Canon släpper nya Powershot-modeller

Permalänk
Melding Plague

Canon släpper nya Powershot-modeller

Kameratillverkaren Canon har nyligen släppt två nya modeller i Powershot-serien digitalkameror. De nya modellerna heter S5 IS samt SD850 IS och har bildprocessorn Digic III i sig.

Läs nyheten: Canon släpper nya Powershot-modeller

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant att PowerShot SD850 har samma design som deras IXUS-kameror. Har själv en IXUS 800IS som jag är väldigt nöjd med.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Den kommer med största säkerhet till Europa som en Ixus. De har andra namn i USA.
Din Canon Ixus 800 IS heter Canon Powershot SD700 IS i USA.

EDIT: Powershot SD850 IS blir alltså Ixus 950 IS.
Källa: http://kamerabild.mkf.se/ArticlePages/200705/07/2007050714105...

EDIT2: Puckat av dem att kapa vidvinkeln 28 mm till alla!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför Canon ska ha så olika namn på kamerorna i USA och Europa. Det blir ju klart förvirrrande och verkar vara helt utan logik.

USA / Europa
Powershot SD700 IS / IXUS 800 IS
Powershot SD750 / IXUS 75
Powershot SD800 IS / IXUS 850 IS
Powershot SD850 IS / IXUS 950 IS
Powershot SD900 / IXUS 900 Ti
Powershot SD1000 / IXUS 70

Dessutom brukar kamerorna ha ett tredje namn i Asien.

Edit:förtydligade lite.

Permalänk
Medlem

Tja vet inte det jag. tror dom kommer som powershot. då det funnis en lång rad med powershot. jag har kört plant annat powershot g1 och några till ur den serien innan jag köpte min 400D

jag va ute o cykla innan o misstolkade allt

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Den kommer med största säkerhet till Europa som en Ixus. De har andra namn i USA.
Din Canon Ixus 800 IS heter Canon Powershot SD700 IS i USA.

EDIT: Powershot SD850 IS blir alltså Ixus 950 IS.
Källa: http://kamerabild.mkf.se/ArticlePages/200705/07/2007050714105...

EDIT2: Puckat av dem att kapa vidvinkeln 28 mm till alla!

Jaha, det förklarar saken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Fattar inte varför Canon ska ha så olika namn på kamerorna i USA och Europa. Det blir ju klart förvirrrande och verkar vara helt utan logik.

USA / Europa
Powershot SD700 IS / IXUS 800 IS
Powershot SD750 / IXUS 75
Powershot SD800 IS / IXUS 850 IS
Powershot SD850 IS / IXUS 950 IS
Powershot SD900 / IXUS 900 Ti
Powershot SD1000 / IXUS 70

Dessutom brukar kamerorna ha ett tredje namn i Asien.

Edit:förtydligade lite.

Jo, märkte det när jag var i Japan. IXUS-modellerna hette IXY. Skumt att dem heter PowerShot i USA och IXUS i Europa. PowerShot-kamerorna är ju något helt annat här i Europa.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Fattar inte varför Canon ska ha så olika namn på kamerorna i USA och Europa. Det blir ju klart förvirrrande och verkar vara helt utan logik.
...

Kanske så att vi konsumenter inte kan jämföra priser lika enkelt, det är ju en himla skillnad mellan USA och EU.

Permalänk
Musikälskare

I japan heter skiten IXY

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja, och Canon EOS 400D som vi (och asiaterna minus japanerna) känner den heter Canon Digital Rebel XTi i USA och Canon EOS Kiss Digital X i Japan. Sjukt!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Notera att Powershot är en serie i sig. Ixus heter Powershot Elph i USA. Ixus och Elph går ju tillbaka till deras gamla analoga P&S.

Visa signatur

MacBook Air