VArning vid köp av begagnad Xbox 360

Permalänk
Medlem

VArning vid köp av begagnad Xbox 360

I och med att Microsoft har börjat banna folk som spelat LIVE med backup-skivor så börjar det välla ut begagnade 360-konsoler på blocket och andra sälj-siter. Om du skall köpa en begagnad 360 så var noga med att testa så att LIVE funktionen fungerar.

Om den inte fungerar så är konsolen med all säkerhet bannad. Det är inte LIVE-kontot som bannas utan konsolens ID så det hjälper ej att köpa ett nytt live konto.
I dagsläget så finns det inget att göra åt en bannad konsol.

Be aware !

Permalänk
Medlem

Jepp rätt så osäkert för alla nu att köpa beg 360s fast rätt många lär nog bli lurade som inte läst om det.

Permalänk
Medlem

skambuda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
skambuda...

precis, man lär ju knappast ge mer än en 500:a lapp för en spärrad 360

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Mm, fan vilket läge att få en billig 360:D

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Överpriser än så länge.

Som jag ser det så ska priset ner minst 1000 kr från vanligt beg pris.

Permalänk
Avstängd

såg en igår som ville ha 4999:- sitt fast då ingår 32 spel som en gåva
Smidiga drömmare finns det gott om.