Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
[B]Jo, men det nämnde jag faktiskt i min genomgång om du kollar noga: jag skriver front i "alu+plast" för rev1, men "alu+plast+alu" för rev 2 och framåt. Skulle inte nämnt fronten om den inte förändrats på något vis (borde kanske skrivit tvålager och trelagers istället)

Läste nog inte inlägget så noga, får skärpa mig

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Kunde de inte gjort det aningen längre så 2x8800GTX hade fått plats utan att ta bort övre HD-racket?

Nejdå.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

jag funderar på att skaffa ett p180 chassi...i lådan kommer jag ha ett 8800 gts
...menar ni att detta kort inte kommer få plats i lådan??!

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_89_
jag funderar på att skaffa ett p180 chassi...i lådan kommer jag ha ett 8800 gts
...menar ni att detta kort inte kommer få plats i lådan??!

Se min signatur, så det får plats.

Har du TVÅ st är det värre.

Med ett är det trångt men går.

Permalänk

vad e p180b? e de bara att de e svart? jaja man behöver inte montera ut nåt för att det ska gå in då?
tack för svar:p

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_89_
vad e p180b? e de bara att de e svart? jaja man behöver inte montera ut nåt för att det ska gå in då?
tack för svar:p

en nyare version med lite modifkation mot första upplagan.

Permalänk
Hedersmedlem

Usch ryser av antec lådor.. plast plåt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Usch ryser av antec lådor.. plast plåt

Då har du inte känt på ett riktigt p180. Så gediget arbete. Knakar inte, stabilt som få etc etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_89_
vad e p180b? e de bara att de e svart? jaja man behöver inte montera ut nåt för att det ska gå in då?
tack för svar:p

Såg du min lista ovan?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=729...
P180B är svart, och finns både som rev 2 och 3, så det beror på vilken av dem du får.

...

Jag kan faktiskt delvis hålla med Dahl: Antec är lite för förtjusta i plastsjok IMHO, och jag är lite orolig för att en P182SE kan se billig ut just i kontrasten mellan de feta polerade luckorna och den småtråkiga svarta plasten i resten av fronten.

Det skulle vara riktigt tufft ifall nån kunde göra en P180 modd med ungefär samma stuk som originalet, men med hela fronten (både dörr och frontpanel) i typ 3mm aluminium istället

...

Strangelove, buktande frontluckan bör som sagt vara löst (trelagerslucka nu såvitt jag vet som ska vara mer stabil), och bottenfläkten är en vanlig 25mm nuförtiden så det ska finnas lite mer utrymme för feta agg. Lampan får du fixa själv

...

Burningheretic, jo det är lite av en miss att 8800GTX inte går in utan att ta ur racket (om det nu stämmer?), och det hade ju varit snyggt om de förlängt lådan lite och löst det nu när de ändå höll på... (kräver nog rätt mycket mer jobb för dem än vad man kan tro dock)

Men å andra sidan: hur många kör med fler än de fyra diskar som faktiskt ryms i undre racket? Andra lite för små lådor utan löstagbara rack och utan alternativa platser för HD:n (lär ju vara rätt vanligt!) ligger ju rätt mycket mer brunt till än P180lådorna där man ju fortfarande har alternativa lösningar utan att behöva såga i lådan!
Med övre racket urplockat lär man ju även kunna få i de där monsterlånga OEMversionerna av ATI:s senaste GPU om man skulle vilja det

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Då har du inte känt på ett riktigt p180. Så gediget arbete. Knakar inte, stabilt som få etc etc.

eh jo troligtvis över 50st iaf och det är rent skit..

Visa signatur

Gammal är gubbe