Behöver köpråd för begagnat ps3

Permalänk
Medlem

Behöver köpråd för begagnat ps3

Hej!

Jag funderar på att inskaffa mig ett ps3 men tänkte köpa ett begagnat då det blir lite billigare

men är det något man lär ta reda på om ps3an innan man köper det?
jag menar finns det något som går sönder eller lätt defekt? som skulle kunna vara trasigt och det är därför säljaren säljer spelet?

eller finns det något annat som man bör tänka på?

vad jag har förstått så finns det 2 versioner utav ps3an en utan hd och en med en 60gb som jag antar är att föredra...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Finns bara en version i sverige och det är 60gb versionen, fanns en 20gb version i usa men den har dom slutat att tillverka då enligt rykte den ska ersättas av en 80gb version.

Sen angående beg köp skulle jag inte köpa en beg ps3, hellre en splittny med garanti å allt för den ska ju trots allt man ha ett antal år då är det skönt med garanti.

Permalänk
Medlem

Det är ju lungt och köpa en beg ps3 så länge du får med kvitto.

Permalänk
Medlem

Köpte en ny PS3 inkl frakt från USA för 4300kr. Och vid eventuella problem ska de gå ok å skicka den till Sony här i Sverige typ.

Permalänk
Medlem

klart man ska ha kvitto om man köper begagnat

oj det låter ju riktigt bra Ryu du har inte lust och säga vart ifrån du köpte det?
var det någon hd med då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JTiger
klart man ska ha kvitto om man köper begagnat

oj det låter ju riktigt bra Ryu du har inte lust och säga vart ifrån du köpte det?
var det någon hd med då?

PS3 säljs i 2 varianter båda med hårddisk på 20GB eller 60GB. Min PS3 skaffade jag ifrån eBay ^^