Permalänk
Medlem

PS3 eller PC?

Jag funderar på en dator för ca.5000-6000 kr.
Men jag har också en kass som pallar css och lite bf2 med kass grafik.

Men då kommer ps3 upp i bilden är den mer värd än pc för 6000kr?

vad tycker ni jag ska göra?:

1. Ha kvar min gamla dator och köpa ett PS3!

2. Köpa en ny dator för 6000kr!

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk

beror lite på vad du hade tänkt att göra.
hade du tänkt att spela så faller min röst på ps3 iaf.
att försöka hänga med i PC svängarna är enligt mej ett hopplöst fall,en ond cirkel,för när du väl har fått din nya dator så dyker det upp nått värre spel som kräver en ny uppgradering om bara några månader.

så om du ska spela så tycker jag att du ska lägga pengarna på ps3 och behålla din gammla dator till att surfa,se på film,koppla till tvn osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Skaffa istället ett xbox360 och sen uppgradera datorn för resten av pengarna eller spara dom tills PS3:an går ner i pris. Den är verkligen inte värd sina 6000:-. Spelen ser likadana ut som 360-spelen.

Permalänk

Om du vill kunna spela det allra nyaste spelen(med bra grafik) så räcker inte 6000 kr så jag tycker att du ska skaffa dig ett PlayStation 3.

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk

det framkommer inte vad det är för maskin du redan sitter med, kanske räcker det med ett nytt grafikkort för att orka med de nyare spelen, måste du däremot byta ut den helt kanske det inte är någon idé om du är begränsad till 5-6000 ... då är det bättre att köpa en 360 som någon annan sa, lägga undan resten av pengarna och spara till en bättre maskin.

Visa signatur

Det är fegt att alltid göra allt rätt

Permalänk
Medlem

håller med ovan.

För ca 6000kr får du en maskin i din klass, du kan lira bf2 och css. Vill du ha en
fin spelupplevelse med dagens nyare spel så satsa på en konsol.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Om det ska vara mellan datorn eller en PS3 så hade jag valt en PS3.

Det är kul att bjuda hem polarna och lira i soffan...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

För strax över 5000 får man i nuläget faktiskt ganska mycket maskin om man slipper köpa kringutrustning som cdläsare, låda och sånt.

Tex ett Geforce 8800GTS, 2GB minne, 4400 Core 2 Duo prolle samt en passande bräda.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FirFenNaZ
Om du vill kunna spela det allra nyaste spelen(med bra grafik) så räcker inte 6000 kr så jag tycker att du ska skaffa dig ett PlayStation 3.

Gör de visst

Tillräcklig C2D ~1500kr
Radeon X1950Pro 512mb ~1500kr
MB P5B Deluxe ~1400kr
2x1gb DDR2 minnen ~1600kr
Med dessa så går de spela nya spel med bra inställningar

Resten av sakerna går ju bara ta från gamla datorn

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Gör de visst

Tillräcklig C2D ~1500kr
Radeon X1950Pro 512mb ~1500kr
MB P5B Deluxe ~1400kr
2x1gb DDR2 minnen ~1600kr
Med dessa så går de spela nya spel med bra inställningar

Resten av sakerna går ju bara ta från gamla datorn

Nu är det så att du inte vet hans gamla komponenter ens, nätagget räcker troligen inte och hårddisken kan vara för liten. Men 6k räcker för en hyfsad dator.
Men man vill ju hellre spela på ps3:n än på datorn...

Permalänk
Medlem

PS3 alla gånger för det priset. Särskilt om du har en HDTV så är det en bra investering. Du kommer kunna spela spel på den i 5+ år utan problem och uppgraderingar.

Skadar ju inte om du vill ha Blu-ray heller.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

sen är ju frågan hur länge det där räcker.
det där var ju en hyffsad uppsättning för ett tag sen,men nu är det ju nästan påväg att bli ännu bättre,alltså att nyare spel som kräver ännu bättre komponenter är påväg(om man nu vill spela på hyffsade inställningar dvs).
så för 6000 tycker iaf jag det är mer värt att köpa en ps3 som kommer att hålla ett par år.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Köp en PS3.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Sen beror det på vad han vill spela, Ps3 har nästan inga bra spel i dagsläget och inte heller inom en snar framtid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Sen beror det på vad han vill spela, Ps3 har nästan inga bra spel i dagsläget och inte heller inom en snar framtid.

är helt och hållet en smaksak.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
är helt och hållet en smaksak.

Visserligen, men även dom mest inbitna Ps3 fans som köper vad som helst tycker där är lite spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Visserligen, men även dom mest inbitna Ps3 fans som köper vad som helst tycker där är lite spel.

att det är lite spel det håller jag med om,men nu var det inte det som det handlade om,utan om det fanns BRA spel och bra spel ligger alltid i betraktarens ögon.
jag tycker dom flesta utav spelen till ps3 är crap just nu medans en del tycker annorlunda,han kanske är en utav dom som tycker att spelen som finns ute nu är bra,vem vet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Nu är det så att du inte vet hans gamla komponenter ens, nätagget räcker troligen inte och hårddisken kan vara för liten. Men 6k räcker för en hyfsad dator.
Men man vill ju hellre spela på ps3:n än på datorn...

En 300W räcker, beror på hur gammal hans dator nu är men troligen har han minst 300W, han lär väl ändå ha större hårddisk än 60gb som PS3 har...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

En Xbox 360 :up:!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

För 5-6000 får du ju ingen vidare komplett gamerpc? Blir den så mycket bättre än den du har nu?

Beror sig väl helt på vad du gillar för typ av spel också.

Jag tycker att du antingen skall spara ihop pengar så du får ett vettigt moderkort, cpu, minne och grafikkort, disk och låda o tangentbord o mus o skärm o så klarar du dig ju kanske på det du har sedan tidigare. Men det gäller ju mest om du gillar PC-spel, och att köra sådana online kanske.

Om du vill få något vettigt för den där summan pengar, veta att det kommer duga fint även om fem år, ändå köper spel och brukar träffa några polare och sitta och spela tillsammans (eller köra single playersaker i soffan) så är ju PS3 ett mycket bättre val.

Edit: Ny dator kan ju dock vara trevligt till annat med, men det beror ju helt på vad man sysslar med, de flesta gör ju inget krävande på sina datorer och då är det ju helt skitsamma. Du kan ju dessutom i nödfall använda även PS3an som dator.

Permalänk
Avstängd

PC, den är mer mångsidig.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Albatron GeForce 8800GTS Dual-DVI 320MB 2482:-
Intel Core 2 Duo E4400 1 225:-
PQI DIMM DDR2-800 1GB CL5 64*8 RETAIL 344:-/st köp tex 2
Lämpligt mobo går att få en bit under tusingen.
Totalt hamnar man styvt en femhundring under priset för en playstation 3 och får en helt okey spelburk om man plockar lite delar från sin gamla dator.
Man får också tillgång till ett betydligt större programvarubibliotek än vad någon konsoll kan ge.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Albatron GeForce 8800GTS Dual-DVI 320MB 2482:-
Intel Core 2 Duo E4400 1 225:-
PQI DIMM DDR2-800 1GB CL5 64*8 RETAIL 344:-/st köp tex 2
Lämpligt mobo går att få en bit under tusingen.
Totalt hamnar man styvt en femhundring under priset för en playstation 3 och får en helt okey spelburk om man plockar lite delar från sin gamla dator.
Man får också tillgång till ett betydligt större programvarubibliotek än vad någon konsoll kan ge.

Sen är det dags igen om ett år. Att lägga 6000 till.

Permalänk
Medlem

La även jag min röst på PC, men det är förutsatt att du har en inte allt för gammal grund att utgå från, om du måste köpa dig en komplett dator med tillbehör så räcker inte 5-6000 på långa vägar. Är du enbart intresserad av att spela så skulle jag nog rekomendera en PS3a, som andra sagt, den kommer hålla betydligt längre än vad en dator kommer att göra inom spelvärlden.

Edit: Såg precis att trådskaparen är avstängd. Kanske menlöst att fortsätta kommentera

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Sen är det dags igen om ett år. Att lägga 6000 till.

I den takten så blir PS3 extremt mycket mera prisvärd. PS1 höll 11 år, PS2 lever än, och PS3 förväntas hålla ännu längre... Nöjer man sig med att ha den till PS4 så tjänar man ju minst 30 lök på det, om man nu skulle hålla den takten...

Man får många spel för 30 lök...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

PS3, du får mer njutning för pengarna, och pcn är bara billigare om du ser det kortsiktigt.

Permalänk
Medlem

Okey att man kan vara totalt insnöad på en speciell produkt men allvarligt varför idag köpa en produkt som kanske i framtiden kommer leverera, med detta menar jag att i nuläget är PS3 en alldeles för omogen produkt för att göra rätt för prislappen. De spel som finns är för få samt också i de flesta fall inte ens unika för spelkonsollen och de som är det är bra men inte kanon.
Visst det kanske visar sig att kommande spel blir bättre men varför idag köpa en lätt överprissatt (och handen på hjärtat det måste väl även den mest sonifierade zealot ändå hålla med om?) konsoll för att spela spel som kanske kommer senare?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
I den takten så blir PS3 extremt mycket mera prisvärd. PS1 höll 11 år, PS2 lever än, och PS3 förväntas hålla ännu längre... Nöjer man sig med att ha den till PS4 så tjänar man ju minst 30 lök på det, om man nu skulle hålla den takten...

Man får många spel för 30 lök...

Tyvärr (enligt mig) så överlever konsolerna långt efter sitt bäst före datum...

PS2:an funkade i 2-3 år sedan gick det knappt att spela på den längre när man såg hur spelen såg ut på PC... Efter 2005 har den enbart varit ett skämt.

PS3 verkar komma att lida av samma syndrom, kul att lira lite oseriöst på just nu, men om 3 år kommer den att samla damm.

PS1:an har jag ingen åsikt om livslängden på eftersom konsolen i sig var så erbarmligt dålig så att det inte gick att spela på den ens när den var ny (detta gäller iof samtliga konsoler/spel som envisades med 3D grafik på 90-talet).

PC är det som gäller om man vill känna att man lirar dagens spel och inte någon form av nutidsretro.

Fast allt detta är ju bara min lilla åsikt, i det stora hela så är den inte värd mer än någon annan och därför så behöver ingen eventuell PS-fanboy sätta maten/colan i vrångstrupen och skriva hätska inlägg som kommer leda till banning, Ni kan bara lungt konstatera att jag måste vara mycket konstig som inte tycker som er.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ja smaken är som baken. Fast de nya konsollerna har ju faktiskt potential att leva och frodas betydligt längre än sina föregångare just pga att de är så mycket mer mångsidiga nu än vad de nånsin varit. De kommer inte ersätta pc men de har ändå ett existensberättigande som medie/enterteinment center under tvn, med alla film och nedladdningstjänster som är påväg till dem nu.

Sen är ju spel mer än bara grafik, känslan av att spela spel på konsoll med polare i samma soffa är svår att återskapa med pc.

Det bästa är ju en okej pc burk som kompletteras med valfri konsoll. allafall är det min lilla åsikt och den är ju förståss lika fel som alla andras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned

Sen är ju spel mer än bara grafik, känslan av att spela spel på konsoll med polare i samma soffa är svår att återskapa med pc.

Det bästa är ju en okej pc burk som kompletteras med valfri konsoll. allafall är det min lilla åsikt och den är ju förståss lika fel som alla andras

Jo, jag klarar mig inte utan mina konsoler, men dom kan inte ersätta en bra PC.

Bäst att skaffa alltihop så kan man variera sig. Fast det brukar ju vara en pengafråga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006