Thermaltake släpper vattenblock för 8800 GTX

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper vattenblock för 8800 GTX

Tillverkaren Thermaltake har i dagarna släppt ett vattenkylningsblock till Nvidias Geforce 8800 GTX-grafikkort. Vattenblocket heter TMG ND4 och är en komplett kylare som även har en 60-millimetersfläkt samt kopparbas.

Läs nyheten: Thermaltake släpper vattenblock för 8800 GTX

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kan någon förklara för mig varför man har fläkt och vattenkylning?

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tillverkaren Thermaltake har i dagarna släppt ett vattenkylningsblock till Nvidias Geforce 8800 GTX-grafikkort. Vattenblocket heter TMG ND4 och är en komplett kylare som även har en 60-millimetersfläkt samt kopparbas.

Läs nyheten: Thermaltake släpper vattenblock för 8800 GTX

Jag har beställt ett till mitt Ati mach 64

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

hmmmmmmmm? Tror att det är en lösning för att få så bra kylning som det går för så lite pengar som den går Fattar inte varför som dom inte har den så att den går hela vägen bak på kortet så att de sprutar ut varmluften :S

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Proffsmoddare

i ärlighetens namn så kan jag säga att oavsett hur bra den där plastiga styggelsen kyler så hade den anldrig ens fått vistas i samma rum som min kära dator. Det finns gott om tillverkare där ute som gör riktigt bra block till 8800gtx som inte ser ut som om en fyraåring hade designat det. Som det ser ut på bilden så är det bara själva gpu som kyls med vatten och minnet med den lilla fläkten det känns som en hopplöst korkad konstruktion.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
i ärlighetens namn så kan jag säga att oavsett hur bra den där plastiga styggelsen kyler så hade den anldrig ens fått vistas i samma rum som min kära dator. Det finns gott om tillverkare där ute som gör riktigt bra block till 8800gtx som inte ser ut som om en fyraåring hade designat det. Som det ser ut på bilden så är det bara själva gpu som kyls med vatten och minnet med den lilla fläkten det känns som en hopplöst korkad konstruktion.

Men hur tror du det skulle se ut om thermaltake skulle börja komma ut med komponenter som hade något slags nivå av kvalité?:) Det där blocket verkar vara av samma klass som det thermaltake-kit jag köpte för ett år sedan till min gamla Athlon 1800+. Slangarna hoppade av nipplarna så fort man tog i dem, vilket skräp! Skulle inte ens ha den skitpumpen som följde med till ett akvarium.

Någon som vet vad överpriset för denna lilla skapelse kommer att ligga på?

Permalänk
Musikälskare

Ordbajs:

• Unique 60mm fan blade design to optimize the airflow while keeping the
noise at minimal

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
Kan någon förklara för mig varför man har fläkt och vattenkylning?

för fläkten är till för att kyla GDDR minnen och vattenblocket är till för att kyla GPUN

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

när man tittar på deras hemsida ser blocket helt okej ut monterat på ett gtx

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

nä, är det ordentliga vattenkylningsgrejer ska det inte alls vara någon fläkt där.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Men kolla. Thermaltake dom försöker ju ilaf.

men de lyckades inte denna gång. Led Fläkten där trodde dom var någonting bra och hjälper ju till en viss del. men den är där för att det ska se bra ut.

Visa signatur

E4300,2gb 6400 ,P5N-E SLi,400gb, 8800gts.

Permalänk
Medlem

Jag har ingenting emot "snygga" datorkomponenter men min mening är att om man designar sakerna ur ett funktionsperspektiv så kommer utseendet gratis. Ett gediget vattenblock i koppar med snygg finish är hundra gånger snyggare än det här. Blåa fläktar, stora klistermärken mm är bara tacky. Vill jag ha leds så köper jag dessa själv i den färg jag vill ha och placerar dem själv där jag vill ha dem.

Detta är vad jag tycker btw...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Jag har ingenting emot "snygga" datorkomponenter men min mening är att om man designar sakerna ur ett funktionsperspektiv så kommer utseendet gratis. Ett gediget vattenblock i koppar med snygg finish är hundra gånger snyggare än det här. Blåa fläktar, stora klistermärken mm är bara tacky. Vill jag ha leds så köper jag dessa själv i den färg jag vill ha och placerar dem själv där jag vill ha dem.

Detta är vad jag tycker btw...

Samma här.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en billig plastleksak, kommer inte ens fundera på denna

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Bara skit =P

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

tycker det verkar bra.. mkt bra av thermaltake.. doch tycker jag att fläkten o plasten ska bort,, ska det vara vattenkylning så ska det vara vattenkylning.. och jag tkr den kunde sänkt tempen lite mer..;)

Permalänk
Avstängd

Lysdiodrar på fläkten sänker temperaturen med -10 grader.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Lysdiodrar på fläkten sänker temperaturen med -10 grader.

15 om de är röda ^^ hehe

Nja, jag tyckte inte det där verkar vara någon bra lösning. :-/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker som ni att den är allt annat än snygg. Sedan presterar den knappast bre heller. Fläkten finns där för att kyla det som inte kyls av blocket då 8800-serien har kylning på nåt litet chip, gpun, minnen samt mosfets.

Permalänk
Hedersmedlem

"Thermaltake Technology, world’s leading brand in high-performance chassis, power supply and coolers"

LOL

TT har aldrig gjort en enda produkt som är "ledande" de är ett skämt.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
"Thermaltake Technology, world’s leading brand in high-performance chassis, power supply and coolers"

LOL

TT har aldrig gjort en enda produkt som är "ledande" de är ett skämt.

Big Typhoon?

Permalänk
Medlem

haha första gången jag ser fläkt på ett vattenblock

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Vadå första vattenkylningen som är gjord för 8800gtx? Alla andra vattenkylningsblock och vattenkylningslösningar som släppts då?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

BFGs vattenblock orginal på deras GTX skulle jag tagit

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
"Thermaltake Technology, world’s leading brand in high-performance chassis, power supply and coolers"

LOL

TT har aldrig gjort en enda produkt som är "ledande" de är ett skämt.

Jupp, det är en standard fras, alla tillverkare använder sig av den.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/
kan visst ta hem det här snygga gtx8800 blocket som är ett äkta gpu vattenblock
som kyler både gpu,n hdcp chippet och ram samt är knäpptyst

http://www.aqua-pcs.co.uk/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&p...

annars så går det att ta hem från Danmark
http://www.vcore.dk/shop/vga-gpu-26s.html
vilket jag själv har gjort och det gick då på strax under tusenlappen med frakt och svensk valuta

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

800 spänn för ett riktigt snyggt heltäckande block:
http://ekwaterblocks.com/shop/product_info.php?products_id=14...

Permalänk
Medlem

Eller en ful men väldigt effektiv och tokbillig 8800GTS-kylning där GPUn aldrig blir hetare än 53 grader vid maxload och som ligger på 45 grader vid idle.
Klockat till 695/2300:

Vem bryr sig om hur kylningen ser ut, bara den funkar och det gör den, jäkligt bra dessutom. Detta är det tredje kortet denna maze3-kylare sitter på. Först var ett 9800Pro, sen ett X1800gto och nu ett 8800GTS.
Det kallar jag billigt istället för att byta kylare varje gång man byter grafikkort.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om Zalmans nya luftkylare annars? Funderar på en sån när jag uppgraderar till 8800 / 8900, dvs när det kommit några DX10 spel:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=8103

Har f.n. deras VF900-Cu på ett 7900GT och är mycket nöjd!

Permalänk

Nämen vad läckra dem nya Zalman kylarna var ;:D.
hoppas de blir bra bara.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm