Permalänk
Medlem

Fyllecitat!

Godkväll.
Det ser ej ut som det sparkats igång en tråd med diverse underhållande citat vi härliga gossar och flickor kläckt ur oss under olika, gärna onyktra, omständigheter. Släng med lite bakgrundshistoria.

Låt nu denna oerhört onödiga information flöda!

-----
Måste självklart som trådskapare bidra med en liten skara citat:

"Mina ben trodde rakt fram var åt höger."
Dyngrak polare som river ner halva Wish när han stupar rakt över ett fullsatt bord och däckar på golvet för att i nästa sekund bli utslängd av låtsas snutarna för 4e gången under den kvällen.

"Jag tror jag blivit immun mot klamydia."
Ett lite för självsäkert, odrägligt och könssjukdomsdrabbat as till "vän" som för ~7:e gången fått kallelse om att testa sig för just detta.

"Håll för munnen när du gäspar, jag ser ju ända ner till rövhålet på dig!"
Smått uttråkade och sömniga gossar som sitter och slötjötar då en av oss gäspar med den största käft jag sett i mitt liv.

"Vad är 7 * 7? Lägg ner, det kan jag inte enns när jag är nykter!"
En före detta vän som inte riktigt kan svara korrekt på de frågor vakterna på Diamond Dogs gav honom.
-----

Finns garranterat fler jag kan hala fram om det krisar, men som läget är nu vill jag höra era egna legendariska fyllecitat.
Skut hårt och lågt!

//Den bakfulle

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Inaktiv

Härligt!

När en kompis och jag promenerade hem en sent en natt aningen på lyset kläckte jag ur mig:

"Imorgon ska jag gå ut och kasta foster"

En annan gång när vi kommit hem och var hungriga sprang jag in i köket och tog en påse potatis som jag sedan hade i sängen medans jag sov. Innan jag somnade låg jag och sa:

"Mat mat mat mat mat" "Mat mat mat mat mat"

Permalänk
Medlem

Inte fyllecitat men jag är jävligt dum helt enkelt
Var i en stuga ute på landet och där finns en jävla massa myggor

"vad heter dom där myggorna som smittar en? Klamydiamygga?"

En polare sitter och lirar dator hos mig och jag somnar , när han väcker mig säger han att han ska dra hem och jag var knappt vaken
"Ring mig imorgon när jag vaknat"

Permalänk

En av mina personliga favoriter:

Flickvännen på tiden sa något om att hon skulle bli tjock om hon gjorde en sak... kommer inte ihåg vad.

Det jag ville säga var något i stil med: Nää, du som är så vacker kan inte bli tjock

Det jag sa var: Du kan inte bli tjockare..

Permalänk
Medlem

"Det är ett snorkeldjur, jag lovar!"

Enligt säkra källor uttalat av mig själv då jag jagade en igelkott i en rabatt.

Visa signatur

R7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan

"Imorgon ska jag gå ut och kasta foster"

Precis så underbart osammanhängande och stört som det bör vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel

Du kan inte bli tjockare..

Haha, och det förhållandet hörr i många år förmodar jag.

Får bidra med ett par till i samma anda:

"Hör du tystet?"
Klamydiagrabben jag nämnde tidigare som tyckte att det var så lungt och skönt när han var ett par sekunder i från att däcka... igen.

"Budd happens!" (Shit happens förvrängning)
Budd - en polare som gång på gång lyckas ställa till det ordentligt i olika former myntade detta välspridda uttryck.

"Må djävulen ta din själ i förvar."
Jag själv som vräkt ur mig detta till en asful kärring, men då för tillfället fager som en prinsessa, när hon avvisar mig i mitt salongsberusade tillstånd.

"Jag har inte rökt sedan jag slutade."
Troligen det inteligentaste fruntimmer jag umgåts med stoltserade med hur duktig hon var.

Återkommer med mer då ni roat mig en stund.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

"Det känns som att jag har antimateria i Solar Plexus" - En vän när vi kom hem efter en minst sagt galen kväll.

Permalänk

Under en grillkväll.
"Nänä! Lagt korv ligger!!"

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Minns en rätt rolig grej som hände i höstas.
Hade varit på krogen med min granne och hennes två killkompisar från Uppsala. När vi skulle hem var vi hungriga och bestämde oss för att fyllekäka på Subway.

Naturligtvis var det knöfullt i den lilla restaurangen men man hade gott om tid på sig att bestämma vad man ville ha iaf. Efter ca 10 minuter var det vår tur och alla beställde sina mackor...utom den ena uppsalakillen. Han tittade misströstande och en aning förvånat på menyn och hävde ur sig lite besviket:

"Har ni bara mackor här eller?"

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
En av mina personliga favoriter:

Flickvännen på tiden sa något om att hon skulle bli tjock om hon gjorde en sak... kommer inte ihåg vad.

Det jag ville säga var något i stil med: Nää, du som är så vacker kan inte bli tjock

Det jag sa var: Du kan inte bli tjockare..

Bättre än så blir det inte.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

polare som vägrar erkänna att han är full:

"Full!? full är man inte föränns man behöver ambulans!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
En av mina personliga favoriter:

Flickvännen på tiden sa något om att hon skulle bli tjock om hon gjorde en sak... kommer inte ihåg vad.

Det jag ville säga var något i stil med: Nää, du som är så vacker kan inte bli tjock

Det jag sa var: Du kan inte bli tjockare..

Haha, gapskrattade rakt ut när jag läste det där. Tror fan grannarna hörde mig.

Permalänk
Medlem

Jag och min kompis är påväg hem från en kväll där jag fick lite för mycket, precis innan vi ska gå åt vars ett håll så utspelar sig denna konversation:

kompis: jag kommer förbi o hämtar dej imorgon vid nio. (skulle till skolan)

Jag: Kör du eller?

Kompis: Lär ju inte vingla lite eller? Så nej!

jag tänker tyst en stund och sen säger jag: Vinglar du i takt så är det en sinuskurva!

Sen skildes vi åt.

Allt finns å film och jag skäms rejält när denna film som nu har cirkulerat i klassen vissas.

//Gransson

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ corsair pc3200 512Mb 120 Gb radeon x800xl 256Mb

[img]http://miniprofile.xfire.com/bg/co/type/2/gransson.png[/img]

Permalänk
Medlem

"Vi finnar föds i snön så det är inga problem."

när jag lånat ut mitt yttersta lager kläder i lördags på utefest O.o

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Kompleterar med ett par till:

"Jag skall slå sönder dig som ett jävla urverk!"
Polare som blev lite småarg på ett par vakter då han inte fick komma in igen.

"Vi måste dra nu! Det kommer 200 indier. Det blir Romper Stomper!"
En otroligt paranoid människa i min krets som småbråkat med ett par utlänningar, Indier, som hotat med att ringa dit folk.
(Romper stomper är för övrigt INTE indier.)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

Jag kan komma på ett par jag själv kört med och fortfarande kör med.

"Tja bruden! Du ser ut att behöva ha en redig trädgårdsmästare som kan ta hand om din köttros" (Ni kan ju gissa vad köttros är för något)

"Im Börje and i can do what i want" (Efter filmen Pick of Destiny med Tenacious D där djävulen säger "Im the devil i can do what i want")

"Börje Lundin full som ett svin hahaha!"

"Fan hur dumma är ni som släpper in mig? Jag är ju fullare än eran bar för fan" (Brukar jag säga när jag faktiskt blir insläppt på en krog trots min gigantiska fylla)

Finns säkert massor mer men kommer inte på dom nu, dom brukar komma när fyllan kommer igen hehe. Får helt enkelt tömma ett flak öl vid datorn på SWEC så kan ni få citera mig sen.

För er som undrar så är mitt fylle namn för det mesta Börje jag och några polare har det som internt skämt sen vi hörde det i Eddie Meduza eller någon Ultima Thule skiva typ för några år sedan och det hänger kvar fortfarande.

Mvh,
Viper@God

Permalänk

"DU är en ubåtsfilm!"

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
"Fan hur dumma är ni som släpper in mig? Jag är ju fullare än eran bar för fan"

Otroligt inteligent.

Ett par till:

"Smells you have to take!"
~Svengelska. (Smällar man får ta.)

"Min syster, eller snarare plastsyster... Med en jävla massa plast!"
Jag själv som vräkt ur mig detta om min "plastsyster" som jag inte är det minsta lilla släkt med.

Ni är då fan inte på hugget här på Swec. Underhåll mig!

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Inaktiv

ja o en polare gena genom en kyrkokård:

"Fan vad dött det är här"

Permalänk
Medlem

"Det är kapten som talar!, och vågorna är fina idag *tittar ut genom fönstret*, fast där är inga vågor"

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk

"Ja schpyr Aldrig ja e Finne för fan!" 3sec senar uuuuääääähhhh pizza på mattan

det var inte jag som sa det...

"Bär in mig för helvete ja fryser!!"

detta är därimot jag när ja druckit lite för mycket en gång å en kille skulle bära ut mig i bilen å köra hem mig (ja han va tydligen nyckter) själv fick jag höra att ja sagt det dagen efter har ja fått höra många gånger sen dom tyckte de va skitkul...

ingenkommentar men ändå

på en kräftskiva så däcka jag mot ett staket vaknar sen på morronen av att det börjat regna så ja stod och sov mot ett staket hela natten typ

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

"Var åkte fågeln?"
På någon tunnelbaneperrong, väntandes på ett tåg. Stod och kollade på en fågel ganska intensivt och helt plöstligt var den borta utan att jag hade märkt något. På samma perrong missade jag även en väldigt komisk händelse
En man halkade på ett bananskal och ramlade.

Edit: Kom på lite mer.
En kompis ropar från köket "fan, ibland är jag lika bra på att fixa käk som jag är i sängen" och kommer ut med en knäckemacka med ost på.

Samma kompis som försökte vara rolig på min bekostnad, men misslyckades lite: "Jag är lika snygg som du ser ut!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Jag kan komma på ett par jag själv kört med och fortfarande kör med.

"Tja bruden! Du ser ut att behöva ha en redig trädgårdsmästare som kan ta hand om din köttros" (Ni kan ju gissa vad köttros är för något)

"Im Börje and i can do what i want" (Efter filmen Pick of Destiny med Tenacious D där djävulen säger "Im the devil i can do what i want")

"Börje Lundin full som ett svin hahaha!"

"Fan hur dumma är ni som släpper in mig? Jag är ju fullare än eran bar för fan" (Brukar jag säga när jag faktiskt blir insläppt på en krog trots min gigantiska fylla)

Finns säkert massor mer men kommer inte på dom nu, dom brukar komma när fyllan kommer igen hehe. Får helt enkelt tömma ett flak öl vid datorn på SWEC så kan ni få citera mig sen.

För er som undrar så är mitt fylle namn för det mesta Börje jag och några polare har det som internt skämt sen vi hörde det i Eddie Meduza eller någon Ultima Thule skiva typ för några år sedan och det hänger kvar fortfarande.

Mvh,
Viper@God

Är Ultima Thule som har några sketcher på sin skiva "Nu grönskar det igen" där det finns en karaktär som heter Börje

Permalänk
Medlem

"Robert: Du Nicke, var ska jag sova?
Nicke: öööhm, i sovskåpet. (finns givetvis inget sådant.)"

Permalänk
Medlem

Från i torsdags, enda jag kommer på. En kompis ringde till mig efter att jag börjat prata med en tjej och gått med hennes gäng.

"Vill du VERKLIGEN gå med?"
"Jaa, det kan bli skoj."
"Men Markus, dom har PINS"

Då insåg jag mitt misstag och kom på bättre tankar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En polare hävde ur sig
"Jag skiter frysmycket"

Efter en kväll på kåren då kompis 2 hade gjort helikoptern i baren

kompis 1 - "du var inte måttligt full igår, gjorde helikoptern i baren"

Kompis 2 - "Gjorde jag?"

TYSTNAD i 5 sek

Kompis 2 "SNYYYGT!"

Vi råkade prata om djursex på fyllan

Jag - "Det bästa med djursex är att djuret inte kan säga nej"

Kompis - "det kan inte en brud med munkavel heller"

Permalänk

en halvfull nisse vräkte en gång ur sig en liten sak när det kom en busslast tillstan, de som stegav var mestadels mörkhyade, var av han utbrast

det har nog brunnit i bussen på vägen hit. kortdärefter kom polisen tog ölen o han satt i kurran över natten

kanske bryter mot diskriminersingslagen?
är inte riktat mot det hållet utan att någon kan vara så dum och vräka ur sig något sådant bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Till polaren som steker ett ägg till fylle mat;
"Ett ägg utan salt är som en hamster utan ben"

Permalänk
Medlem

Kanske mer en händelse än ett citat men men:

Sista dagen på universitetsnollningen (dvs efter 14 dagar av festande) står jag och snackar med en fin tjej:

Hon: *börjar på nån fråga jag inte kommer ihåg*
Jag klipper av mitt i frågan, tar av mig glasögonen och ger till henne.
Hon: Va? Varför ska jag ha dom här för?
Jag faller raklång ner på golvet och rådäckar.

Sen dess får man ofta höra; "tur att du har glasen på dig fortfarande" under sena kvällar.

En annan riktigt fin en är väl när jag och en polare satt och filosoferade över huruvida godiset på bordet hörde ihop med det eller ej.

Jag: Men om godiset låg på bordet måste dom ju ha ett samband!
Han: JA! Vi äter upp den så försvinner bordet!
Han äter upp godisen och tittar några sekunder på bordet med oerhört fånig blick innan han kommer på precis hur dumt det var.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |