Final Fantasy-ersättare?

Permalänk
Medlem

Final Fantasy-ersättare?

Hej!
Blev sugen på något Final Fantasy liknande spel men det är bara det att jag klarat alla (III DS V, VI, VII, IX, X, XII, Chrono Trigger, Suikoden, Suikoden 2). Kan någon tipsa om något RPG som är likt Final Fantasy-serien till PS/PS2?

PS. X-2 och VIII rör jag inte med tång :D.

Permalänk
Medlem

Varför rör du inte FF8 det är ett av de bästa som jag har spelat. Jag tycker att du ska ge det en chans iallafall. Jag tycker att det är bättre än 7:an.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det men hela spelet gör mig väldigt frustrerad bara. Kommer inte överens med stridsystemet alls och det finns massor med andra saker som jag stör mig på.

Permalänk
Medlem

Finns grymt många bra RPG's till PS2, bara att välja och vraka.

Disgaea 1,2
Atelier Iris 1,2,3
Shin Megami Tensei Nocturn,
Persona 1,2 (PS) 3 (PS2)
Devil Digital Saga 1,2
Xenosaga 1,2,3
Shadow Hearts 1,2,3

o.s.v finns grymt många spel. Alla åvanför är mina personliga favoriter, många av dem även högre uppskattade en Final Fantasy då serien har gått utför sedan dess första skapare flydde företaget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tack för listan MugiMug men de flesta av de där spelen verkar vara lite hardcore för mig. Xenogears har jag alltid velat testa men finns det att få tag på för en rimlig peng i Sverige?

Permalänk
Medlem

Tja en liten störe lista på spel

.Hack 1 1-4
Arc The Lad: End of Darkness
Arc The Lad: Twilight of spirits
Atelier Iris 1-3
Breath Of fire 5
Dark Cloud 1, 2
Disgaea 1,2
Disgaea 2
Dragon Quest 5,8
Jade Coccoon 2
Grandia 3
Grandia Extream
Grafitti Kingdom
Kingdom Hearts 1,2
La Pucelle Tactics
Magic Pengel: The Quest For Color
Magna Carta
Phantom Brave
Phantom Kingdom
Radiata Stories
Shadow Hearts 1,2,3
Star Ocean 3
Shining Force
Shining Force EXA
Shining Tears
Stella Deus: The Gate of Eternity
Suikoden 3,4,5
Tales of Rebirth
Tales of the Abyss
Unlimited Saga
Valkyrie Profile: Silmeria
Xenosaga Episode 1,2,3
Ys VI: The Ark of Napishtim

Finns några fler men inte några jag kommer ihåg, i alla fall det är störe antallet av RPG'na som har kommit till PS2.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Suikoden 3 är ett bra spel.
Suikoden 5 är det bästa Suikoden spelet sedan 2an. Några välkända ansikten från 2an. Har man spelat ettan och tvåan och gillar dem, är femman ett måste.

Suikoden 4 ska man undvika om man inte är ett inbiten Suikoden-fan och måste spela alla spel i serien.

Permalänk
Medlem

Om du kan stå ut med den daterade grafiken så rekommenderar jag Chrono Cross till PS1. Det verkar vara ett älska-hata-spel.

Personligen så gillade jag det lika mycket som Chrono Trigger.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Som anti1oop sa: chrono cross är helt underbart!
Även Xenogears till ps1 är en av de bättre spel jag spelat i genren.

Kan tillägga att jag lirat alla ff som översatts och det enda jag inte orkat spela klart var x-2

Visa signatur

Legitimerad stofil