Scythe Ninja Plus Rev. B recenserad

Permalänk
Melding Plague

Scythe Ninja Plus Rev. B recenserad

Vi rapporterade förra veckan om att Anandtech recenserat processorkylaren OCZ Vindicator, en kylare som till utseendet är väldigt lik Scythe Ninja Plus Rev. B. Anandtech har nu testat den senare och kommit fram till huruvida kylarna skiljer sig i prestanda eller inte.

Läs nyheten: Scythe Ninja Plus Rev. B recenserad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkade som en bra recension tills man kom till ljudmätningarna. Hellre skippa dem i så fall eller bara uppskatta ljudet subjektivt.

Oh, well...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Satan vad Anantechs diagram förstör recensionen, jag orkade inte kolla hur bra kylflänsen var när det bara är en gröt av streck. Varför kan de inte använda samma diagram som på ljudnivån?

Permalänk
Medlem

Den verkar ju ha bättre kylningsförmåga än Infinityn, efterssom den får lägre temp med samma kylning (inte stock då), så man kanske skulle ta och köpa en och se hur bra den är!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Det var då för väl att den slog Vendicatorn i alla fall. Scythes skåror i hörnen och hål i mitten är gjorda med funktion i åtanke till skillnad mot OCZ som i och med sin design vill påstå att ett utskuret Z skulle ha en positiv inverkan på luftströmmarna och temperaturen. Nu tvivlar jag iofs på att någon producent testar sina designer i vindtunnlar och liknande men att integrera någon form av utskuren utsmyckning eller påklistrad dekal i själva konstruktionen är larv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

har en sådan.. mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

trist att Monsoon kylaren inte blev bättre, den såg ju lovande ut =/

Permalänk
Medlem

Bra ljudmätning. Ljudnivå på nätagget på 47 dBA från 6" avstånd. Vad konstigt då att 2/3 av kylarna då låter ganska precis 47 dBA... Varför ens försöka? Testa stoppa fläkten i 30 sekunder medan de mäter kanske, alt. mäta kylaren utan att ha den monterad i systemet.

Det kanske är lite för svårt för dem att skicka 12V till kylaren när den står i ett tyst källarrum. Låt SPCR sköta det istället, de vet ju iaf vad de gör.

Vilken kylare som är bäst beror på hur bra exemplar man får. SPCR har lyckats få ett kanonexemplar av Scythe Ninja som kyler bättre än Scythe Infinity. Att Thermalright Ultra 120 presterar bäst är dock båda överens om.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

vilken av de 3 är minst i höjden tro?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Deras Scythte Infinity ger 40 grader load.... Måste fan ha monterat min fel för jag har 43 (3ghz, 1,4v) idle nu och jag har också en Infinity.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Deras Scythte Infinity ger 40 grader load.... Måste fan ha monterat min fel för jag har 43 (3ghz, 1,4v) idle nu och jag har också en Infinity.

Det är nog inom felmarginalen ska du se. För det första är sensorer sällan speciellt bra, eller ens bra kalibrerade. Är de bra så ligger de ofta upp mot 5-10 grader av i någon riktning. Det beror också på hur bra exemplar du har fått. Det beror också till viss del på hur bra montering du fått, även om "bra kylpasta" är klart överskattat. Det beror också på vilken stepping du har på din processor, samt hur ditt system ser ut, med luftflöde, hur varmt du har i chassit etc.

Kort och gått att äta en burk saltgurka är mer produktivt än att försöka jämföra mellan två helt skilda system.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Någon som vet en någon svensk butik som säljer Thermalright Ultra 120 Extreme?

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Någon som vet en någon svensk butik som säljer Thermalright Ultra 120 Extreme?

Jag tyckte jag läste på Extreme Systems forum att den skulle komma i Maj.

Jag tror att de har en tråd i kylnings-avdelningen om denna!

Mvh