Fundering: Lite spel till Xbox 360?

Permalänk

Fundering: Lite spel till Xbox 360?

Hej och hallå. Jag köpte i julas en gemensam julklapp till mig och sonen, och det är väl egentligen först nu (efter att ha träffat en konsollgalen tjej) som jag fått upp ögonen för spelande på konsoll. Men, nu när jag tittar omkring i butik och på nätet tycker jag att utbudet verkar väldigt litet. Det finns en jädra massa shooters, men det vill jag spela på datorn, gillar inte att det blir så "statiskt rörelseschema" med kontrollen, utan jag vill ha mer knalla omkring och utforska (har Oblivion), plattformsspel med en jädra fart, men tycker mest att det lilla jag hittat verkat undermåligt.

Xbox 360 har väl funnits på marknaden nu i ett och ett halvt år eller så, går man in på exempelvis EB Games (Gallerian i Stockholm) finns det inte mycket att välja på. Inte heller Game har något imponerande utbud. Har jag missat något, eller är titlarna försvinnande få?

För övrigt: har läst att Raymond Raving Rabbids (eller vad det heter) ska finnas till 360', men var fasen hittar jag det?

Permalänk
Medlem

Kan iaf tipsa om ett kommande spel. Mass Effect! Kommer säkert att bli ett härligt spel, kommer i vår har jag för mig. Nuvarande vet jag inte så mycket, har inte köpt så många. :/ Men Lara Croft spelet kommer ej ihåg namn är väl ett äventyrsspel. Hoppas du finner något.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Du har ingen länk till spelet?

Permalänk

jag personligen skulle nog avråda med mass effect köpet tills du har testat nån demo till spelet så att du ser att det är bra för det ser inte ut att flyta på så bra om jag ska vara ärlig...väldiga framdrops osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jag personligen skulle nog avråda med mass effect köpet tills du har testat nån demo till spelet så att du ser att det är bra för det ser inte ut att flyta på så bra om jag ska vara ärlig...väldiga framdrops osv.

Ja, och det är anledning nog att avråda en att köpa ett spel som fokuserat sig på en djup och invecklad story. Star Wars: Knights of the Old Republic hade en jäkla massa framedrops (och sjuhelvetes många buggar) men det hindrade inte spelet från att nå kultstatus. Själv tror jag att Mass Effect blir årets bästa RPG, kanske bästa spel inom alla kategorier t.o.m.

Har förövrigt inga bra spelrekommendationer.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Skarm, att spela ett spel med hemska fps drops är något jag aldrig skulle göra.
Kvittar om spelet är bra, flyter det inte så blir jag irriterad och stänger ner skiten direkt iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Skarm, att spela ett spel med hemska fps drops är något jag aldrig skulle göra.
Kvittar om spelet är bra, flyter det inte så blir jag irriterad och stänger ner skiten direkt iaf.

Hemska framedrops? Framedrops visst, men de är ju knappast hemska eller game-breaking i de filmklipp jag kollat på. Inte värre än t.ex. Lair's eller BioShock's. Äsch, varför skrev jag ens något då detta är helt subjektivt.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Jo såklart, jag personligen avskyr fps drops.
Överpetig med det, alltid varit på PC spel också, vissa märker inte av det direkt, inget som stör iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du har ingen länk till spelet?

http://masseffect.bioware.com/

http://www.xbox.com/en-US/games/m/masseffect/

http://www.gamereactor.se/beta/7418/Mass+Effect/

http://xbox360.ign.com/objects/718/718963.html

Google är din vän

Permalänk

Titlar till 360 som jag skulle varit intresserad av om jag haft det skulle vara:
- Assassins creed
- Fable 2
- GTA 4

Samtliga är dock kommande titlar ^^

Edit: Raving Rabbids finns att köpas på: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=102806

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Ja, och det är anledning nog att avråda en att köpa ett spel som fokuserat sig på en djup och invecklad story. Star Wars: Knights of the Old Republic hade en jäkla massa framedrops (och sjuhelvetes många buggar) men det hindrade inte spelet från att nå kultstatus. Själv tror jag att Mass Effect blir årets bästa RPG, kanske bästa spel inom alla kategorier t.o.m.

Har förövrigt inga bra spelrekommendationer.

nope,jag skrev att han borde vänta tills ett demo på spelet kom ut så att han själv får avgöra om han kan spela spelet med dessa framedrops.
bra story kan störas rätt så rejält om inte allt annat flyter på ordentligt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Tipsar man om det kan man ju länka till det.

Tack!

Att det ska vara så sjukt dyrt med nya spel.

Permalänk
Medlem

Skulle ju inte råda dig att köpa Rayman raving rabbids, enformigare buttonmashing får man ju leta efter. Se till att du provar demo eller nåt innan du köper!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Att det ska vara så sjukt dyrt med nya spel.

Man kan ju köra lite budget via tradera

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Ett tips är att kolla på bilspel till 360n. Speciellt PGR3. Sen tycker jag allt att du ska kolla på CoD3, som är det absolut roligaste att spela online. Dessutom finns ju Fight Night, Table Tennis, Gears of War, Viva Piñata och mängder av icke FPS.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Kolla även in Xbox Live Arcade. Speciellt nu när de släppt castlevania symphony of the night. Snuskigt bra och kul.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Skarm, att spela ett spel med hemska fps drops är något jag aldrig skulle göra.
Kvittar om spelet är bra, flyter det inte så blir jag irriterad och stänger ner skiten direkt iaf.

Jag håller med. Jag är också väldigt känslig för sånt, blir så jävla irriterad

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Skarm, att spela ett spel med hemska fps drops är något jag aldrig skulle göra.
Kvittar om spelet är bra, flyter det inte så blir jag irriterad och stänger ner skiten direkt iaf.

Då ´kan du jö inte spela nått på PS3!:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Då ´kan du jö inte spela nått på PS3!:D

Snarare knappt spela något...

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI