Ati släpper Catalyst 7.4

Permalänk
Medlem

7.4 i XP för ingen höjdare för mig i alla fall. Får väldigt suspekt grafik med crossfire påslaget.

-edit- berodde tydligen på att jag forcade AFR, löste sig med en omstart.

Permalänk
Medlem

kör med
MICROSOFT WINDOWS VISTA HOME PREMIUM 64-BIT SVE DVD#OEM

äntligen en uppdatering som funkar kanon

Permalänk

Anledningen till varför folk (mig inräknad) stör sig på ccc är för att det är så mycket sämre än den gamla hederliga kontrollpanelen som de använde sig av innan.
Nvdidia verkar ju ha gått en liknande väg, har inte haft ett nvidia-kort på länge, men av det jag sett så gick de också från sin gamla kontrollpanel till nåt mycket sämre och segare...

Permalänk
Hjälpsam

Ja allt man behöver är ju ett litet grafiskt gränsnitt för att ställa in sitt kort det borde väl inte vara så förbaskat resurskrävande.
Off topic;
Jag tycker man samma sak på många andra ställen, tex. webbsidor som har animationer, popupfönster flash och annan skit, att surfa skulle gå blixtsnabbt som man slapp sånt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

7.4 i XP verkar funka alldeles utmärkt här än så länge efter ett dygn:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag har en TFT skärm på 19" som är min datorskärm som stöder upplösningen 1024 x 1280! Jag har Windows Vista Ultimate 32bit och ända sedan jag bytte ifrån Catalyst v7.1 så försvinner mitt alternativ att kunna välja upplösningen 1024 x 1280. Någon som vet varför? Med version 7.1 på Catalysten så kan jag till och med välja upplösningen 1024 x 1080.. Detta har resultera i att jag kan ha min 32" LCD TV klonat via mitt ATI Radeon X1900XT 512MB.

Så att så fort jag vill köra en film i 1080i via datorn så har jag bara ställt upp till 1080i och min 19" TFT datorskärm har gått "Out of range" men jag har kunnat pillat vidare via TVn. Varför kan jag inte detta nu? Och sen så kan jag mer eller mindre inte använda mig av CCC då denna buggar ur varje gång jag ska starta upp den. Den värdelösa upplösning jag har nu och som är max för mig är 1280 x 960. Och klickar jag på "Visa alla lägen" så är 1280 x 960 max även där.

Snälla hjälp någon!?

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter_lovgren
Anledningen till varför folk (mig inräknad) stör sig på ccc är för att det är så mycket sämre än den gamla hederliga kontrollpanelen som de använde sig av innan.
Nvdidia verkar ju ha gått en liknande väg, har inte haft ett nvidia-kort på länge, men av det jag sett så gick de också från sin gamla kontrollpanel till nåt mycket sämre och segare...

Man kan välja det nya utseendet eller det gamla klassiska, om man föredrar det på nVidias kontrollpanel. Gillar inte det nya heller så jag föredrar klassiska utseendet, och så kan man lägga in ett hack(regfil) som gör att man får extra valmöjligheter, överklockning m.m. Den heter Coolbits

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen inte hitta Video Convertern! Sitter i CCC och letar förgäves. finns det bara om man har vista? Det vore ju knepigt i så fall...

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, kan verkligen inte hitta den. kan någon som hittat den berätta var man hittar den.