Geforce 8600 GTS recensioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Snälla kan vi inte sluta med liknelser till fordonsvärlden när det gäller datorprylar.
Sedan har du för övrigt fel.

Haha, fint inlägg
Tjusigt att sluta med "Sedan har du för övrigt fel", nu vill han säkert försvara sig och dra igång den löjliga diskussionen på nytt, sen har vi en massa brev i inkorgen om inlägg som handlar om bilar igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
OT: Ju fler hästar, destå fortare går bilen. Ju större vridmoment destå högre acceleration

Hmm du har ju inte en anning om vad du snackar om!
Var bara tvungen att påpeka....:P

Permalänk

Sweclockers aka Swemotors xD

OnT: jag tycker inte dessa kort verkar vara så prisvärda till spelprestanda. tex så är X1950pro och 8600GTS ganska lika i prestanda men 8600GTS kostar ~2100 och X1950pro ~1600

ska bli kul o se hur ATIs kort står sej mot dessa

Permalänk
Medlem

Kan ju inte säga att jag ångrar mitt köp av x1900gt för nån månad sedan...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Sweclockers aka Swemotors xD

OnT: jag tycker inte dessa kort verkar vara så prisvärda till spelprestanda. tex så är X1950pro och 8600GTS ganska lika i prestanda men 8600GTS kostar ~2100 och X1950pro ~1600

ska bli kul o se hur ATIs kort står sej mot dessa

Swemotors

HAHA:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beautiful_Barca
http://www.guru3d.com/article/Videocards/426/
Rulla ner ett par rader så ser du spec.

Well

http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Products_Overview.asp...

Gigabytes 8500GT har HDCP men inte deras 8600GT.. Kan hända att HDCP inte är med i Nvidias referenser för 8600GT och 8500GT, Men tillverkarna kan ändå ligga till stödet själva. Så man kan nog även hitta ett 8600GT med HDCP.

EDIT Och du läste kanske inte hela artickeln heller?
"So if you plan to buy a 8500 GT or 8600 GT that will function in a Home Theater PC and at one point you'd like to have BluRay, HD-DVD or HDCP-protected content playback on that system, the 8500 and 8600 GT will be a no go. I however do believe that some of the board partners will include a custom Crypto chip to make this happen. But this will vary among the board partners."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
AMD/ATi ska väl lansera sina serier i Maj om jag är korrekt underrättad...
Väntar med spänning på HD2600Pro/XT!

När i maj? För jag har inte hört eller sett ett knyst om ATI's lanserings datum. Och som plus på kanten så ska ATI kanske paper lansera sina kort, det vill säga vissar upp kortet, men man får vänta några veckor innan den kommer i affärerna.

Jag blir inte förvånanda om folk börjar få tag på ATI's kort i början av juni.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Sedan är det väl ine hela världen om man köper ett kort för en 700:- och sedan måste uppgradera om något år för att få HDCP. Ja menar titta på alternativen!

Om nu ryktena stämmer och de nya korten verkligen har en fullständig hårdvaruacceleration av HD-material så kommer ju att bli billigt att bygga en bra och tyst HTPC.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Skall byta till sommardäck i helgen BTW...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Avstängd

Dessa kort är för dåliga för mig då mitt överklockade 7900gt smiskar 8600gts, fast 8600gts överklockat kanske är bättre men jag lägger knappast ut runt 2000kr för att få 4fps mer..
Så för oss som sitter på 7900gt/x1950pro eller värre så blir nästa uppgradering antagligen ett kort ur 8800serien eller atis motsvarighet

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Då var Club 3d´s 8600GTS på väg hem, kommer att bli ett lyft mot mitt 6600GT...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Xzibit
Då var Club 3d´s 8600GTS på väg hem, kommer att bli ett lyft mot mitt 6600GT...

Får se lite resultat sen då, funderar också på att byta upp mej från mitt 6600gt!:)

Permalänk

Absolut...om inte jämförelserna här räcker....??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Får se lite resultat sen då, funderar också på att byta upp mej från mitt 6600gt!:)

Vet inte om detta test stämmer http://www.legionhardware.com/document.php?id=637&p=2 , men om det gör det, så är 7600GT ett bättre köp. 8600GT Scorar mycket högre i 3DMark, men sämre i spel än 7600GT, plus att ett 7600GT är mycket billigare.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Avstängd

Men ändå fint med fullt hdtv-avkodningsstöd. Sådant gillar jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90

tex så är X1950pro och 8600GTS ganska lika i prestanda men 8600GTS kostar ~2100 och X1950pro ~1600

Japp, 8600GTS är ganska precis jämnstark med X1950Pro (256Mb) i testerna, vilket är svagt med tanke på att X1950Pro är 500 kr billigare.

Another victory for ATi.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att dom kan fixa till prestandan med nya drivrutiner. Detta är rent ut sagt pinsamt dåligt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Får se lite resultat sen då, funderar också på att byta upp mej från mitt 6600gt!:)

Kan bara säga WOW, efter en kväll med lite tweakande av inställningarna i BF2, Test Drive Unlimited, så får dessa två spel ett rejält lyft (kunde man kanske förvänta sig för 1800:-), men jag känner mig nöjd med detta köp....ska bara fixa mig en ny skärm åsså......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Xzibit
Kan bara säga WOW, efter en kväll med lite tweakande av inställningarna i BF2, Test Drive Unlimited, så får dessa två spel ett rejält lyft (kunde man kanske förvänta sig för 1800:-), men jag känner mig nöjd med detta köp....ska bara fixa mig en ny skärm åsså......

Okej bra! Kul att det flyter på i test drive me!:)