Byta ut X360 mot PS3, värt?

Permalänk
Medlem

Byta ut X360 mot PS3, värt?

Hej. Har en Xbox 360 nu som jag haft i kanske två månader. Tidigare har jag haft en PS2a och känns nästan som att jag var mer nöjd med den.. Är det värt att byta ut en Xbox 360 mot en PlayStation 3? Funderar att göra så efter sommaren..

Permalänk

Beror på vad du menar med byta
Byta eller byta+lägga emellan pengar.
Alternativ 1 kan ju vara intressant

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Tja PS3 har inte vidare mycket spel för tillfället, det bästa är igentligen att vänta något år med konsollen, kanske sjuker den i pris under tiden. Och du tyckte PS2 var kul så skaffa en PS2'a bara, konsollen får ju mer spel släppta än en vad PS3 går så.

men om du lyckats byta en Xbox 360 mot en PS3'a så gör det, ganska stor vinst penga messigt. Dock inte när det gäller bra spel titlar just nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Isåfall blir det att sälja och sen köpa en PS3, så det blir ju att lägga till pengar emellan :). Så det är bättre att vänta ett tag?

Permalänk
Avstängd

Hade väntat till runt julen, då blir du nog mer nöjd.
Känns inte så jättelönt att sälja din 360 och köpa en ps3 just nu.

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du gillar för spel, PS3 har nästan bara J-rpg som dom är helt ensamma om, restan har antagligen 360 eller PC.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det beror på vad du gillar för spel, PS3 har nästan bara J-rpg som dom är helt ensamma om, restan har antagligen 360 eller PC.

Lär ju komma fler titlar sen... och isf vad har xbox360 som ps3 inte har då? För tillfället finns det ju några enstaka titlar men det beror ju på att det har funnits längre, men hela kategorier?
Återstår ju att se vad som säljs bäst av dem dock, men jag skulle ju hellre köra på ett ps3, men om jag nu redan ägde något av det vet jag inte. Men som sagt, hans begagnat pris lär ju inte påverkas mycket av att han behåller sitt 360 ett halvår till så går väl lika bra att vänta o se vad som händer.

Permalänk
Inaktiv

Brahman du har en bra dator och MÅNGA av de bra spelen som kommer till 360 kommer till PC med. Kommer du hålla datorn uppgraderad tycker jag du ska skaffa en PS3 istället men annars är 360n ett bra alternativ för dig. I höst vet vi mycket mer om e olika speltitlarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Lär ju komma fler titlar sen... och isf vad har xbox360 som ps3 inte har då? För tillfället finns det ju några enstaka titlar men det beror ju på att det har funnits längre, men hela kategorier?
Återstår ju att se vad som säljs bäst av dem dock, men jag skulle ju hellre köra på ett ps3, men om jag nu redan ägde något av det vet jag inte. Men som sagt, hans begagnat pris lär ju inte påverkas mycket av att han behåller sitt 360 ett halvår till så går väl lika bra att vänta o se vad som händer.

Ehm, hela katigorier ja. FPS, TPS, Racinng och online. Vad är på väg till PS3? En uppsjö FF spel och massa linkade med annat namn och MGS. Vad mer som är värt att lägga ca 7k på?

Änsålänge finns där inget och inte inom detta året heller till PS3.
Visst där finns om du gillar FF, men tittar man på realse lstorna till ps3 så är över 80% multiformat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det beror på vad du gillar för spel, PS3 har nästan bara J-rpg som dom är helt ensamma om, restan har antagligen 360 eller PC.

Hmm har jag missat något? Vilket RPG finns till PS3 förutom Enchanted Arms?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

det är absolut inte värt!

köp ett wii, så har du 2st konsoler som är bättre än PS3 och som tillsammans är billigare!

Permalänk
Medlem

Efter den ryktade prissänkningen + den nya firmwaren, så är det givet. PS3 äger 360 så fett just nu, och bättre blir det!

Sälj fort, innan du får ROD i sommarvärmen!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
det är absolut inte värt!

köp ett wii, så har du 2st konsoler som är bättre än PS3 och som tillsammans är billigare!

bättre hur om jag får fråga?
Finns där inga direkta spel som han är intresserad av, hur kan det då vara bättre?

Jävla fanboy skitsnack, kom med något mer konkret så kanske du kan hjälpa han istället.

Permalänk
Avstängd

Som så många andra har sagt, gillar du spelen(dom få som finns) till PS3 så byt annars har du kvar din 360 som är precis lika bra som PS3 fast med mera spel.

"ROD" i sommarvärmen är nog lättare att PS3 får vill minnas att du sa det förra sommaren också ändå hände inget sånt med någons 360 pga värmen.

PS3 äger eller kommer inte att äga 360 någonsin. Dom flesta stora PS titlarna kommer ju till 360 också så den har inget att erbjuda en som bara vill spela tv-spel.

xilli's förslag är också väldigt bra då 360 + wii är en fin kombination då har du det bästa av allt, såsom grafik(360) och gyro(Wii) = finns inget bättre denna gen.

Permalänk
Medlem

Då är du felinformerad. De dör som flugor mest hela tiden, de är mycket överkänsliga mot värme, vilket PS3 inte är, tack vare smart kylning och ett mycket påkostat moderkort som är designat för att klara av rätt stora temperaturskillnader. Det är inget jag hittar på, det kan du kolla upp. Har att göra med hur "trådarna" är dragna bl a.

De flesta stora titlarna till PS3 är exklusiva, kolla mitt inlägg i vs-tråden t ex...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Efter den ryktade prissänkningen + den nya firmwaren, så är det givet. PS3 äger 360 så fett just nu, och bättre blir det!

Sälj fort, innan du får ROD i sommarvärmen!

Snarare så att den inte äger "fett" just nu och dom tvingas sänka priset för att ens få dom sålda.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Visa gärna fakta länkar på att dom dör som flugor när det är varmt. Jag vet att många haft problem med sina 360 men knappast för att det blir sommar och värme. Ok om dom har konsol+nät agget i ett stängt skåp eller liknande men då får man faktiskt skylla sig själv. Sedan dom som är nytillverkade har inte alls samma problem. däremot ser man folk som säger att PS3 blir väldigt varm och i många fall varmare än vad deras 360 blir och ändå är det ingen sommarvärme ännu.

Men visa gärna länk på ditt påstående att dom dör titt som tätt pga värme.

MGS, FF, DMC det är ju dom största spelen till en PS maskin och alla dom kommer komma till 360 vare sig man vil ldet eller ej.

rezuth det är klart den inte äger eller kommer äga iaf inte det närmaste. men köper man en spelmakin för 6K så vill man nog gärna att det ska vara så.

Permalänk
Medlem

Bara att gå in på random forum och jämföra. Bara i vårt forum i 360-tråden har vi många ROD, och de flesta här vet att man inte stänger in sin 360 i ett skåp, och det gäller inte bara releasemaskiner, finns flera som är inne på sitt andra och tredje haveri.
Hur många har en havererad PS3?
Förutom Karpo då?

Att 360 är mindre tåligt mot värme är väl allmänt vederlagt vid det här laget, känns skumt att behöva bevisa det. Däremot kan du kolla mina tidigare inlägg, där det finns länkar till ingengörs-snack om moderkortet till PS3, där det förklaras varför PS3 klarar temperaturskillnader mycket bättre än 360.

MGS4 kommer inte till xbox 360. Kojima har bekräftat det vid ett flertal tillfällen. DMC ligger utanför min radar och jag har ännu inte provat nått FF, men jag vet att det blir några exklusiva där och några som blir multi. Det är ju inte bara en titel...
Jag skulle ju kunna rada upp alla stora spel igen och några till, men du kan ju kolla i vs-tråden istället, de som är från Sonys egna studios kommer ju knappast till 360. Allt från gamers day är exklusivt. Sonys studios är större än Nintendos och MS kombinerat, och denna höst kommer flera stora spel som alla är värda ett konsollköp i sig för många, och det kombinerade exklusiva spelutbudet till PS3 kommer väga riktigt tungt till julhandeln, utöver allt det som läggs till i firmware och det som redan finns, som inbyggt nätagg, gratis PSN med HOME, durabillity(vad blir det på svenska?) uppskalning av DVD, PS1 och PS2, och ja, listan blir lång...
Kan ju göra en ny sammanställning, då det tillkommit en hel del sen den förra jag gjorde...

Med en liten prissänkning, så blir valet enkelt. Man får så extremt mycket mer med PS3 från start, så folk inser nog värdet. Om inte annat så tröttnar de på att skicka in sin 360 på lagning, bara en sån sak...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Bara att gå in på random forum och jämföra. Bara i vårt forum i 360-tråden har vi många ROD, och de flesta här vet att man inte stänger in sin 360 i ett skåp, och det gäller inte bara releasemaskiner, finns flera som är inne på sitt andra och tredje haveri.
Hur många har en havererad PS3?
Förutom Karpo då?

Att 360 är mindre tåligt mot värme är väl allmänt vederlagt vid det här laget, känns skumt att behöva bevisa det. Däremot kan du kolla mina tidigare inlägg, där det finns länkar till ingengörs-snack om moderkortet till PS3, där det förklaras varför PS3 klarar temperaturskillnader mycket bättre än 360.

MGS4 kommer inte till xbox 360. Kojima har bekräftat det vid ett flertal tillfällen. DMC ligger utanför min radar och jag har ännu inte provat nått FF, men jag vet att det blir några exklusiva där och några som blir multi. Det är ju inte bara en titel...
Jag skulle ju kunna rada upp alla stora spel igen och några till, men du kan ju kolla i vs-tråden istället, de som är från Sonys egna studios kommer ju knappast till 360. Allt från gamers day är exklusivt. Sonys studios är större än Nintendos och MS kombinerat, och denna höst kommer flera stora spel som alla är värda ett konsollköp i sig för många, och det kombinerade exklusiva spelutbudet till PS3 kommer väga riktigt tungt till julhandeln, utöver allt det som läggs till i firmware och det som redan finns, som inbyggt nätagg, gratis PSN med HOME, durabillity(vad blir det på svenska?) uppskalning av DVD, PS1 och PS2, och ja, listan blir lång...
Kan ju göra en ny sammanställning, då det tillkommit en hel del sen den förra jag gjorde...

Med en liten prissänkning, så blir valet enkelt. Man får så extremt mycket mer med PS3 från start, så folk inser nog värdet. Om inte annat så tröttnar de på att skicka in sin 360 på lagning, bara en sån sak...

Det är ganska intressant att du tar upp detta med att något är byggt för att klara tempraturskillnader bättre för i riktiga livet betyder det absolut inte att det går sönder mindre. Det är ju kul att du kan rada upp spel och det är ju sant att PS3 får exklusiva spel men om vi kollar redan nu har många AAA titlar redan blivit bestämda för Xbox360 också och fler kommer det bli.
MGS4 kommer säkert komma till Xbox360 också ska du se.

Vet faktist inte hur stor studio Sony har men kan säkert tänka mig att den är större men det betyder absolut inte att dom skulle göra bättre eller ens fler spel än Nintendo+MS tillsammans.

Edit: Blir sjukt less på forumet här och att ifall man markerar text för att sen klicka på *Fet* så lägger den till taggarna i slutet...

Edit2: Fattar inte hur du orkar trolla nonstop.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

De flesta ROD uppkommer ju genom att man patchar spel/firmware då något i flashningen pajjar.. inte av värmen..

Permalänk
Medlem

Om det jag skriver är sant och baserat på fakta, hur är det då att trolla?

Förnekar du att 360 går sönder oftare än PS3 så är det ditt val, men det har inget med verkligheten att göra.

Tror du verkligen att Kojima ljuger när han upprepade gånger sagt att spelet inte kommer till 360 så får det stå för dig. Han har förklarat varför, och anledningarna är flera.

Det är bara EA och UBI som har mera folk än Sony. MS och Nin är som sagt inte i närheten, de går inte om ens om de skulle slå ihop sig. Inget jag hittar på, bara att kolla upp. Trenden visar tydligt att Sonys egna spel håller väldigt hög kvalitet, bl a tack vare det interna sammarbetet mellan sina egna studios och numera även tredjepart. Förbättringar/optimeringar och nya verktyg och andra tillgångar kommer snabbt till användning i mycket större grad än förut, även detta är bekräftat i flera intervjuer, och det kommer snart visa sina fördelar i kvalitetsaspekten på kommande titlar. Antalet är egalt för mig, den övergripande kvaliten är såklart viktigare. Jag nöter hellre på ett spel jag gillar, som MotorStorm, än att köpa flera titlar som jag bara spelar en gång.

Dock ska man komma ihåg att PS3 inte ens vart ute ett helt år än, kollar man utvecklingen för PS1 och PS2 när de låg i startgroparna så ligger PS3 över medel(ja, det finns grafer för detta, jag hittar inte på detta heller), och med så mycket som är under utveckling i nuläget så ser det mycket lovande ut. De fanns de som trodde att PS3 aldrig skulle kunna upprepa sin dominans ännu en gång, men allt tyder på att det går åt rätt håll. En långsam sommar gör ingen skillnad i det stora hela, när hösten är här så kommer det inte finnas många anledningar att välja en 360 före en PS3 eller ens en wii60 kombo. Det är just spelen som lockar, och numera även hårdvaran, och efter E3 kommer nog många sukta efter PS3 till bristningsgränsen.

För räknar man ihop de verkliga AAA-titlarna som är exklusiva och utlämnar multispelen, så vinner PS3 även i antal. Kvalitet i mängder går inte tyst förbi, så säljer man sin 360 till förmån till PS3 så är man inte bara trygg(ROD), det kommer finnas väldigt mycket kul att spela med!

Ett annat internt rekord Sony snart kommer slå är antalet samtidiga nedladdningar av ett speldemo via PSN, när de släpper Heavenly Sword-demot. Mer om det i rätt tråd...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Om det jag skriver är sant och baserat på fakta, hur är det då att trolla?

Fakta säger du...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Efter den ryktade prissänkningen
PS3 äger 360 så fett just nu

Ett rykte som fakta?
En personlig åsikt som fakta?
Det där var enbart från ett inlägg i denna tråd.

Så ja, du är/har blivit ett forumtroll eller så är du anställd av Sony. Man har ju hört talas om deras marknadsföringsmetoder (exempelvis "All I want for Xmas is a PSP").
Om PS3 är överlägsen så borde den kunna sälja sig själv utan att du ska behöva posta dessa "faktabaserade" inlägg i varenda tråd.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol

PS3 äger eller kommer inte att äga 360 någonsin. Dom flesta stora PS titlarna kommer ju till 360 också så den har inget att erbjuda en som bara vill spela tv-spel.

" så den har inget att erbjuda en som bara vill spela tv-spel."
Nej sant, 360 har funnits i över TVÅ år, och det finns ETT JRPG ute, som dessutom suger något så banalt.
2 till är påväg, och inte ens säkert att det ska komma hit (Trusty Bell).

Kallar du det ett bra erbjudande för någon som gillar RPG? Speciellt JRPG.
woho Two Worlds aka oblivion wannabe osv kommer, spännande för någon som hatar oblivion.

OM FF13 och versus kommer till 360 kommer kanske saker vända, men hitills finns inga bevis på det, bara att square jobbar på något till 360.

Så atm har 360 inte ett skit att erbjuda ex mig, och det har inte Ps3 heller atm.
Förstår inte alla folk som faktiskt säger att 360 har allt, finns något för alla, rent skitsnack.

ATM är det fortfarande PS2>>>> Alla nextgen om man gillar (J)RPG.

Permalänk
Avstängd

Fan va fanboys det är här alltså!

och alla har gått offtopic, jag tycker det är värt att sälja 360 och köpa ps3 iallafall!

Ska skaffa ett ps3 när jag har råd då det enda som lockar mig att köpa ett 360 är att den har snygg färg, resten hatar jag, handkontrollerna är osköna och dåliga, spelen lockar mig inte, vilket inte ps3 spelen heller gör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Hmm har jag missat något? Vilket RPG finns till PS3 förutom Enchanted Arms?

Tex FF serien sen kommer väll en 100 till som intligen är samma spel fast anna grafik typ, jag menar, FF serien har inte förändrats sen 6. Sen har det vatt samma spel i ny grafik.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
" så den har inget att erbjuda en som bara vill spela tv-spel."
Nej sant, 360 har funnits i över TVÅ år, och det finns ETT JRPG ute, som dessutom suger något så banalt.
2 till är påväg, och inte ens säkert att det ska komma hit (Trusty Bell).

Kallar du det ett bra erbjudande för någon som gillar RPG? Speciellt JRPG.
woho Two Worlds aka oblivion wannabe osv kommer, spännande för någon som hatar oblivion.

OM FF13 och versus kommer till 360 kommer kanske saker vända, men hitills finns inga bevis på det, bara att square jobbar på något till 360.

Så atm har 360 inte ett skit att erbjuda ex mig, och det har inte Ps3 heller atm.
Förstår inte alla folk som faktiskt säger att 360 har allt, finns något för alla, rent skitsnack.

ATM är det fortfarande PS2>>>> Alla nextgen om man gillar (J)RPG.

Den har SNART inget att erbjuda då dom flesta stora spelen även kommer till 360. 360 har inte funnits i 2 år ens den kom November 2005 så det är ca 1.5 år som den har funnits, så vart du får över 2 år ifrån är en gåta.

När i mitt inlägg nämde jag något alls om RPG eller JRPG?

Fredag vad exakt tyder på att PS3 kommer ha dominans? Att den inte säljer så bra? Att fler och fler spel till den blir multi?
Förklara gärna på vilket sett du ser det som dominans.
Sedan att du tror på allt du läser och hör är ju en annan sak och har inget med verkligheten att göra.

Att du sedan försöker intala alla här att PS3 minsann kommer piska 360 till jönköping gör ju inte det till någon fakta direkt, och att alla grafer och siffror du påstår dig ha kommer från Sony eller väldigt nära Sony gör det inte mer trovärdigt för det. Det kallas PR, men är det lika klart att 360 kommer vinna då eftersom MS säger det? Du kan ju inte hitta på saker och tro på allt när du ser hur illa det är i dagsläget. Sony kommer aldrig ta tillbaka den marknaden dom har fått med PS1/2

Permalänk
Medlem

Nu börjar det väl nästan spåras ut lite här va?

Är du sugen på att byta ut 360n mot ps3 så gör det, följ din egen lockelse så att säga och hoppas på att du blir nöjd i slutändan. för du kommer aldrig få ett bra svar om vad du bör göra på ett spelforum iallafall

Lite som att byta en duglig bil mot en annan, svårt att säga vilken du kommer vara mest nöjd med i slutändan

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på Fredag när du väljer, om man skulle ha en tävling för fanboys till stora företag skulla han platsa i top 10
Välj det du tycker verkar bäst, att hårdvaran är så otrolig på PS3 är mest bs imo.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tex FF serien sen kommer väll en 100 till som intligen är samma spel fast anna grafik typ, jag menar, FF serien har inte förändrats sen 6. Sen har det vatt samma spel i ny grafik.

Tyvärr finns inte det spelet ute i handeln nej, så tyvärr finns bara fortfarande 1 JRPG så vill inte påstå att PS3 är konsolen för JRPG än, dessutom har de största FF fans redan hoppat av serie, och påstå att serien inte förändrat sedan spel 6 är löjligt. Varför tror du så många avskyr spelet just nu ? Inklusive mig, 10 vad medicore, 12 var totalt ur kass. Serien dog mer eller mindre efter dess skapare "Hironobu Sakaguchi" Lämnade Squaresoft på grund att de gick ihop med Enix., Hanns senaste spel ör bland annat Blue Dragon.
I alla fall vill du ha JRPG behöver du en moddad PS2'a då flera stycken till i år släpps i USA. (EU har alldrig varit ett land som får många RPG's De flästa kommer alldrig hit )

Sedan btw någon som skrev 2 JRPG på väg här ovan till Xbox 360.

För övrigt är det lite fler JRPG på väg en 2.
Blue Dragon
Eternal Sonata
Infinite Undiscovery
Lost Odyssey
Far East of Eden: Ziria
Culdcept Saga

Sen några till jag inte minns namnen på.

I vilket fall som helst, 6000 kr är grymt mycket pengar, alldeles för mycket pengar för en konsol. Speciellt när utbudet är väldigt minimalt och inte ett enda spel som faller mig i smaken alls. Så för väldigt många är det totalt lönlöst att skaffa en PS3'a just nu

Sen att säga att den kan lira PS2 spel o.s.v fungerar inte riktigt, äger en PS2'a och kan spela de spelen endå, en PS2'a kan man få får ca 1k eller mindre, och en mycket bra investering.

Sen att babla upp om att Xbox 360 krashar, o.s.v hela tiden vist vist det kanske händer men det gör ju endå inte utbudet av spel sämre, och inte nog med det, du har garanti kvar på prylarna. Som sagt va, FEM FAN BRYR SIG OM KONSOLEN, utan det är spelen. Aka billigare konsoll + mer spel = Bättre en en förbannad dyr konsol och knappt några spel. För du har mer utbud.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har trådskaparen efterfrågat JRPG specifikt?

Om det var denna typ av spel du gillade på PS2 så kan PS3 vara bättre i framtiden om den lyckas behålla genren mestadels exklusivt.
Personligen är nog Fable 2 det RPG som jag har blivit mest imponerad av hittills, därmed inte sagt att 360 är bättre på något sätt.

Behöver du en Blu-ray så är valet självklart (var dock medveten om att det finns högljudda PS3or i handeln som vissa fått erfara), annars kan du bara köpa HD DVD addon till 360 för HD-filmer.

PS3 har fördelen att kunna köra Linux om det är intressant.

För övrigt håller jag med karpo och MugiMugi, gör ditt val baserat på de behov du har och de spel som intresserar dig. Bry dig inte så mycket om smutskastningen av de olika konsolerna i sig då båda är bra. De flesta spel släpps ändå till båda konsolerna.

Jag skulle inte byta från 360 till PS3 nu, som tidigare sagts i tråden är spelutbudet för litet för att rekommendera detta om det inte finns något särskilt spel du bara måste ha.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop