Nvida Geforce 8800 Ultra närmar sig

Permalänk
Melding Plague

Nvida Geforce 8800 Ultra närmar sig

Det har gått många rykten om 8800 Ultra och vad det kommer att ha för specifikationer men nu verkar allting vara klart. Att det hela rör sig om ett överklockat 8800 GTX är ingen hemlighet men det finns ett par små skillnader som skiljer dem åt förutom klockfrekvenserna.

Läs nyheten: Nvida Geforce 8800 Ultra närmar sig

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

7000kr o inte så stor skillnad..... jaja 7600gt funkar ett tag till

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk

anandtech har testat det och det suger hårt.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2979

Det är som ett vanligt GTX men lite överklockat. Dom fabriksövercklockade GTX korten är i princip lika snabba men kostar 2 spänn mindre. Måste kännas skönt för ATI detta i alla fall. Surt om Ultra hade krossat ännu mera.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk

Spara 2000+ direkt och köp GTX istället. De är inget snack om saken. Så nej! 7000 känns absolut inte lönt att lägga ut.

Ja.. Om nvidia gjort Ultra'n lite värre då är de mycket möjligt ATi fått de tungt framöver. De är nog bra tungt redan som de är.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

förutom clocken så va de Bios optimeringar,
hmm då borde väll alla med GTX kunna flasha till Ultra då , spara en slant iaf

Kan inte så mycket om grafikminnen , men med internminne så kan man ju höjja lanteserna och så sätt kunna få högre clock.

undra om de är det de menar med bios "optimeringar"

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Synd, men inte helt oväntat. Får hoppas på 8800GS istället.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

De flesta kunde väl iofs förutse det här. Dock så förstår jag inte riktigt vad Anandtech gnäller om. Sure, det finns fabriksöverklockade GTX att få tag i, men det betyder ju inte att det inte kommer att komma fabriksöverklockade Ultra-kort också. Jämförelsen bör göras mellan referensklocken.
Ultra är ju knappast något jag kommer att köpa, eller ens att rekommendera, men det skulle jag knappast göra med ett fabriksöverklockat GTX heller.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Skulle varit kul med 1GB minne iaf. Kanske det skulle blivit en 7800GTX 512MB flashback.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

8800 ULTRA riktar sig ju uppenbarligen inte mot entusiaster utan mot gejmers som är villiga att betala mycket för att få ut max, men som inte har tid med överklockning. Finns en del sånna men de hänger nog inte här. 8800GTS och GTX är fina kort och förhoppningsvis kommer DAMMITs HD2000-serie vara det med. Men var håller dom hus? När kommer HD2900XTX? när?när?när?när?när?när....?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

ATI släpper nog en lättans suck över att kortet inte var mycket att hurra över men de bör omgående avlägsna en och annan tumme innan de pustar ut.

Själv lär jag undvika att rekomendera eller köpa kortet. 8900 är mer intressant att vänta på.