Google köper Doubleclick

Permalänk
Avstängd

Hatar DoubleClick och alla dem där advertising företagen.

Är DoubleClick verkligen värt 3,1 miljarder dollar?

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Jag gillar fortfarande Google. Många är skeptiska till deras framfart och tycker dom gör för mycket, men än så länge tycker jag att dom bara göra bra saker, nästan. Google Summer of Code är ju ett bra exempel. Sen erhåller dom massa bra gratis tjänster till oss mot att vi ser på deras textads, typ Picasa Web Albums, Google Reader och Gmail som jag använder i princip dagligen.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Googel börjar ge en dålig smak i munnen.....

Började som ett bra företag som skilde sig från mängden med nytänkande idéer men nu på senaste verkar dom visa sitt riktiga ansikte som ett girigt företag som alla andra som bara bryr sig om profit

Menar du att om du själv t.ex. hade ägt google så hade du absolut inte gett dig på andra företag för att gynna dig själv? Det finns nog inte speciellt många företag som inte vill växa och bli större, iallafall inte inom den här sektorn.

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Tvivlar starkt på de. MS hade en omsättning på nästan 40 miljarder dollar förra året, och de va alltså året innan dom släppte ett nytt OS, gud vet hur mycket dom omsätter i år

Fortsätter det så här så kommer Google att äga världen, och då kommer denna planet att heta Google Earth
Man hoppas ju att Google gör något vettigt med sina pengar. Som att t.ex. utveckla ett nytt OS som kan konkurrera med Windows, och kanske ge sig in i forskning.

Läste artikel om det både på Aftonbladet och IDG för ett par månader sedan. Men enligt Wikipedia så är de ungefär 1/4.

Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Google
Revenue $10.604 Billion USD (2006)
Net income $3.077 Billion USD (2006)
Employees 10,674 (December 31, 2006)

Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft
Revenue US$44.2 billion (2006)
Operating income US$16.4 billion (2006)
Net income US$12.6 billion (2006)
Employees 71,172 (2006)[4]

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

GO GOOGLE GO!!!!. Gött att dom börjar bli stora :P;P. Undrar när dom ger sig in i spel branshen*STAVNING

Permalänk

3,1 miljarder dollar = en jaevla massa pengar. Över tjugo tusen miljoner sek. 20 000 miljoner, det är stört

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
3,1 miljarder dollar = en jaevla massa pengar. Över tjugo tusen miljoner sek. 20 000 miljoner, det är stört

Mmm. Små pengar för dom

Permalänk

Snart köper google rättigeterna att lägga upp en webb server...

Permalänk
Medlem

Jävla g$$gle! Nu vill jag ha en ny underdog att tycka om.

När google:s textreklam kom tyckte jag att det var ganska uppfriskande och det hände ofta att jag faktiskt följde några av länkarna. Tyvärr dröjde det inte länge innan även detta system infekterades med högar av skitreklam.

google känns fortfarande som ett mer modernt och sympatiskt företag än MS och jag gillar många av deras produkter.
jaja... gammalt hederligt svenskt irrationellt avundsjukehat ftw!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Blä.
Som om det inte är nog med reklam från google!
Fan finns överallt, precis formaterat om disken idag och efter 2 min så har man helt plötsligt google-search i ie7..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
DÖD ÅT GOOGLE!

Varför det, deras sökmotor är väl bra?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
3,1 miljarder dollar = en jaevla massa pengar. Över tjugo tusen miljoner sek. 20 000 miljoner, det är stört

Så mycket är det inte för ett globalt företag, som postas tidigare drar MS in 4ggr så mycket. Om man jämnför med oljeindustrin är google inte särskilt imponerande, ExxonMobil som har världens största inkomst har siffror som ser ut så här.

Revenue $377.635 Billion USD (2006)
Net income $39.50 Billion USD (2006)

Permalänk
Inaktiv

som vanligt ett företag blir stora och elite känslan försvinner, innan omsatte dom bara 1 miljard och var "små"...nu är det 10 miljarder och då blir dom evil

siffrorna har jag hittat på själv men ni fattar

tråkigt att vissa tänker så

Permalänk
Avstängd

Känns som att ingen har något argument mot google mer än deras storlek.
Så länge google erbjuder bäst tjänster använder jag dom. Google har ju helt klart bättre policy än de flesta andra företag då dom satsar rejält på kundens intressen och sina anställda.

Permalänk
Medlem

Tycker Google gör bra ifrån sig, även om de börjar bli lite farligt stora.

Microsoft retar sig kolosalt på Googles framgångar. Den dagen Google släpper ett eget OS (eller Linux-dist etc.) så kommer Microsoft få svettas ordentligt tror jag, men det kommer iofs. aldrig hända.

Permalänk
Avstängd

Aldrig ska man aldrig säga. Skulle vara kul om ett alternativ som är riktigt bra till windows blev till, men helst ingen knöligt system som Linux för min del utan ett helt nytt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Tror google inser att om dom lanserar ett OS nu så är risken för stor att det floppar. Och floppar det så minskar det kraftigt chanserna för ett OS i framtiden.
Det som kännetecknar Google är lite det att dom inte ger sig in i en kamp dom inte vet att dom vinner. Dom väljer sin angrepp på konkurrenter noggrant.
Tror att om dom funderar på ett OS så väntar dom flera år för att sedan släppa något mera fulländat för normalanvändaren än vad goobuntu är.

Permalänk
Medlem

3,1 miljarder för ett företag som dycker upp som spyware i spybot S&D, känns ju som de kunde hittat nått mer reko företag att kasta pengar på

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

¨kanske gör google oss en tjänst, de kanske skrotar företaget, så slipper vi mer spyware

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |