Turbokonvertera en pc?

Permalänk

han har nog för mycket fritid....

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
du kanske vet att en turbo blir glödhet! datorn skulle brinna upp om han använde turbon " på rätt vis "

Det är ju därför man har intercooler. Den lilla luften man får av att köra turbon på så låga varv hinner man nog lätt kyla ner. Dessutom behöver inte avgaserna vara 1000 grader direkt.

Nu förstår ju jag också att det är nog lite korkat att ha en bensinmotor (eller diesel kanske?) ståendes bredvid datorn bara för att driva turboaggregatet som i sin tur ska kyla lådan.. Men en turbo ska inte drivas med en elmotor, då blir det bara löjligt enligt mig iaf.
Han skulle t.ex kunna driva den med övertrycket som blir i lådan. Ha ett par ordentliga fläktar som suger in luft, luften måste ju ta sig ut nånstans, så låt den flöda genom turbon. Det lär väl behövas ganska mycket för att alls få agget att röra på sig, men ska man turbokonvertera sin dator så får man väl ta den smällen, nån överhettning lär det då inte bli iaf med det flödet

Ideen var ju kul, men resultatet kunde ha varit mycket bättre. Speciellt praktiskt är det ju hur som helst inte, så då kan man lika gärna göra det lite mer extremt tycker jag

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Vet inte om avsikten var att roa mig. Verkar nästan så, bara konstatera att det misslyckades.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.