Vilket psp firmware ska jag ha?

Permalänk
Medlem

Vilket psp firmware ska jag ha?

Har sökt, men hittar inte det jag vill veta, å psp tråden e ju på 250 sidor, så orka kolla igenom den. men nu e de så att ja ska köpa en psp av en kompis, e firmware 1.5 med den å han kan spela sina backupspel, men det kommer ju givetvis inte jag göra:P men nu undrar jag vilket firmware man ska köra. om man ska uppgradera till 3.10 OE-A eller vad det heter. är totalt n00b på psp, så skulle vilja att nån som e vetarn förklarar lite. Gärna med för och nackdelar till olika firmware.

Permalänk

Om du inte ska köra homebrew progs och backups så är det alltid bäst att uppdatera till senaste officiella patchen, man får massor med nya funktioner, kan spela dom senaste spelen och kolla på filmer.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

man vet ju aldrig, det kanske blir nån backup ibland också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
man vet ju aldrig, det kanske blir nån backup ibland också..

tycker inte du ska uppdatera, 1.5 är stabil för att köra backups osv. va ett tag sen jag va uppdaterad men om jag inte minns fel så går 2.0 oxå att köra. sök lite på nätet så du får du säkert fram det du letar efter. Men 1.5 är bra

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

kan han köra backups med 1.5 så använder han då devhook vilket är rätt så drygt i längden.
uppgraderar du så slipper du denna allt för dryga sak.

kan ärligt talat inte komma på en enda negativ sak med att uppgradera,bara possetiva....backups,homebrews/emulatorer,psx spel mm.
allt som 1.5 klarar av klarar dom nyare FW av plus en hel del till.
så mitt råd är att du uppgraderar.

du hittar all information och alla filer som du behöver på sidorna www.psphacks.com och www.pspupdates.com

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kör custom firmware så kan du göra allt.

Permalänk
Medlem

ok, då lägger jag in 3.10 OE-A

Edit: jo han körde med devhook, med 3.10 OE-A, kan man köra backups utan devhook då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
ok, då lägger jag in 3.10 OE-A

Edit: jo han körde med devhook, med 3.10 OE-A, kan man köra backups utan devhook då?

japp,du kan köra backups utan devhook.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

ok, blir nog det då om jag får tag på något för bra pris.