Asus P5N32-E SLI Plus recenserat

Permalänk
Melding Plague

Asus P5N32-E SLI Plus recenserat

På Anandtech har man publicerat en recension på Asus P5N32-E SLI Plus. Moderkortet är lite speciellt då det dels bygger på 650i SLI SPP (C55) och dels på 570 SLI MCP (MCP55). Asus valde denna lösning därför att det tidigare innan 680i LT SLI lanserades inte fanns något billigare alternativ till 680I SLI.

Läs nyheten: Asus P5N32-E SLI Plus recenserat

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har själv just ett sådant liggandes på posten just nu. Har det nog imorrn

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett riktigt bra moderkort. Blir nog ett sådant om någon månad.

Permalänk
Avstängd

Borde göra nåt som inte avger så mycket värme att de behöver stora heatpipes.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Avstängd

Vad är ca pris på den/det ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P3TUS
Vad är ca pris på den/det ?

http://www.multitronic.se/index.php?prod=P5N32-E+SLI+PLUS
1700 inkl frakt jävla bra pris jämfört med EVGA 680i som kostar strax över 2000kr och ganska exakt samma prestanda.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden mellan P5N32-E SLI och P5N32-E SLI Plus? Jag har förstnämnda moderkort och för mig verkar det inte vara några större skillnader.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

ser fint ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Vad är egentligen skillnaden mellan P5N32-E SLI och P5N32-E SLI Plus? Jag har förstnämnda moderkort och för mig verkar det inte vara några större skillnader.

"Moderkortet är lite speciellt då det dels bygger på 650i SLI SPP (C55) och dels på 570 SLI MCP (MCP55)." Kanske det, vet inget om det icke Plus kortet, de har iaf lika mkt portart etc... sen är Plus kortet ett par hundra billigare ~~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Vad är egentligen skillnaden mellan P5N32-E SLI och P5N32-E SLI Plus? Jag har förstnämnda moderkort och för mig verkar det inte vara några större skillnader.

Plus kortet har bara kvalitetskondensatorer medans "icke" plus har blandade.

MVH Sledde

Permalänk

Den finns en fet tråd på forumet - "ASUS P5N-E Sli problemtråd". Plus kortet har alltså inget att göra med det kortet och ej heller några av dess problem?

Funderade på att köpa ett P5N-E men skippade det efter läst om alla problem. Om plus modellen funkar bra så är den klart intressant.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Man kan nog se detta kort som ett super p5n-e sli med mindre buggs ^^.

Permalänk

"Mindre buggar" än P5N-E sli är inte direkt något övertygande säljargument tyvärr.
Ajja, får vänta tills någon sweclockare postar en egen recension på forumen, brukar vara bästa stället få information på

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Vad är egentligen skillnaden mellan P5N32-E SLI och P5N32-E SLI Plus? Jag har förstnämnda moderkort och för mig verkar det inte vara några större skillnader.

P5N32-E SLI har 680i chippen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Den finns en fet tråd på forumet - "ASUS P5N-E Sli problemtråd". Plus kortet har alltså inget att göra med det kortet och ej heller några av dess problem?

Funderade på att köpa ett P5N-E men skippade det efter läst om alla problem. Om plus modellen funkar bra så är den klart intressant.

Notera att P5N-E och P5N32-E inte är samma kort.

Permalänk
Medlem

asus P5N32-e sli plus

har själv beställt detta kort hoppas de värkar lovande.. ;D

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem

Är sugen på det här kortet!

Permalänk
Medlem

asus

Har nu fått kortet ska dock nu bara lägga in drivers å allt sern blir det till att klocka.. jag tyckte de mästa ser bra ut, men ta lös dom 2 kylare som kyler 650 och 590 chipset, å kladda sen dit vanlig kylpasta sänkte tempen med 7 grader (ett måste). i bios finns de grymma inställningar ska bli kul att sätta sej i kväll å pula med alla inställningar har mål att ¨nå 3,6-4 Ghz på luft ska bli kul å se om detta moderbord klarar de ;D men de tror ja

hör av mej senare med super pi och zpuz

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång