inte ens en 300-kronors mp3-spelare rättvisa.
Nej, ljudet är inte "kristallklart" (Varför finns det ingen som kan använda ordet "kristallklart" på rätt sätt?), utan uruselt och brusigt.

Jag håller med om att det hade varit mer intressant med en recension på en riktig mp3-spelare, och inte på skräp som även med lite tur kan fungera som musikuppspelare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!