Permalänk
Melding Plague

Wi-Fi Ipod i år?

Digitimes rapporterar idag om att Apple har planer att lansera sin mediaspelare Ipod med Wi-Fi-kapabiliteter andra halvan av detta år. Tydligen ska Universal Scientific Industrial, USI stå för Wi-Fi-modulerna och Foxconn stå för ihopsättandet av produkten.

Läs nyheten: Wi-Fi Ipod i år?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ett svar på zune? Frågan är hur wifin kommer tillåtas att användas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Ett svar på zune? Frågan är hur wifin kommer tillåtas att användas.

Troligen likt WiFin:n i äppleTeVe.
Hur det blir att "beama" mellan iPods är en annan femma - iPoden i sig hanterar ju inte DRM vilekt Zune gör - så man kan ju undra hur iPoden skulle kunna tillåta "beamning" av öppen musik utan att samtidigt tillåta "beamning" av låst...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Bara vänta tills nån haxxar firmwaren så man kan använda Wi-Fi'n hur man vill.

Permalänk
Avstängd

bäst att den har stöd för ad-hoc så man kan dela musik med andra utan att koppla en dator mellan.

annars känns funktionen totalt värdelös.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Det blir ju schysst att kunna slänga över musik från vilken dator man vill (som har WLAN) om man glömt sin sladd. Jag kommer aldrig ihåg min sladd..

Däremot blir man ju låst till iTunes. JAG VILL INTE!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Det enda jag vill ha förutom Wi-Fi är en widescreen-skärm så man kan börja se på film seriöst med sin ipod, samma skärm som iphone skulle inte vara fel.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

*Tänker på hur kommentarerna vore om det vore tvärt om - att apple släppte sin wifi-spelare först*

Egentligen tycker jag det är en rätt onödig funktion, men är det någon spelare där fildelning mellan spelare kan bli populärt så är det ju ipoden eftersom det är en av de få spelare som har marknaden för att kunna göra det.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att Apple inte gör samma misstag som Microsoft med deras Wi-Fi implementation, dvs DRM.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

vore tufft om det gick att lyssna på webradio med ipodlinux (lär väll inte hända annars) med denna

Permalänk
Avstängd

Vore tufft med ad-hoc P2P networking och kunna shara låtar, streama från en iPod till en annan, etc.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla av att flera i den här tråden glömmer vilken produkt de pratar om...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Vad bra, sex år innan vi fick radio? ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag kan tänka mig att WiFi i detta fallet inte är tänkt för att dela musiken med sina vänner, utan att synka den mot sin dator och att streama till AppleTV, valfri sådan då.