Samsung släpper stort microsd-minne

Permalänk
Melding Plague

Samsung släpper stort microsd-minne

Ständigt förstoras och förbättras minneskort till telefoner då mediauppspelning har blivit populärare på mobiltelefoner, och större lagringskapaciteter och hastigheter krävs. Tillverkaren Samsung har släppt ett nytt microsd-minne som ytterligare ökar lagringskapaciteten på denna minneskortstyp.

Läs nyheten: Samsung släpper stort microsd-minne

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Både liten och stor. Man kan ju inte klaga på utvecklingen direkt.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Avstängd

Synd att det är en format många inte använder.

LG använder men inte SE eller Nokia

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Synd att det är en format många inte använder.

LG använder men inte SE eller Nokia

Nokia använder visst microSD.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Motorola också. Det är väl bara SE som kör med memorystick?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Jag måste säga att jag är imponerad! Nyheten lades in klockan 13:37!

On topic
----------

Helt klart ett steg i rätt riktning

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

samsung använder också
det där får väl bli en uppgradering för fler filmer i mobilen kanske
(om priaet är vettigt då)

Permalänk
Hedersmedlem

Min Nokia har MicroSD så Nokia använder visst.

Men vad blir priset på den?
Ganska coolt vem kunde tro det ett par år sedan när man inte ens hade färgdisplay

Älskar teknologisk utveckling.

Permalänk
Avstängd

Trevligt!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

Sorry, jag är inte rätt uppdaterad... så det är bara SE som kör sitt eget rejs med M2

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sorry, jag är inte rätt uppdaterad... så det är bara SE som kör sitt eget rejs med M2

Japp Sonyericsson

Permalänk

Oh!
Det här är ju sjukt!
Jag antar att priset är detsamma

Permalänk
Medlem

Och Sony Ericsson har det i k800....

Permalänk
Medlem

har nokia n95, skulle vilja veta priset.

det blir nästa köp!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

how do they do it :P?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Och Sony Ericsson har det i k800....

K800i har memory stick micro (M2) och inte microSD?

Jag önskade att sony som tydligen har ensamrätt på M2 kunde få tummen ur röven och fixa lite nya om nu samsung kan göra det. Vore trevligt att ens få 4gb till sin SE-mobil.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

"Samsung släpper stort microsd-minne"...trodde storleken var en standard redan för microsd. det är inte händelsevis så att ni menar att samsung släpper ett microsd med hög lagringskapacitet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta minneskort har en läshastighet om 16 megabyte per sekund samt en skrivhastighet på 6 megabyte per sekund vilket gör det till ett ”sdhc”-minneskort vilket alla minneskort som kan skriva i över 4 megabyte per sekund ingår i.

Fel i artikeln. SDHC (SD version 2.0) innebär att kortet kan vara större än 2 GB som är största storleken enligt SD 1.0. http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDHC

Edit & OBS: Detta innebär också att SD-läsaren måste stödja SDHC för att kunna läsa ett SDHC kort, vilket ett fåtal gör idag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenkaaa
har nokia n95, skulle vilja veta priset.

det blir nästa köp!

Har för mig att jag har läst att Nokia N95 inte stödjer SDHC tyvärr...

Skulle vara bra att ha lite mer minne i den....

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Jag blandade nog ihop M2 och microSd Ang K800.
N95 har inget uttalat stöd av SDHC detta beror nog troligen på att nokia själv inte tillverkar något SDHC kort. Går man in på sandisk hemsida och kollar på deras sdhc kort så listas n95 som kompatibel. Har även läst det på andra håll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag blandade nog ihop M2 och microSd Ang K800.
N95 har inget uttalat stöd av SDHC detta beror nog troligen på att nokia själv inte tillverkar något SDHC kort. Går man in på sandisk hemsida och kollar på deras sdhc kort så listas n95 som kompatibel. Har även läst det på andra håll.

Det bådar mycket gott. Vet du nån som har testa?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Verkar vara många nokia som stödjer sdhc. Konstigt att det är så mkt snack om det. Hoppas denna funkar annars får ni klicka er fram.Link

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Fel i artikeln. SDHC (SD version 2.0) innebär att kortet kan vara större än 2 GB som är största storleken enligt SD 1.0. http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDHC

Edit & OBS: Detta innebär också att SD-läsaren måste stödja SDHC för att kunna läsa ett SDHC kort, vilket ett fåtal gör idag!

Enligt SD association så är det inte möjligt att ha kort som är större än 2 GB. Dessa kort är på 8gb vilket betyder att det är SDHC. FEL!
Dessa kort är INTE sdhc eller så bryter samsung mot SDHC standarden, de har ingen SDHC logga och är inte speed klassade.
Lite annan matnytting information om SDHC finns att läsa här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Athlon Palomino 1667 MHz @ 1750 MHz, ASUS A7M266, 768 MB RAM

Permalänk

På SE's hemsida stod detta under specifikationer för K850i som skall dyka upp om ett tag.

- Stöd för Memory Stick Micro™ (M2™) (upp till 4GB)
- Stöd för SanDisk microSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheese_Man
På SE's hemsida stod detta under specifikationer för K850i som skall dyka upp om ett tag.

- Stöd för Memory Stick Micro™ (M2™) (upp till 4GB)
- Stöd för SanDisk microSD

Jag har ju till och med 4gb till min w800i M2 med adapter
Så jävla smidigt, M2 funkar i de nya SE mobilerna, adapter så det funkar i de lite äldre och funkar även i min Sony kamera

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Detta verkar perfekt för R4 revolution med DS.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Detta verkar perfekt för R4 revolution med DS.

mysigt

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz