R600 är Radeon HD 2900

Permalänk

För mig som är kräsen på ljudnivå så hoppas jag att det inte kommer låta så mycket om kortet ,om jag nu någon gång framöver skaffar mig ett sånt pass kraftfullt och strömkrävande grafikkort.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Ingen verkar veta eller det har inte sagts nånstans (inte vad jag har hört iaf) att kortet kommer ha SM4.0 som nVidias 8800GTX och GTS. Kan ju vara bra att veta men personligen så tycker jag inte att jag mäker nån skillnad mellan ett X1950pro kort som har SM3.0 som jag har och ett HD 2900XTX om jag har pengar att köpa kortet så att säga. Jag menar än så länge har inte märkt så jätteskillnad med olika spel som stödjer Shader Model 2.0 och 3.0. Om nån länkar en hemsida är jag tacksam. Splinter Cell DA och Rainbow Six har ju stöd för SM3.0 eller högre men jag spelar de ibalnd och grafiken skiljer sig inte ett dugg från andra spel som tillverkades år 2006 och uppåt.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Känns lite småstörigt att de inte byter generation samtidigt. Blir ju alltid "om lott" liksom. Är ju nästan så att nVidia släpper "generation 8", sen släpper ATI "generation 8,5", sen kommer nVidia med 9 osv. Det går ju aldrig att riktigt jämföra dom då man alltid ska vänta på motsvarande kort hos konkurenten. För snart vet man ju knappt vem som var "först". Nu är ju 2900XT ett svar på 8800-serien. Men om de väntar lite och gör det snabbare ändå, då kommer det helt plötsligt komma ut precis innan nVida lanserar sin 9000-serie. Vem är det då som följer vem? Idioti-bransch är vad det är. Nästan så man saknar hur det var på "den gamla goda tiden" med Radeon och Geforce 1 2 3 osv. Det gick lite långsammare på den tiden

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

skiter i om den heter bullobång, prestanda tester tack o ut med skiten på marknaden så nvidia sänker sina priser

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
skiter i om den heter bullobång, prestanda tester tack o ut med skiten på marknaden så nvidia sänker sina priser

Word, dom kan namnge produkten till vad dom än vill. Så länge vi konsumenter får väl genomtänkta monstergrafikkort så fort som möjligt - självklart för struntsummor.

Permalänk

Någon skrev om ljudnivån på dessa "värstingkort". Det är klart att de låter om deras prestanda är montruösa men det kan bli ljusare inom en snar framtid. Grafikkorten blir allt störe och då kommer följdaktligen kunna monteras jättelika fläktar med relativt låga varvtal vilket kommer att få ner ljudnivån utan att prestandan och kylningen blir lidande, eller hur;-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NympH
Vem bryr sig? Inte jag!

Du har ett kärnkraftverk i källaren antar jag?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Åh, det heter HD! Då vill jag ha ett för HD betyder ju jättebästast i hela världen! Dumjävlar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaa! Är det HD-ready är det ju bäst