Intel planerar entusiastplattform

Permalänk
Melding Plague

Intel planerar entusiastplattform

På det pågåede Intel Developer Forum som pågår i Beijing, Kina, har Intel avslöjat information om sin kommande entusiastplattform som skall få namnet "Skulltrail".

Läs nyheten: Intel planerar entusiastplattform

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

haha, skulltrail, låter som om dom försöker få småungar att tycka dom är riktigt coola.. dock en bra ide

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dubbla QuadCores humm.... Ja tack

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vem tusan hittar pa deras produktnamn? Badaxe, Skulltrail osv, helt sjukt....

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Vem tusan hittar pa deras produktnamn? Badaxe, Skulltrail osv, helt sjukt....

Låter som en typisk wow dev ^_^ lol

Permalänk
Medlem

Såg på Inq att den tydligen skulle funka bäst med ATI-kort, men att Intel-slipsarna talade tyst om det...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Dubbla QuadCores humm.... Ja tack

Prestandaökning runt 0%, prisökning minst 100%. Var kan jag få tag på en också?

Utvecklarna ligger bra efter idag. Dubbla kärnor kan vissa utnyttja, fyra kärnor ger alltid sämre prestanda än i vissa speciella program som sedan tidigare är gjorda för att arbeta i flera trådar (vissa renderingsprogram). 8 kärnor kommer bli ännu långsammare, då de kommer kommunicera över bussen. Till den dagen då vi kan använda all denna kraft som finns så kommer detta inte ens ge prestandaökningar, bara prisökningar.

Det är tur att alla inte tänker rationellt, då skulle de ju aldrig kunna sälja sånt här!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Prestandaökning runt 0%, prisökning minst 100%. Var kan jag få tag på en också?

Utvecklarna ligger bra efter idag. Dubbla kärnor kan vissa utnyttja, fyra kärnor ger alltid sämre prestanda än i vissa speciella program som sedan tidigare är gjorda för att arbeta i flera trådar (vissa renderingsprogram). 8 kärnor kommer bli ännu långsammare, då de kommer kommunicera över bussen. Till den dagen då vi kan använda all denna kraft som finns så kommer detta inte ens ge prestandaökningar, bara prisökningar.

Det är tur att alla inte tänker rationellt, då skulle de ju aldrig kunna sälja sånt här!

Beror ju på vad du använder datorn till, jag är rätt säker på att du inte utnyttjar datorn på samma sätt som jag gör.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Beror ju på vad du använder datorn till, jag är rätt säker på att du inte utnyttjar datorn på samma sätt som jag gör.

Du spelar spel?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Likt tidigare entusiastmoderkort från Intel kommer plattformen dock att ha fyra stycken grafikkort vilket gör att man i framtiden troligen kommer att kunna använda fyra stycken grafikkort i spel med Atis och Nvidias kommande tekniker för att sammankoppla flera grafikkort än två.

Fyra grafikkort låter inte vettigt.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Fyra grafikkort låter inte vettigt.

att kalla det entusiastplattform när den troligtvis är låst för klockning tycker jag inte heller låter vettigt.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Du spelar spel?

Bland annat ja. Men det är bara en liten del av vad jag använder datorn till.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Bland annat ja. Men det är bara en liten del av vad jag använder datorn till.

Du tillhör ändå minoriteten här på SweClockers, det mesta här mäts i FPS. Det finns en marknad som använder multipla kärnor hela vägen ut. Servrar och tunga arbetsstationer för t.ex. grafikrendering. Den är dock ytterst begränsad, och väldigt underrepresenterad här.

Hur många använder SweClockers för att fråga efter vilket fyrvägssystem som är bäst för deras företags nya server?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Bland annat ja. Men det är bara en liten del av vad jag använder datorn till.

hehe.. Vet du själv vad du använder datorn till? För säg det i så fall. Vi dör av nyfikenhet.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Beror ju på vad du använder datorn till, jag är rätt säker på att du inte utnyttjar datorn på samma sätt som jag gör.

med intels teknik kan man få falskhalsar juh fler kärnor osv man har pga att info bara kan gå åt ett håll och dom använder samma buss med 8 kärnor skulle detta garanterat va ett problem även om de förmodligen kmr ha varsin buss där 4 kärnor går via en buss och 4 via en annan det jag vill få fram är ju fler kärnor som används juh mindre kan du få ut av varje kärna pga den delade bussen, men det finns bättre lösningar , med amd har man hypertransport som gör att info kan gå åt båda hållen vilket gör det snabbare dock använder kärnorna fortfarande samma buss där är quad fx en smart lösning även om den bjöd på sämre prestanda än intels quad core så har quad fx 2 hypertransport en till varje cpu vilket gör att 2 kärnor delar på 1 buss och de andra 2 på en annan vilket är smartare än intels quad core där alla 4 delar på samma buss om intel hade använt denna teknik skulle vi se fina framsteg

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

imponerande att du kunde få in all den texten i en mening.

OT:
det känns lite för mycket nu, 8 kärnor o 4 grafikkort, aldrig hört uttycket less is more?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
imponerande att du kunde få in all den texten i en mening.

OT:
det känns lite för mycket nu, 8 kärnor o 4 grafikkort, aldrig hört uttycket less is more?

"I like to remind them that more was more before less was more"

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.