Folding@SweClockers.com klättrar på topplistan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Hur får man "titeln" då ?

När man gjort som det står i folding-tråden i forumet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

>R520 är svaret.

För att vara petimeter: menar du >R520 eller >=R520 ?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

är det gpun eller cpun som jobbar med det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airfixer
är det gpun eller cpun som jobbar med det ?

GPU klienten = Grafikkortet och 1 cpu kärna jobbar.
Cpu klienten = 1 cpu kärna jobbar
SMP klienten = Alla kärnor i multicore processorer används även quad och dual quad.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
ok, så bara för att något som räddar en massa människor patenteras så tycker du att det inte är värt att sträva för att dom skall räddas?

dvs du gör arbetet, någon annan tar åt sej äran, $$$ och patenten?!?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
dvs du gör arbetet, någon annan tar åt sej äran, $$$ och patenten?!?!

exakt, det var just den frågan jag ställde (så är det inte med F@H som sagt, men även om det vore så...)
visst skulle det ta emot, men egentligen så spelar det ju ingen roll: du gör samma sak och av samma skäl (tävling+hjälpa sjukdomsforskning, vilket av dessa kommer i första hand varierar)

EY!, nightflash... vad sysslar du med egentligen? obegränsad tillgång på hårdvara eller?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
När man gjort som det står i folding-tråden i forumet.

Så man måste läsa igenom alla 35 sidor för att få reda på detta? =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Så man måste läsa igenom alla 35 sidor för att få reda på detta? =/

Kolla de sista 5 eller nått, där ska det finnas.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
För att vara petimeter: menar du >R520 eller >=R520 ?

Givetvis menar jag >=. Ber om ursäkt för det

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Kolla de sista 5 eller nått, där ska det finnas.

Det var på sida 20 som det står på
Men för att göra det lite lättare:
Skriv in "http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=D..." så får du fram en bild. Kopiera denna adress och lägga in i den officiella tråden så får du titeln.

Permalänk

Glömt bort F@H helt sen jag köpte ny dator. Måste installera det igen, såg att jag fortfarande låg bra till i vår interna lista (24:e)

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Fråga; Hur belastar man alla fyra kärnorna med SMP Klienten`? Kommer bara upp i en än så länge..

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

nu lägger jag till ett par datorer, jobbpc:n + min brorsas och mina tre egna

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara mer nyttigt än att köra seti@home i allafall

Permalänk

Är inte det sånt här som medverkar till överbefolkning och samtidigt stödjer den globala uppvärmingen? Eller har jag förstått det fel. ? Iaf borde vi för allas överlevnad ha ett intresse i att inte överbefolka jorden:)

Och som jag fattade kan det här hjälpa tillverkning av nya mediciner osv. Så jag tror att det här skadar mer än hjälper.

Visa signatur
Permalänk

Min helt pasiva AMD athlon 64 3000+ kommer brinna, men vad gör man inte för forskningen! Jag betalar iallafal inte elen!

edit: Det var en väldig massa steg! Jag vill sova utan att huset ska brinna ner!

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Är inte det sånt här som medverkar till överbefolkning och samtidigt stödjer den globala uppvärmingen? Eller har jag förstått det fel. ? Iaf borde vi för allas överlevnad ha ett intresse i att inte överbefolka jorden:)

Och som jag fattade kan det här hjälpa tillverkning av nya mediciner osv. Så jag tror att det här skadar mer än hjälper.

vänligen hjälp oss rädda världen: avlid

eller hjälp oss rädda mänskliga liv så gott vi kan på andra sätt

(den första delen var ett skämt, den andra var det inte)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Bara jag som väntar på att någon ska komma med en konspirationsteori att elake Bush ligger bakom F@H och använder all beräkningskraft på att forska fram onda ting...?

Permalänk
Medlem

Dunde: Jag har funderat över det och självklart är det ju Bush och hans vänner som använder alla datorkraft till att analysera datortrafiken i USA i jakt på terrorister! Men jag tar en chansning och har börjat folda nu också...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Bara jag som väntar på att någon ska komma med en konspirationsteori att elake Bush ligger bakom F@H och använder all beräkningskraft på att forska fram onda ting...?

behövs inga konspirationsteorier, det är allmänt känt

hmm det här med folding hade man ju glömt... får bli vid nästa hårdvaruppgradering.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Är inte det sånt här som medverkar till överbefolkning och samtidigt stödjer den globala uppvärmingen? Eller har jag förstått det fel. ? Iaf borde vi för allas överlevnad ha ett intresse i att inte överbefolka jorden:)

Och som jag fattade kan det här hjälpa tillverkning av nya mediciner osv. Så jag tror att det här skadar mer än hjälper.

Egentligen är det ju sant det du säger. Utan sjukdomar och förtidig död så skulle jorden varit grovt överbefolkad och svält hade legat för döden. Hade det inte varit svält och hiv i afrika där de normalt skaffar sig en 10 stycken där kanske hälften överlever så hade det varit mycket folk där. Det varnas ju redan om att det börjar bli dåligt med plats för att odla på. Får väl göras som i Kina. Att man bara får ha ett barn:P Dock komme rman ladrig kunna utrota sjukdommar då de alltid kommer att utveckla sig och bli bättre och mer resistenta. Antibiotika har gett upphov till starkare och mer farliga sjukdommar och bakterier. Men sådan är livets gång:P Precis som i djurvärlden. Trots alla nya mediciner som man får fram så kommer det nya sjukdommar. Pesten kommer ju pågrund av överbefolkning. Undrar bara när nästa stora pest kommer. Väntar med spänning^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Om varje dator drar 150W mer när man foldar och man gör detta 12 timmar om dagen så skulle det betyda att elkonsumptionen i världen (totalt för hela projektet) stiger med 0.3285 TWh per år. Detta motsvaras av 1 % av Vattenfalls elproduktion från kärnkraft. Om detta är för mycket eller inte får man själv skaffa sig en uppfattning om. Min personliga åsikt är att det finns bättre saker att lägga ned sin tid, pengar och miljöpåverkan på.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
Om varje dator drar 150W mer när man foldar och man gör detta 12 timmar om dagen så skulle det betyda att elkonsumptionen i världen (totalt för hela projektet) stiger med 0.3285 TWh per år. Detta motsvaras av 1 % av Vattenfalls elproduktion från kärnkraft. Om detta är för mycket eller inte får man själv skaffa sig en uppfattning om. Min personliga åsikt är att det finns bättre saker att lägga ned sin tid, pengar och miljöpåverkan på.

150W vilken jäkla överklockade Prescott räknar du på igentligen, datorn drar kanske 20-50W mer vid full cpu användning än vid idle.

Ok så då ska vi inte få spela spel heller då för grafikkort drar ju en massa...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
150W vilken jäkla överklockade Prescott räknar du på igentligen, datorn drar kanske 20-50W mer vid full cpu användning än vid idle.

Ok så då ska vi inte få spela spel heller då för grafikkort drar ju en massa...

många låter sina datorer stå på istället för att stänga av dom vilket medför att ALL energiförbrukning datorn har då måste räknas in. Dessutom om man använder sitt grafikkort så drar det en hel jäkla massa mer vid full användning än vid 2D i windows.

använder man istället en PS3 att folda med så kommer den dra 180-190W och den låter man garanterat vara på istället för avslagen bara för att folda.

och ja, ur miljösynpunkt är det förstås inte bra att spela datorspel. dessa bidrar säkert till mycket mycket mer extra energikonsumtion än folding, men det är ingen datorspelare som påstår att han gör det för att bidra till något bra.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

http://folding.stanford.edu/cgi-bin/allprojects#634
joo men det var ju jävla tillgänligt till alla

Permalänk
Medlem

cynisk

får ursäkta att jag är lite cynisk nu men om det är så att man har igång datorn bara för att köra folding så gör man nog mer skada än nytta i det stora perspektivet.
här kommer den cyniska biten, vad är det för poäng med att kunna bota sjukdomar när vi är på god väg att överbelasta planeten?

Nä vill man göra nå gott så stäng av datorn när du inte använder den istället.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Egentligen är det ju sant det du säger. Utan sjukdomar och förtidig död så skulle jorden varit grovt överbefolkad och svält hade legat för döden. Hade det inte varit svält och hiv i afrika där de normalt skaffar sig en 10 stycken där kanske hälften överlever så hade det varit mycket folk där. Det varnas ju redan om att det börjar bli dåligt med plats för att odla på. Får väl göras som i Kina. Att man bara får ha ett barn:P Dock komme rman ladrig kunna utrota sjukdommar då de alltid kommer att utveckla sig och bli bättre och mer resistenta. Antibiotika har gett upphov till starkare och mer farliga sjukdommar och bakterier. Men sådan är livets gång:P Precis som i djurvärlden. Trots alla nya mediciner som man får fram så kommer det nya sjukdommar. Pesten kommer ju pågrund av överbefolkning. Undrar bara när nästa stora pest kommer. Väntar med spänning^^

Du har antagligen fel. Ingen i Afrika skulle skaffa 10+ barn om dom hade det som oss i sverige, istället skulle det antagligen bli precis som här, dvs att befolkningen skulle MINSKA trots att alla lever länge o väl. Om vi i Sverige inte hade haft någon invandring hade vi med största säkerhet blivit färre i sverige för varje år..

Så vill man göra något åt överbefolkning är ett bra sätt att höja standarden för landet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Du har antagligen fel. Ingen i Afrika skulle skaffa 10+ barn om dom hade det som oss i sverige, istället skulle det antagligen bli precis som här, dvs att befolkningen skulle MINSKA trots att alla lever länge o väl. Om vi i Sverige inte hade haft någon invandring hade vi med största säkerhet blivit färre i sverige för varje år..

Så vill man göra något åt överbefolkning är ett bra sätt att höja standarden för landet...

Du kan inte ha mer rätt. Något som är mycket tydligt är att antalet barn minskar i takt med utbildning inom en familj. Högre standard skulle generellt sett leda till färre barn.

För övrigt kan jag bara instämma med flertalet forskare i från bl.a. Harvard och Massachusetts Institute of Technology i FN:s klimatorgan IPCC - klimatfrågan är mycket överdriven.

Självklart skall man vara rädd om miljön, och inte släppa ut farliga ämnen och gifter. Men att människan skulle vara den främsta orsaken till de temperaturvariationerna som vi har på jorden idag är bara befängt. Det finns flertalet exempel om man går tillbaka lite i tiden där det varit såväl kallare som varmare än idag, och där förändringarna också skett såväl fortare som långsammare än i dagsläget. För några tusen år sedan fanns exempelvis ingen is på Grönland, utan där växte det lövskog.

Koldioxid står för ca. 0,05 % av alla växthusgaser, och den delen som vi släpper ut är bara en bråkdel av det. Man får inte glömma bort att koldioxid är en helt naturlig gas som frigörs av djur som andas, förmultnande organismer (växter, träd, döda människokroppar m.fl.) och vulkaner (bara alla jordens vulkaner släpper ut mer koldioxid årligen än alla fabriker, bilar och maskiner tillsammans) och inte minst haven - haven suger upp och släpper ut relativt sett enorma mängder koldioxid beroende på deras temperatur. Vattenånga står för 95 % av alla växthusgaser.

Koldioxidhysterin är rent av farlig för mänskligheten. Organisationer som Greenpeace och miljöaktivister i allmänhet bidrar mer eller mindre direkt eller indirekt till att tusentals människor dör varje år. Afrika måste få utvecklas, Afrika behöver industrialiseras. De behöver fabriker, jobb, högre löner och bättre utbildning... Hur kan man komma med så befängda idéer att Afrika skall stilla sina energibehov med "mer miljövänliga alternativ" som solceller?! Vi i europa har inte ens råd med solceller, hur skall afrikanerna ha det?

Som jag nämnde tidigare - självklart måste vi värna om vår miljö. Men skippa skitsnacket om att människan driver temperaturvariationerna och att vi borde slösa energi på annat än att ha på våra datorer dygnet runt.

Källor:

  • Professor Syun-Ichi Akasofu, chef vid International Arctic Research Center (världsledande på glaciärforskning)

  • Nigel Calder - f.d. redaktör på New Scientist

  • Professor John Christy - forskare, Department of Atmospheric Science vid University of Alabama. Chef vid IPCC

  • Professor Ian Clark - forskare, Department of Earth Sciences vid University of Ottawa

  • Professor Eigil Friis-Christensen - forskare, Univeristy of Copenhagen samt högsta chef vid Danish National Space Center. Friis-Christensen publicerade nyligen en kontroversiell artikel i Illustrerad Vetenskap om att det är kosmisk strålning och solintensiteten som styr klimatet - inte människan. (Hur kan vi människor ens mäta oss med den allsmäktiga solen med dess enorma energikapacitet?!)

  • Lord Nigel Lawson - före detta finansminister i Storbritannien
    [b]

  • Professor Richard Lindzen[/b] - forskare, Department of Meteorology vid Massachusetts Institute of Technology (M.I.T)

  • Professor Patrick Michaels - forskare, Department of Environmental Sciences vid University of Virginia

  • Patrick Moore - en av grundarna av Greenpeace

  • Professor Paul Reiter - forskare, Department of Medical Entomology vid Pasteur Institute, Paris

  • Professor Nir Shaviv - forskare, Institute of Physics vid University of Jerusalem

  • James Shikwati - ekonom, författare, och VD över The African Executive

  • Professor Frederick Singer - forskare, Department of Environmental Sciences vid University of Virginia (mellan 1962-1964 var han chef över National Weather Satellite Service i USA)

  • Roy Spencer, ledare över Weather Satellite Team, NASA

  • Philip Stott - forskare, Department of Biogeography vid University of London

  • Professor Carl Wunsch - forskare, Department of Oceanography vid Massachusetts Institute of Technology (M.I.T)

Länkar:

...och listorna fortsätter.

Visa signatur

NEVER stick your tongue on my VapoChill :)

VapoChill XE 3.2Ghz@4.2Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smell_
18/ngreen218.xml[/url][/list]

...och listorna fortsätter.

Mjo visst. Mitt inlägg behöver ju inte ses så seriöst heller men.

Det du skriver om att koldioxiden är en naturlig gas. det stämmer ju klart. MEN ja det finns ju ett men. Den koldioxiden(den som kommer från oljan) har ju för längesen försvunnit ur den ekologiska balansen. Visst det kanske överdrivs en del. Men Samtidigt Så blir ju balansen lite ruckad då det kommer mer koldioxid är vad det har varit i luften på säkert ganska många miljoner år. Det borde ju bli nån skillnad. Inte för att jag är nån förespråkare för nån sida. Men det borde ju ändå påverka nåt.

Jorden har ju alltid haft olika värme i olika perioder. I sverige hade vi det ju ganska mycket varmare på medeltiden än vad vi har det nu. Kan ju bero på annat iofs.

Men nånting borde ju ske på jorden då det kommer extra med koldioxid. Växterna borde ju gilla det iaf:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
theivan...

låt säga du sitter med en server som ändå står på 24/7, men inte används optimalt, varför inte då hjälpa till för en bra sak?

Och visst, vi har ju datorerna igång när dom jobbar, men ananrs får ju deras datorer stå igång, så det kvittar vem som gör det för det måste göras.

En server som använder 0-5% av sin kraft drar mindre ström än en som använder 100%... Och jag är tveksam till att datorkraften vi förser folding@home med utnyttjas till fullo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
Allvarligt talat. Vad föredrar du? att den globala energikonsumptionen stiger med 0.0000000001% extra eller att vi hittar ett botemedel för någon sjukdom?
Sen vet jag inte vad F@H presterar men den där lilla andelen energi som går åt märks inte av!

Du är precis som de flesta..."Vad spelar det för roll om jag tar bilen till jobbet eller inte, koldioxidhalten ökar ju ändå bara med 0.0000000000001% och det är så lite så att det inte någon roll?!?" Visst vi kan alla vara så envisa och trångsynta, men då kommer vi ingen vart eller hur?
Skulle vi börja göra något och saken så kommer det att hända saker, visst det kommer inte märkas av i början, men det kommer i alla fall att sätta oss på rätt spår.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -