Nvidia förnekar egen moderkortstillverkning

Permalänk
Melding Plague

Nvidia förnekar egen moderkortstillverkning

Det har tidigare cirkulerat rykten om att Nvidia skulle ha planer på att tillverka egna moderkort och sälja under eget fabrikat. Enligt Digitimes har en talesman från Nvidia nu förnekat dessa rykten.

Läs nyheten: Nvidia förnekar egen moderkortstillverkning

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

attans... hade sett fram emot rena NVIDIA-mobos

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

Mm hade väl varit lite fräckt men sen är frågan hur vidare bra dessa skulle kunna vara? Ifs så om alla komponenter är från Nvidia så skulle det säkerligen inte kunna uppstå så många problem om kompitabilitet och så.

Dock så ser jag hellre att Nvidia håller sig till sina grafikkort:)

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
Mm hade väl varit lite fräckt men sen är frågan hur vidare bra dessa skulle kunna vara? Ifs så om alla komponenter är från Nvidia så skulle det säkerligen inte kunna uppstå så många problem om kompitabilitet och så.

Dock så ser jag hellre att Nvidia håller sig till sina grafikkort:)

Säg inte det :p.
Min logitech ratt krockade t.ex. med mitt tangentbord

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men vad är nyhetsvärdet i detta? nVidia har alltid förnekat att de ska starta egen moderkortstillverkning. Alltid = ingen förändring alltså.

F.ö. blev klockan 12.00 idag också.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
F.ö. blev klockan 12.00 idag också.

Va?! Skojar du?! oj oj oj det var underligt :S

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

förklara detta ?

http://www.nvidia.com/object/designed_by_nvidia_main.html

edit: nvm förstod skillnaden nu

Permalänk
Medlem

Tycker inte ens att nvidia gör bra chipset, deras NF4 blir så varmt så man kan steka ägg på det, hur himla duktigt bygge är det liksom, Jämför det med ATI:s chipset som har en TPD på 8watt så svalt så du kan kyla en cola på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Tycker inte ens att nvidia gör bra chipset, deras NF4 blir så varmt så man kan steka ägg på det, hur himla duktigt bygge är det liksom, Jämför det med ATI:s chipset som har en TPD på 8watt så svalt så du kan kyla en cola på det.

De var knappast byggda för detta ändamål. Prestanda och överklockning vad de gjorda för.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

dom bygger nog några ändå.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"