Intel Santa Rosa för stationära?

Permalänk
Melding Plague

Intel Santa Rosa för stationära?

På det just nu pågående Intel Developer Forum som tar plats i Beijing, Kina har Intel språkat fritt kring en stationär version av sin kommande bärbara plattform som går under namnet Santa Rosa.

Läs nyheten: Intel Santa Rosa för stationära?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Intel GMA X3000 är trevligt, då de har drivrutiner med öppen källkod.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Blire snabba ITX platformar då eller?

Permalänk
Medlem

Det låter nästan som det fesen men ett tdp på 35watt är lite väll mkt jämnfört med ett mini-itx som där alltihopa drar sammanlagt ungefär 20watt.

Jag undrar om man kan trycka in en U1300 eller likande i den för då hade den varit riktigt bra på både prestanda och strömförburkning.

Permalänk
Medlem

oj kanske man skulle skaffa en sån där i framtiden..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Apple tänker uppgradera sin MacMini med detta inom kort?

Permalänk
Hedersmedlem

typ inte MacMini är gjord som en instegsmodell dvs den kommer aldrig ha samma spec som Imac tex. om de hade gjort en Macmini med samma spec skulle de inte sälja många imacs.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Det låter nästan som det fesen men ett tdp på 35watt är lite väll mkt jämnfört med ett mini-itx som där alltihopa drar sammanlagt ungefär 20watt.

Jag undrar om man kan trycka in en U1300 eller likande i den för då hade den varit riktigt bra på både prestanda och strömförburkning.

Hehe...

Kan inflika att det redan finns en mini-itx avsedd för Core2 med 945-chipset. Santarosa skulle väl dra mindre ström om man får tro hypen?

Moderkortet finns på
mini-itx.com om ni är nyfikna.

Tycker mig minnas en itx med P4 processor, fast då börjar det bli lite löjligt stora processorkylare i förhållande till resten... :^_^:

Visa signatur

- J -

Permalänk
Medlem

oj, det visste jag inte. Kan man trycka ditt en U1300 eller tillomed U2400?

http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_power_dissipation

U1400 1.2 GHz 5.5 W fanns visst

Ännu bättre:

U2500 1.20 GHz 9 W och
U7600 1.20 GHz 10 W

Har dom samma socket då som det du länkade till?

Mini-itx förburkar ungefär 20watt med allt på moderkortet inräknat som man får med på köpet.

EDIT: Såg nu att den bara passade till:
T5500 till T7600 som förburkar 34 W. Lite bättre än 65watt. Halvvägs ungefär men inte ända ner till U nivåerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
oj, det visste jag inte. Kan man trycka ditt en U1300 eller tillomed U2400?

http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_power_dissipation

U1400 1.2 GHz 5.5 W fanns visst

Ännu bättre:

U2500 1.20 GHz 9 W och
U7600 1.20 GHz 10 W

Har dom samma socket då som det du länkade till?

Mini-itx förburkar ungefär 20watt med allt på moderkortet inräknat som man får med på köpet.

EDIT: Såg nu att den bara passade till:
T5500 till T7600 som förburkar 34 W. Lite bättre än 65watt. Halvvägs ungefär men inte ända ner till U nivåerna.

Ne men de blir ruggigt snabba, polarn har en bärbar med T7400an i och den är snabb
Bryr mig itne speciellt mkt om den drar så pass mkt ström bara man kan få en väl kyld och snabb dator i miniformat

Annars är det endå rätt stört att dom fått datorerna att dra så lite men det drar ju också ner en del på prestandan en aning :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
oj, det visste jag inte. Kan man trycka ditt en U1300 eller tillomed U2400?

http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_power_dissipation

U1400 1.2 GHz 5.5 W fanns visst

Ännu bättre:

U2500 1.20 GHz 9 W och
U7600 1.20 GHz 10 W

Har dom samma socket då som det du länkade till?

Nej. U**** är monterade med ball grid arrays, dvs de löds fast.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.