Spela God of War 2 i högre upplösning!

Permalänk
Medlem

Spela God of War 2 i högre upplösning!

Innan spelet startar, alltså innan "SCEA Presents..." skärmen dyker upp så tryck L1+L2+L3 och Fyrkant+Cirkel samtidigt så startar spelet i högre upplösning.

http://cache.kotaku.com/assets/resources/2007/04/gowhdinstruc...

Jag spelar det på min PS3 och kan bekräfta att det verkligen funkar. Det blir verkligen snyggare! Helt sjukt att med ett spel så pass snyggt på en så gammal konsoll så hade de fortfarande extra VRAM för att krydda upp det lite mera..

Det var nog detta IGN snackade om innan med att GoW2 skulle vara optimerat för HD skärmar.

Med tanke på att spelet aldrig har en loading screen och den fantastiska grafiken visar bara hur mycket bra optimering kan göra...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

är Fredag 13:e också officiell skämtardag nu?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nä detta är inget skämt! Det fungerar verkligen! Du trycker på de knapparna och om du gör det rätt så ska "SCEA Presents..." texten vara lila.

Om du gör det på PS3 så se till att kontrollern är inkopplad via USB och du trycker på PS knappen så fort det lilla ljuset på kontrollern dör, annars går det inte.

Jag hade verkligen inte skämtat om en sån här sak.. vore alldeles för grymt och elakt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Rätt schysst att det funkar. Synd bara att det är sådan fläskig tearing i spelet annars.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Var det inte meningen att alla PS2-spel skulle kunna köras i 720p på en PS3'a?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, har funderat ett tag på att köpa God of war II till mitt PS3, högre upplösning är ju alltid trevligt.

Permalänk
Avstängd

Ja det fungerar, står också på alla stora seriösa spelsidor om detta.
"1) the secret to unlocking HD mode in God of War II, and 2) another countdown timer that hints at the next God of War game.
"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Helt klart intressant, har funderat ett tag på att köpa God of war II till mitt PS3, högre upplösning är ju alltid trevligt.

Det tycker jag verkligen du borde göra.. non-stop action från att du trycker New Game tills du möter sista bossen. En av de bästa spelen jag spelat genom tiderna faktist.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det tycker jag verkligen du borde göra.. non-stop action från att du trycker New Game tills du möter sista bossen. En av de bästa spelen jag spelat genom tiderna faktist.

Tackar för tipset, då var det beställd från videogamesplus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det tycker jag verkligen du borde göra.. non-stop action från att du trycker New Game tills du möter sista bossen. En av de bästa spelen jag spelat genom tiderna faktist.

Bör man lira ettan innan tvåan?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Bör man lira ettan innan tvåan?

Har just spelat igenom ettan och börjat med tvåan.
Ingen direkt storymässig härdsmälta om du missat ettan. Men ettans story i sig är grym och bör upplevas.

Men spelmässigt är tvåan nästan likadan som ettan, fast mer finslipad.
Tycker det är svårt att spela ettan efteråt, eftersom flera saker som gör saker smidigare saknas.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk

Är God of war värt 180kr?
Förstår inte riktigt vad det handlar om.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Är God of war värt 180kr?
Förstår inte riktigt vad det handlar om.

Om det är värt 180:- ?

Ja..

Varför?
Jo, för att det är ett av historiens absolut bästa actionspel, alla kategorier.
OTROLIGT lätt att lära sig hur allt funkar och man kan inte gå vilse. Helt jävla sanslöst skönt spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Om det är värt 180:- ?

Ja..

Varför?
Jo, för att det är ett av historiens absolut bästa actionspel, alla kategorier.
OTROLIGT lätt att lära sig hur allt funkar och man kan inte gå vilse. Helt jävla sanslöst skönt spel.

Ok, får väl köpa det då :).

Permalänk
Avstängd

Har tyvär inte spelat 2:an än, men körde genom gow, säger bara.
Det slår alla andra actionspel jag spelat, någonsin.
Så jävla bra cutscenes,story,gameplay. Sjukt bra spel.

Permalänk
Medlem

de va ju ingen som helst skillnad mellan sd och hd i detta spelet tyckte jag

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
de va ju ingen som helst skillnad mellan sd och hd i detta spelet tyckte jag

Spelar du på vanlig TV eller HDTV? För på plasman här hemma är det stor skillnad.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Inaktiv

Måste det vara på en PS3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Måste det vara på en PS3?

Nej.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

jag syftade på videon där dem jämför som postades högre upp...

Länk: http://www.gametrailers.com/player....wmv&pl=game

har inte själv kört god2 på hdtv än ...
har ps2an inkopplad i sdtv.... och spelet är på en skiva som inte funkar i ps3an

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

jag längtar värkligen!!:D

Permalänk
Avstängd

Kan ju säga att HD-Mode inte finns i PAL versionen, så ni som hoppas på det få ta och köpa NTSC versionen.

Om du spelar det på en PS3 scalas det dock upp till 576i (eller vad det nu är)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
jag syftade på videon där dem jämför som postades högre upp...

Länk: http://www.gametrailers.com/player....wmv&pl=game

har inte själv kört god2 på hdtv än ...
har ps2an inkopplad i sdtv.... och spelet är på en skiva som inte funkar i ps3an

Varför skriker du bara inte rakt ut att du är gudfadern av piratkopiering när du ändå är igång

Permalänk
Medlem

Sökfunktionen på forumet här vägrar ge mig träffar på God of War 2 av någon anledning så jag ninjar den här tråden till att fråga om 2an är något bra? God of War 1 är det ända spelet jag har till min nya PS3 och jag har snart klarat av det så jag funderar på att införskaffa uppföljaren.

Permalänk
Avstängd

Jag skall nog också införskaffa god of war 1 och 2 har inte spelat någon av dessa men har ju en ps3a så kan ju vara värt att testa dem kanske?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Köpte God of war 2 till min US PS3 och kan lugnt säga att det är det bästa spelet jag spelat än så länge på min PS3:a.

HD tricket som tråden började fungerar dessutom alldeles ypperligt.

Permalänk
Medlem

alltså läs på gamereactor så ser ni att de inte blir HD. dom intervjua skaparna av spelet och frågade osv. inse fakta.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miXion
alltså läs på gamereactor så ser ni att de inte blir HD. dom intervjua skaparna av spelet och frågade osv. inse fakta.

Vi vet att det inte ar HD, darfor det star hogre upplosning i tradrubriken. Man kallar det HD tricket, eller HD Mode for att det ar enklare att skriva an "hogre upplosningstricket".

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Folk blandar ihop två olika saker, det gick rykten om att det skulle bli HD om man kör det på PS3, detta är felaktigt.

MEN, det finns ett läge med högre upplösning som fungerar på PS2 (och PS3?).
Det finns detta läge på en del spel, tror tom att det fanns på Gran Turismo till Playstation (ettan). Det är inget HD men lite högre upplösning är normalt.