xBox 360 hårddisk med spel?

Permalänk
Medlem

xBox 360 hårddisk med spel?

halloj.
är ny med xBox 360, tänkte fråga en enkel fråga.
måste man chippa xbox för att nerladdade spel ska funka när man lägger in dom på hårddisken??

Permalänk
Inaktiv

Det är nog bäst du formulerar om din fråga då den bryter mot sweclockers regler! Får inte snacka om piratade grejer här. Men kolla www.psxcare.com eller www.swemods.com . Deras forum borde ha ett svar.

Permalänk
Medlem

okej, ursäkta, tack

Permalänk
Medlem

Den går ej att chippa. Det går ej att ladda ner spel och lägga in på hårddisken. Det GICK att spela backup:ade spel, men nu har MS börjat banna alla från Live. Do your research.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

1. Det går att chippa, NME är ex ett chip.
2. Nej du kan inte lägga in spel på hårddisken eller något annat typ (längtar dock tills detta fungerar så man kan ha den som htpc som xbox1)
3.Det GÅR att spela backuper utan problem, men inte över live.
4.Kör du nme behöver du inte ens bry dig om risken att dom bannar från live då du aldrig är connectad mot live om du startar en backup.

Så mothman, lite dumt att skriva do your research när du svarar fel också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
1. Det går att chippa, NME är ex ett chip.
2. Nej du kan inte lägga in spel på hårddisken eller något annat typ (längtar dock tills detta fungerar så man kan ha den som htpc som xbox1)
3.Det GÅR att spela backuper utan problem, men inte över live.
4.Kör du nme behöver du inte ens bry dig om risken att dom bannar från live då du aldrig är connectad mot live om du startar en backup.

Så mothman, lite dumt att skriva do your research när du svarar fel också.

Dom chip som finns 360 kan inte räknas som chip, det är ju bara ny mjukvara till dvd-spelaren.

Permalänk
Medlem

NME har fortfarande bara med DVD:n att göra. Jag anser alltså inte att det är ett riktigt "chip" som chippen till föregående konsoller har varit. Jag försökte uppmuntra honom till att inte börja leka med 360t.

Jag har två kompisar som precis moddat xboxet utan att riktigt veta vad det handlar om. Både dessa är nu inte längre på live, och om ett tag kommer dom se vad dom missat. Jag tycker bara inte om folk som frågar andra om svar, och sen bara får se svaren de vill ha utan att få höra andra saker som kan vara viktiga. Därför uppmuntrar jag bara andra att läsa om det själv.

Men sure, jag ska väl tänkte lite mera näsat gång.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Den går ej att chippa. Det går ej att ladda ner spel och lägga in på hårddisken. Det GICK att spela backup:ade spel, men nu har MS börjat banna alla från Live. Do your research.

Visst folk med moddade konsoler har blivit bannade men även folk som kör ORGINAL utan moddade konsoler har oxå blivit avstängda, de har inte kommit fram till vad som är problemet men det kommer väl oxå lösas inom sin tid.

Till trådskaparen, så länge du skippar live så klarar du dig när det gäller backuper.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Avstängd

Visst nme är ett chip till dvd läsaren, men det går ändå att stänga av.
Så man är 100% säker att inte bli bannad, precis som dual firmware setup (kostar dock skjortan om man inte gör de själv)

Pilla själv är aldrig en bra ide om man inte vet vad man gör

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Forumregler. Eftersom det verkar vara väldigt många här som inte kan §7. Jag vill passa på att säga: vi vill inte se medhjälp till piratkopiering.

Många av er som skrivit här hänger redan på en skör tråd.

§ 7

Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.