Intel och St Microelectronics formar nytt bolag

Permalänk
Melding Plague

Intel och St Microelectronics formar nytt bolag

Halvledartillverkarna Intel och St Microelectronics har nyligen tillkännagivit att de ska skapa ett nytt halvledarföretag som skall verka på flashminnesmarknaden. De kommer inledningsvis att satsa 3,6 miljarder amerikanska dollar på bolaget, som ännu inte har något officiellt namn.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

EDIT: Äh, de va inget!

EDIT2: Verkar väl som en strategiskt bra ide. Men vad är nor-avdelningen för nåt?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ännu ett steg mot världsdominans!

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

Haha ja det är ju inget snack om att Intel i hemlighet försöker ta över världen, de är ju redan världens största halvledarföretag, helt sjukt att de försöker utnyttja sina resurser och tjäna ännu mer pengar åt aktieägare. Vidrigt, vart är världen på väg egentligen?

Läskigt också att det ger sig in på flashminnesmarknaden, den behöver ju verkligen inte konkurrensutsättas, det är ju ett tecken på en sund marknad att ett företag lägger enorma beställningar med följden att mindre tillverkare inte ens kan få tag i de flashminnen de behöver samt att priserna på minnena stiger.

Permalänk

Intressant!

Jag undrar om man kommer att använda sig av nanoimprintlithografi för att tillverka dessa?

Mvh

Permalänk
Medlem

*bubble*

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

Säkert tekniker som Intel kommer att behöva och detta är väll billigare än att köpa in tekniken av andra. Lite skrämmande dock då Intel är så jäkla stora.

Permalänk
Avstängd

Intressant.

Hoppas vi snart får se större och snabbare solid-state diskar.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sugrövmanövern
Haha ja det är ju inget snack om att Intel i hemlighet försöker ta över världen, de är ju redan världens största halvledarföretag, helt sjukt att de försöker utnyttja sina resurser och tjäna ännu mer pengar åt aktieägare. Vidrigt, vart är världen på väg egentligen?

Läskigt också att det ger sig in på flashminnesmarknaden, den behöver ju verkligen inte konkurrensutsättas, det är ju ett tecken på en sund marknad att ett företag lägger enorma beställningar med följden att mindre tillverkare inte ens kan få tag i de flashminnen de behöver samt att priserna på minnena stiger.

Herregud du lever verkligen i din egna lilla kommunistiska värld. Tror du på riktigt att konkurrens är något dåligt? Det här handlar om att Intel och St Microelectronics startar ett NYTT bolag. Följden blir att fler människor får jobb samt billigare produkter till oss andra, jag har väldigt svårt att se det vidriga i det.

Att det sen svider i ögonen på dig när någon tjänar pengar är en annan femma.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stilnoxx
Herregud du lever verkligen i din egna lilla kommunistiska värld. Tror du på riktigt att konkurrens är något dåligt? Det här handlar om att Intel och St Microelectronics startar ett NYTT bolag. Följden blir att fler människor får jobb samt billigare produkter till oss andra, jag har väldigt svårt att se det vidriga i det.

Att det sen svider i ögonen på dig när någon tjänar pengar är en annan femma.

Word.

Varför visa hat mot folk som tjänar pengar, man behöver inte bli avundsjuk för att andra har mycket pengar. Istället kan man vara glad att dom har det bra iaf.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Word.

Varför visa hat mot folk som tjänar pengar, man behöver inte bli avundsjuk för att andra har mycket pengar. Istället kan man vara glad att dom har det bra iaf.

Bra på andras bekostnad. Det finns en gräns för varje människa (enligt mina åsikter).

Hur som helst bådar det inte gott om de tar över allting. I början leder det till konkurrens, men likadant som mellan Intel och AMD.. skulle Intel ta över marknaden helt blir det inga biliga processorer längre. Då blir det dyrt som fan istället.

Allt har en nackdel, glöm inte det också, ni som är liberaler.

Själv är jag grön.

Visa signatur

Webb:
Liendeborg (under konstruktion)
Server + Dator

Permalänk

Äsch då! Jag som hoppades på Kyro 3.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stilnoxx
Herregud du lever verkligen i din egna lilla kommunistiska värld. Tror du på riktigt att konkurrens är något dåligt? Det här handlar om att Intel och St Microelectronics startar ett NYTT bolag. Följden blir att fler människor får jobb samt billigare produkter till oss andra, jag har väldigt svårt att se det vidriga i det.

Att det sen svider i ögonen på dig när någon tjänar pengar är en annan femma.

OK, jag vet att ironi på internet kan vara ganska svårtolkat, speciellt för vissa människor. Men det här måste ju nästan ta priset. Nånting som i synnerhet förblindar en för ironi är att envetet stå på en sida när ett ideologiskt krig förs. Det du uttrycker avslöjar vilken sida du står på, det faktum att du missar att jag skämtar avslöjar något om din tankemässiga kapacitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sugrövmanövern
OK, jag vet att ironi på internet kan vara ganska svårtolkat, speciellt för vissa människor. Men det här måste ju nästan ta priset. Nånting som i synnerhet förblindar en för ironi är att envetet stå på en sida när ett ideologiskt krig förs. Det du uttrycker avslöjar vilken sida du står på, det faktum att du missar att jag skämtar avslöjar något om din tankemässiga kapacitet.

Får be om ursäkt då, men det finns många idioter på internet och ditt inlägg var inte det mest korkade jag läst i vänsterväg.

Som sagt sry, pröva en nästa gång så fattar jag säkert.

Visa signatur

nej