Fler Bearlake-moderkort på bild

Permalänk
Melding Plague

Fler Bearlake-moderkort på bild

Det har varit en ständig ström av bilder på moderkort som baserar sig kring Intels ännu ej släppta styrkretsserie som har gått under arbetsnamnet Bearlake. I dagarna har det dykt upp bilder på två moderkort från tillverkaren ECS.

Läs nyheten: Fler Bearlake-moderkort på bild

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jahapp bilder blir ingen glad över... ut med dem i butikerna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

woohoo, intelgrafik med dvi på 775 detta har jag väntat länge på!

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Blir nog härligt med den i en HTPC

Permalänk
Medlem

Och hur "F" vill dem att folk ska vilja köpa P35T-A, PCI-E platserna är ju för tok för nära varandra.. Är det meningen att det översta Grafikkortet koka över om man kör SLi?

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

en bild säger ju mer än tusen ord så...

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

hoppas dom skickar med en papperstunn ultrafläkt till det ena kortet.
inte mycket plats vid SLi inte.
Tror knappt det får plats med två st 8800..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

"Moderkortet P35T-A är mycket intressant då det ser ut som det har stöd för ddr3-minnen. Två olika minnestyper syns där en av dem är ddr2. Den andra har annorlunda form då det sitter en ”plupp” i mitten vilket förhindrar att man monterar exempelvis ddr2-minne på en ddr3-plats."

Dual DDR3 1066
Dual DDR2 800
Kan man läsa alldeles ovanför minnesslotarna, så man behöver inte spekulera

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hoppas på mer info om kort baserade på Intels X38 snart.

Permalänk
Medlem

Betyder det alltså att man kan köra både ddr2 och ddr3? Samtidigt?

Permalänk
Medlem

Tycker mig har sett att man bara kan köra en minnes-typ åtgången...

Vissa källor säger att dessa P35 kommer 9 maj medan andra säger 21 maj eller t o m 27 maj...

Behöver köpa nuuuuu...

Permalänk
Medlem

Att com- och LPT-portar aldrig verkar vilja försvinna, samma gäller det PS/2-portarna. Montera dessa portar som "pinnar" på moderkortets kretskort som USB-portarna (Fixa standard så alla moderkortstillverkare följer samma standard. Plocka standard från AT-moderkorten?) och sätt något mer vettigt som t.ex fler USB-portar, firewire, ljudutgångar m.m, eller varför inte sprid ut kontakterna lite?

Jag är så less på att "PC"-världen tar X antal år på sig att dumpa redan mer eller mindre helt döda standarder.
* Varför kör inte fler optiska enheter med SATA?
* Varför inte ersätta PCI-portarna med PCIe-portar? Det finns ont om kort men det är inte så många extra kort folk använder i dagens läge.
* Varför för det mesta endast en PCIe 16x och sedan någon eller några PCIe 1x? Varför inte några PCIe 4x eller 8x?

Ork...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
"Moderkortet P35T-A är mycket intressant då det ser ut som det har stöd för ddr3-minnen. Två olika minnestyper syns där en av dem är ddr2. Den andra har annorlunda form då det sitter en ”plupp” i mitten vilket förhindrar att man monterar exempelvis ddr2-minne på en ddr3-plats."

Dual DDR3 1066
Dual DDR2 800
Kan man läsa alldeles ovanför minnesslotarna, så man behöver inte spekulera

Hahahaha! "Hur fan såg han det?" tänkte jag och gick tillbaka till bilden...
det finns inte mycket utrymmer för spekulationer nej.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10