Tyst och diskret nätaggregat från OCZ

Permalänk
Melding Plague

Tyst och diskret nätaggregat från OCZ

OCZ lanserar ytterligare ett nätaggregat som ska komplimentera de modeller som redan finns på marknaden. Den nya modellen heter OCZ Stealthxstream och ska kunna leverera upp till 600 watt.

Läs nyheten: Tyst och diskret nätaggregat från OCZ

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med "komplimentera" menas komplettera, eller?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

OCZ affärsmodell:
1. Köp produkter billigt från någon kinesisk slavfabrik.
2. Klistra på "OCZ" klistermärken.
3. Pris sätt produkten högt.
4. PROFIT!!1

Snyggt var det dock...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
OCZ affärsmodell:
1. Köp produkter billigt från någon kinesisk slavfabrik.
2. Klistra på "OCZ" klistermärken.
3. Pris sätt produkten högt.
4. PROFIT!!1

Snyggt var det dock...

Yepp, det verkar som det är deras affärsprincip, åtmindtonde fn.
Undras vilket nätagg det egentligen är ? Någon som vet ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
OCZ affärsmodell:
1. Köp produkter billigt från någon kinesisk slavfabrik.
2. Klistra på "OCZ" klistermärken.
3. Pris sätt produkten högt.
4. PROFIT!!1

Snyggt var det dock...

Precis som de flesta andra företag.

Permalänk
Medlem

såg i någon test här för ett tag sedan att OCZ använde sig av FSP nätagg och det är ju inte kattskit direkt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Med "komplimentera" menas komplettera, eller?

Komplettera skulle det ha stått, men jag och stavningskontrollen hade tydligen olika åsikter om det... men nu är det rättat (igen!)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Tycker det verkar intressant, har ju ett Modstream 450w nu, och det har inte ställt till med några som helst problem under 2 års tid, så jag är nöjd med deras agg. Men det är väl kanske tid att skaffa nytt nu, detta verkar intressant.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
såg i någon test här för ett tag sedan att OCZ använde sig av FSP nätagg och det är ju inte kattskit direkt

Det är väldigt många som använder sig av FSPs nätagg och de har bra effektivitet som t.ex. Seasonic som också gör tysta nätagg.

Det som det hänger på är inte effektiviteten, den har de flesta företag lyckats få upp så pass mycket nu att den inte är den avgörande faktorn. Det är istället fläktkontrollern som är avgörande för om det kommer var ett tyst nätagg eller ej.

Seasonic har en riktigt bra fläktkontroller idag som är implementerad i några olika nätagg. FSP, och ingen annan heller, har mig veterligen ingen som är lika bra. Använder de sig av en standard FSP-kontroller så kommer det bli ett mediokert nätagg (gällande ljudnivå), inte direkt högljutt, men inte ett av de tystaste heller.

Är nätagget modulärt eller ej? Står ju varken eller, och inga kablar syns ju på bild.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det är väldigt många som använder sig av FSPs nätagg och de har bra effektivitet som t.ex. Seasonic som också gör tysta nätagg.

Det som det hänger på är inte effektiviteten, den har de flesta företag lyckats få upp så pass mycket nu att den inte är den avgörande faktorn. Det är istället fläktkontrollern som är avgörande för om det kommer var ett tyst nätagg eller ej.

Seasonic har en riktigt bra fläktkontroller idag som är implementerad i några olika nätagg. FSP, och ingen annan heller, har mig veterligen ingen som är lika bra. Använder de sig av en standard FSP-kontroller så kommer det bli ett mediokert nätagg (gällande ljudnivå), inte direkt högljutt, men inte ett av de tystaste heller.

Är nätagget modulärt eller ej? Står ju varken eller, och inga kablar syns ju på bild.

Det är inte modulärt, har korrigerat nyheten med det nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Komplettera skulle det ha stått, men jag och stavningskontrollen hade tydligen olika åsikter om det... men nu är det rättat (igen!)

Lugnt!

Sökte efter ordet på google och det verkar nästan som att ordet finns. Fick ingen kläm på vad det betydde dock, eller ansträngde mig inte så noga

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig i livet köpa ett nätagg som inte är modulärt. Once you go modular, you don't go back!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Kommer aldrig i livet köpa ett nätagg som inte är modulärt. Once you go modular, you don't go back!

När du väl eldat upp en minifit-kontakt vågar du aldrig lita på en kontakt igen.

Är det för mycket kabel finns det alltid avbitare.. det är mindre jobbigt än att löda ihop kontakter som har smält/brunnit.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
OCZ affärsmodell:
1. Köp produkter billigt från någon kinesisk slavfabrik.
2. Klistra på "OCZ" klistermärken.
3. Pris sätt produkten högt.
4. PROFIT!!1

Snyggt var det dock...

Hittar du någon rättvisemärkt datorprodukt så får du gärna hojta till. Syndare av värsta sorten är vi allihopa. Skulle vara intressant att se vad en modern medelbra PC skulle kosta om allt byggdes av personal med svenska kollektivavtal. 6-7 ggr dagens pris?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Hittar du någon rättvisemärkt datorprodukt så får du gärna hojta till. Syndare av värsta sorten är vi allihopa. Skulle vara intressant att se vad en modern medelbra PC skulle kosta om allt byggdes av personal med svenska kollektivavtal. 6-7 ggr dagens pris?

Sea Sonic.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Undra vad det här kan prestera, verkar vara som ett corsair utan modulära kablar etc, en billig variant utav corsair helt enkelt lika mkt på 12v linorna ger den också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Lugnt!

Sökte efter ordet på google och det verkar nästan som att ordet finns. Fick ingen kläm på vad det betydde dock, eller ansträngde mig inte så noga

taget ur saob.se på komplimentera:
"a) göra sin uppvaktning l. avlägga artighetsvisit hos (ngn) uppvakta..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Komplettera skulle det ha stått, men jag och stavningskontrollen hade tydligen olika åsikter om det... men nu är det rättat (igen!)

KOMPLEMENT är ett ord, så även kompl*E*mentera enligt min Svenska...

Sorry för att jag med detta bidrar till Of Topic, men var inte detta ordet det du sökte ?
Differansen ligger väl i ett I och ett E ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
taget ur saob.se på komplimentera:
"a) göra sin uppvaktning l. avlägga artighetsvisit hos (ngn) uppvakta..."

"OCZ lanserar ytterligare ett nätaggregat som ska avlägga artighetsvisit hos de modeller som redan finns på marknaden."

Förlåt jag var bara tvungen! Just a joke

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Jag tycker att det är ett ganska stort minus i och med att det inte är modulärt.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Modulerat och icke modulerat..

Tänk en dag när du köpt en ny hårddisk, DVD, floppy eller annan komponent.. Så kommer du inte ihåg var du la kablarna till nätagget, eller så har någon kastat "skräpet"! Ja då är det bara gå och köpa ett nytt nätagg?

Om man har ett icke modulärt nätagg så sätter man DVD/CD spelare i andra facket uppifrån, så knölar man in kablarna som inte används ovanför DVD/CD spelare. När garantin har gått ut så kan man modulera nätagget det själv om man vill.

Själv har jag alldrig ägt ett modulerat nätagg för att dom kostar så mycket mer än ett ickemodulerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Modulerat och icke modulerat..

Tänk en dag när du köpt en ny hårddisk, DVD, floppy eller annan komponent.. Så kommer du inte ihåg var du la kablarna till nätagget, eller så har någon kastat "skräpet"! Ja då är det bara gå och köpa ett nytt nätagg?

Om man har ett icke modulärt nätagg så sätter man DVD/CD spelare i andra facket uppifrån, så knölar man in kablarna som inte används ovanför DVD/CD spelare. När garantin har gått ut så kan man modulera nätagget det själv om man vill.

Själv har jag alldrig ägt ett modulerat nätagg för att dom kostar så mycket mer än ett ickemodulerat.

Det blir bara lite problem i ett chassi där nätaggregatet inte monteras längst upp... typ Antecs senaste.

Permalänk
Medlem

Bra siffror på linorna 12V1(18A), +12V2(18A), +12V3(18A), +12V4(18A), som mitt Zeus-nätagg.