Creative lanserar liten mp3-spelare

Permalänk
Melding Plague

Creative lanserar liten mp3-spelare

Tillverkaren Creative har idag lanserat en liten mp3-spelare med namnet Zen Stone. Den har en lagringskapacitet på 1 gigabyte och finns i en mängd färger så att den skall passa alla.

Läs nyheten: Creative lanserar liten mp3-spelare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken mysing! Jag tar en rosa.

Permalänk
Medlem

Den ser cool ut, men 1 GB är alldeles för lite. Att knö ner 8-16 GB i en någorlunda liten förpackning verkar ju funka för minneskort/usb-minnen, så varför inte mp3spelare?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugggge
Den ser cool ut, men 1 GB är alldeles för lite. Att knö ner 8-16 GB i en någorlunda liten förpackning verkar ju funka för minneskort/usb-minnen, så varför inte mp3spelare?

Dyrt?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

utan display blir det ju rövens redan efter ett par låtar.

låt 1 och låt 2 = ok = 10 mb

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

ah ser ut som min creative zen-v fast utan display men samma runda form kanske man kan säga:P. Jag tycker 1 gig borde va precis lagom:P jag har nog o fylla mina 2 gig:P, blir så mycket låtar man bara lessnar på endå:D

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Hedersmedlem

Helt ok och det var länge sedan jag tittade på skärmen på min MP3 och så länge det bara är 1GB finns ingen anledning.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

-ingen display
-orka ta med seg usb sladden när man ska lagra musik. ZZZZzzzzzzz....

/care om den är liten, man kan få mer gb och mycket bättre ljudkvalite än den

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med min Muvo fast den börjar bli lite sliten kanske kan vara något

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att pensionera MP3-spelarna, mobilerna tar ju över allt mer. Och mycket mer soft med allt i ett (kompakt) istället för en MP3, en kamera, en mobiltelefon, en almanacka osv...

Permalänk

Jag hoppas att Apple stämmer skiten ur dem... nä vänta. De har ju redan gjort upp om att inte stämma ihjäl varandra längre. Fattar inte att Creative inte skäms över att göra så uppenbara kopior av Apples prylar. Det var ju inte heller länge sedan Creatives VD gjorde sig lustig över den första Shufflen, den hade ju ingen FM-radio, ingen display och bara ett par knappar.. Någon som minns det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Är det inte dags att pensionera MP3-spelarna, mobilerna tar ju över allt mer. Och mycket mer soft med allt i ett (kompakt) istället för en MP3, en kamera, en mobiltelefon, en almanacka osv...

Den här är ju hållbarare och inte lika dyrbar, samt mindre. Perfekt om man ska ut och jogga eller liknande.

Min gamla Iriver är snart 4 år, den har varit till helvetet och tillbaka men håller än. Skruvarna på den har börjat ROSTA nu, så mycket har den varit med om. Dock bara 256mb vilket var rätt stort på den tiden. Min mobiltelefon skulle definitivt inte hålla för det som den mp3-spelaren har varit med om!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Är det inte dags att pensionera MP3-spelarna, mobilerna tar ju över allt mer. Och mycket mer soft med allt i ett (kompakt) istället för en MP3, en kamera, en mobiltelefon, en almanacka osv...

Varför ska man offra sin mp3 spelare framför en mobil med dåligt ljud? Tror också att det inte finns någon kamramobil som slår en nikon d200 heller =/
En mobil är en mobil.

Permalänk
Medlem

Japp, jag föredrar också en kamera framför en kameramobil, men det blir för mycket att bära tillslut. Jag köpte nyss en M600i och älskar den. Ingen kamera men underbart ljud och allt man kan tänka sig. Jag använder den som modem till datorn, som MP3, surfar med den (på vanliga sidor, till exempel www.komplett.se).

Jag har också en MP3 som är väldigt hållbar, en Avant MP500. Den har jag tappat från en lift i åre (15 meter till marken) hittade den senare dränkt i snö. Jag brukade basta med den också, i riktig vedeldad bastu.

Men jag gillar inte att ha en MP3 när jag kan använda telefonen istället, snyggare och bättre. Visst kommer MP3'n leva kvar men det är nog bara en tidsfråga tills vanliga MP3 förvinner och blir ersatt av multimediaspelare.

Permalänk

När släpper creative nya hårddiskspelare. Är sugen på en 30-gigare. Men deras Zen vision: M börjar kännas lite gammal

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Det verkar vara en grym MP3-spelare. 400 kr är ett fynd. Vem behöver mer än 1 GB? Det går ju in ca 10 CD-skivor.

Jag funderar helt klart på ett köp.

Permalänk
Inaktiv

1 GB = ca 150-175 låtar (gick iaf in drygt 600 låtar på min 4GB iaf )
Det räcker ganska långt.

Mycket billig också.