Ändra språk på Wii från Kina

Permalänk
Medlem

Ändra språk på Wii från Kina

Hej, min brors kompis har tagit hem en Wii från Kina. Fungerar bra, med ett undantag. Menyerna är på kinesiska! Är det någon här som skulle kunna ge en beskrivning på hur man går in i menyerna och ändrar språk till engelska? Alltså typ: 1 tryck på symbolen längst ner till höger, 2 tryck på ruta nr 3 uppifrån.. osv.

Grymt tacksam för svar!

MVH Jonas

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk

1. wii symbolen längst ner till vänster
2. skruvnyckeln till höger
3. höger, höger, höger så du kommer in i meny 3
4. längst upp är språk menyn.

Permalänk
Medlem

Vad kostar en Wii i Kina?

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem

Re: Ändra språk på Wii från Kina

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BPH
Hej, min brors kompis har tagit hem en Wii från Kina. Fungerar bra, med ett undantag. Menyerna är på kinesiska! Är det någon här som skulle kunna ge en beskrivning på hur man går in i menyerna och ändrar språk till engelska? Alltså typ: 1 tryck på symbolen längst ner till höger, 2 tryck på ruta nr 3 uppifrån.. osv.

Grymt tacksam för svar!

MVH Jonas

Jag har också Wii, köpt från Kina. Efter lite "research" fick jag reda på att det tyvärr inte är möjligt att ändra språk.