Nokia 5140i, säkerhetskod

Permalänk
Medlem

Nokia 5140i, säkerhetskod

Jag har en stötsäker nokia 5140i som jag fick i julklapp, har kvitto o kartong, grejjen är att nu när jag skulle byta simkort till telia så hade jag ändrat själva säkerhetskoden för telefonen, och jag kommer inte ihåg den, finns det nått sätt jag kan få bort den koden om jag visar kvittot?

Pinkoden för simkortet kan jag den är rätt, det är själva koden som man måste slå in när man byter sim tex, jag har testat originalkoden i manualen jag har men jag hade ändrat den

jag kan visa kvittot om någon är osäker på att jag äger telefonen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det fungerade inte skrev in imei koden från kartongen eftersom jag inte kan kolla imei i telefon nu

Permalänk

IMEI står på skylten under batteriet med. 12345 är standardkoden om du inte ändrat. Upplåsning kostar ca 200kr i butik. Görs på 5 min.

Permalänk
Medlem

har testat standardkoden, men ja hade ju ändrat skiten när ja fick den för att jag inte ville att nån i skolan skulle ta den( har den med mig ut i skogen på lektionerna) och sen när vi byter om efter att ha vart ute i skogen å fällt träd så brukar ja lämna den ute på bänken avstängd bara för å slippa öppna andra skåpet för å lägga in den för å sedan duscha..

aja för att återkomma te saken jo vet att det finns en firma här som tar 200, men tänkte om det var nått man kunde göra själv

tänkte gå in till club nokias service center och höra om dom möjligtvis kan låsa upp den som good will eftersom den är så pass ny, man kan ju alltid försöka..

edit :ingen som vet om man kan fixa detta själv?
har testat standardkoden och länken ovan

har inte hunnit ringt club center än men

går det att koppla telefon till datorn utan att telefonen är igång? datorn känner inte igen den då för mig?