Permalänk

Hjälp med timings av mina minnen

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2

Som ni ser går minnena inget vidare just nu, dom klockas ner när jag höjer FSB. Är rätt ny på överklockning så skulle uppskatta lite hjälp.

Tack på förhand.

edit: kör minnena på 2.1v just nu

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Lite trött men fattar inte vad du vill veta..
Om du vill klocka går du in i bios.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Lite trött men fattar inte vad du vill veta..
Om du vill klocka går du in i bios.

Jag vill veta vad jag ska köra för timings på minnena. Eller är jag ute och cyklar ?

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vilka minnen du har. Men sätt dem på 4-4-4-4-12 .
Sedan kanske du märker större skillnad om du höjer frekvensen på minnen istället. Heter väl HT på amd?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Det beror ju på vilka minnen du har. Men sätt dem på 4-4-4-4-12 .
Sedan kanske du märker större skillnad om du höjer frekvensen på minnen istället. Heter väl HT på amd?

Minnena är Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2. Ok ska kolla upp det där med frekvensen.

edit. Har upptäckt att minnena klockas ner automatiskt till typ 290mhz så fort jag går över 219 FSB. Lägger jag det på 219 och laddar biosets optimala inställningar så ligger dom runt 410mhz. Fattar inte riktigt varför detta händer, någon som vet ? Hittar inget i bios som gör att jag kan klocka upp minnena manuellt heller. Är det timingen på minnena som styr hastigheten ?

Behöver seriöst support.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Vila i frid

Ställ minnesdiver och minnesparametrar manuellt så att inte bios själv hittar på en massa dumheter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Ställ minnesdiver och minnesparametrar manuellt så att inte bios själv hittar på en massa dumheter.

Hur gör jag det ? Hittar inte ett jota i bios där jag kan ändra något för minnena förutom fasta lägen för frekvensen.

edit. problemet löst.

Visa signatur

Subzero Junkie !