Sony oled-tv på marknaden i år?

Permalänk
Melding Plague

Sony oled-tv på marknaden i år?

Sony har tidigare på CES-mässan visat upp en 27-tums oled-tv med ett imponerande kontrastförhållande på 1000 000:1. Engadget skriver idag att Sony planerar att lansera en 11-tums oled tv på marknaden redan i år.

Läs nyheten: Sony oled-tv på marknaden i år?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget som kommer att ta över efter LCD. Vad blir nästa teknik tro?

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

ifall dom lyckas få en livslängd som en lcd-tv så varför inte.

Permalänk
Avstängd

1000 000:1, wow, helt galet kontrastförhållande. Otroligt!

På LCD och Plasma har jag som mest sett typ 3000:1 tror jag.

3 millimeter, wow det är inte platt, det är platt platt, heh. Vad väldigt trevligt!
Mer plats på skrivbordet, trevligt.

Undrar hur lite ström den drar?

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
1000 000:1, wow, helt galet kontrastförhållande. Otroligt!

På LCD och Plasma har jag som mest sett typ 3000:1 tror jag.

3 millimeter, wow det är inte platt, det är platt platt, heh. Vad väldigt trevligt!
Mer plats på skrivbordet, trevligt.

Undrar hur lite ström den drar?

Yep, det är helt sjukt. 3000:1? Då har du inte sett många Min brorsa har 10000:1 på sin 50" Samsung som han köpte i November.

Permalänk

Om man sätter en sån på väggen så kan man verkligen kalla det vägg-tv :D.

Permalänk

tror faktiskt inte livslängden blir ngt problem... de senare versionerna ska hålla i 20 000 timmar... den skull alltså hålla i 4.5 år om du använde den12 timmar om dagen... de nuvarande verkar hålla i 5000 timmar alltså ca 1 år...

de ska också vara avsevärt billigare att tillvärka än LCD skärmar.. vilket akn kompensera för den låga livslängden

Visa signatur

| AMD64 Venice 3200+ @ 2,5Ghz | DFI Nforce4-Ultra-D | 2x1GB ddr500 Team Group @ 500Mhz 3-4-4-8-T1 | Xpert Vision Geforce 7800 GT 500/1150 256MB Omega Drivers | Asetek Waterchill Dual-Radiator CPU & VGA | Hiper Type-R 580W | 2x WD Raptor 36GB RAID0, 1x Seagate 250GB 8Mb Cache NCQ | Thermaltake Black Armor med ljuddämpning | Windows XP Pro | Creative Audigy 2 |

Permalänk
Medlem

Drar de mindre ström? Isf något för bärbara datorer och mediaspelare.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon_Strike
tror faktiskt inte livslängden blir ngt problem... de senare versionerna ska hålla i 20 000 timmar... den skull alltså hålla i 4.5 år om du använde den12 timmar om dagen... de nuvarande verkar hålla i 5000 timmar alltså ca 1 år...

de ska också vara avsevärt billigare att tillvärka än LCD skärmar.. vilket akn kompensera för den låga livslängden

Det låter ju inte alls så farligt. 12 timmar tv om dagen är inte speciellt rimligt, men om du halverar det så låter det lite rimligt, vilket blir 2 år då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Om man sätter en sån på väggen så kan man verkligen kalla det vägg-tv :D.

Eller en TV-vägg

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Rama in dem och använda som en riktigt Hi-Tech tavla...

3mm är riktigt tunt. Får se hur det går för alla dessa nya tekniker.

Permalänk
Medlem

Ska vara det väll vara? 100000:1 inte en miljon. Sedan om det verkligen stämmer samt hur mycket bättre blir bilden är en annan fråga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Det låter ju inte alls så farligt. 12 timmar tv om dagen är inte speciellt rimligt, men om du halverar det så låter det lite rimligt, vilket blir 2 år då?

Fel håll. Halvera tiden per dag så fördubblas livslängden (9 år).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ska vara det väll vara? 100000:1 inte en miljon. Sedan om det verkligen stämmer samt hur mycket bättre blir bilden är en annan fråga...

Varför skulle det inte stämma med 1'000'000:1 ?
Pixlar som ska vara svarta stängs av och blir därmed helt svarta, till skillnad från LCD.
Sen så borde väl uttrycket "betraktningsvinkel" försvinna också då det är som att titta på... ja, ett upplyst fotografi på papper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ska vara det väll vara? 100000:1 inte en miljon. Sedan om det verkligen stämmer samt hur mycket bättre blir bilden är en annan fråga...

En miljon:1 skall det vara. Det skulle lika gärna vara 5miljoner:1 därför att det är svårt att få något exakt mätvärde när man talar om de kontrast förhållandena

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Fel håll. Halvera tiden per dag så fördubblas livslängden (9 år).

Hur menar du nu? Halvera tiden per dag så fördubblas livslängden till 2 år.. som han skrev..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon_Strike
de nuvarande verkar hålla i 5000 timmar alltså ca 1 år...

Sen om ny teknik gör att framtida skärma håller 4 ggr längre (20 000 timmar) så skulle de hålla 8-9 år.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fish
Hur menar du nu? Halvera tiden per dag så fördubblas livslängden till 2 år.. som han skrev..

Sen om ny teknik gör att framtida skärma håller 4 ggr längre (20 000 timmar) så skulle de hålla 8-9 år.

Han skriver att de senaste versionerna håller 20 000 timmar. Skulle gissa att de är de senaste versionerna vi talar om när vi talar om denna tv

Permalänk
Avstängd

Jösses jävlar vilken kvalite på bilden!

Korv stroganoff, säger jag bara.

Permalänk
Medlem

frääs, tänk sen på fed sony utvecklas jam jam, därför jag aldrig använt lcd, it sucks

Permalänk
Medlem

De visade upp en 27" tidigare?
Var det inte någon som precis skröt för någon dag sen om att de gjort den största OLED skärmen någonsin - och den var på 20"?

edit:
http://www.sweclockers.com/nyhet/5744-tmd-har-utvecklat-varld...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
De visade upp en 27" tidigare?
Var det inte någon som precis skröt för någon dag sen om att de gjort den största OLED skärmen någonsin - och den var på 20"?

edit:
http://www.sweclockers.com/nyhet/5744-tmd-har-utvecklat-varld...

Läs komentarerna, de har gjorts en 40" skärm också...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
frääs, tänk sen på fed sony utvecklas jam jam, därför jag aldrig använt lcd, it sucks

-.- Ingen kommentar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den klarar också av att visa mer än 100 procent av NTSC:s färgskala.

Förlåt, men jag är bara tvungen :). Vad ni menar är väl 100% av NTSC's färgskala och mer färger därtill. Inte över 100% av NTSC's färgskala, för det är ju odefinierat...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant vad som kommer bli nästa stora standard... OLED eller SED

Permalänk
Medlem

Jag tror SED och FED kommer bli stort då de inte verkar lika avancerade.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

låter väldigt bra.. allt hänger på livslängd och pris

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Yep, det är helt sjukt. 3000:1? Då har du inte sett många Min brorsa har 10000:1 på sin 50" Samsung som han köpte i November.

Samsungarna kör med Dynamisk kontrast.. kan inte riktigt jämföras med statisk

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Jag tror SED och FED kommer bli stort då de inte verkar lika avancerade.

Hade inte Toshiba dratt sig ur utveckligen av SED med Canon?
Det är osäkert om Canon kommer att fortsätta med utvecklingen.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Jösses jävlar vilken kvalite på bilden!

Korv stroganoff, säger jag bara.

jag står fast vid min åsikt att "bilden på skärmen" inte blir bättre än den på skärmen du har. bortsett från placebo efekten då:p

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka