Ångrar att jag modda xboxen:(

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag modda xboxen:(

För någon månad sedan så moddade jag min xbox för att lättare kunna få tag på spel, vilket funkade för mig i någon månad. Men nu när suget har kommit för att börja spela på live så vill jag helst inte riskera att bli bannad på något sätt. så min fråga är om jag måste "omodda" dvd'n så att den är tillbaka till ursprungligt skick eller är det bara att låta det vara men att KÖPA spelen nu och använda live endast med de köpta spelen?
Syns det då om jag spelar på en moddad xbox även fast jag spelar med original spel?

(osäker på om denna tråd bryter mot någon regel, om den gör det så får jag ursäkta mig)

EDIT: är en xbox360 det hela gäller

Visa signatur
Permalänk

Borde inte svara då jag inte är riktigt 100% på vad som gäller men det senaste jag hörde är att det inte ska vara några problem att köra live med flashad dvd. Det är väl bara att testa, vad är det värsta som kan hända. Att dom stänger av dig från live. Och är du livrädd för det så flasha om dvdn förutsatt att du har kvar original firmwaren.

Permalänk
Avstängd

Ja dom har börjat banna lite hej vilt.
Du löper mycket större risk att bli bannad när du använder live om din dvd läsare är flashad, kvittar om du startar orginalspel eller backup-kopia.
Finns trådar här om detta.

Om du vill använda live hade jag flashat tillbaka dvd läsaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ja dom har börjat banna lite hej vilt.
Du löper mycket större risk att bli bannad när du använder live om din dvd läsare är flashad, kvittar om du startar orginalspel eller backup-kopia.
Finns trådar här om detta.

Om du vill använda live hade jag flashat tillbaka dvd läsaren.

Det jag hört så spelar spelar ingen roll om han flashar tillbax läsaren. det kan ha tagit dom 6 månader att spåra honom. Så om han har spelat live någon gång under dom närmsta 6 månader så löper han stor chans att han kan bli bannad. Det kan ta allt ifrån 1 vecka till 6 månader för att Microsoft spårat folk. Folk blir bannade efter bara några dagar andra tar det upp till månader. Än så länge är det priset man KAN få betala av att köra med flashad drive + live. Men vi får inte glömma att folk som inte kört med flashad hårddisk oxå blivit bannade, då har de ringt till Microsoft support och fått det "upplåst". Vet ej hur det är med flashade men man kan väl alltid prova.

till trådskaparen, det är bara att avvakta finns inte så mkt att göra, har dom redan samlat in infon om dig så är det bara en tidsfråga. Vore jag dig så skulle jag spela på som vanligt och inte ens logga in på live igen till och med rycka TP:n ur routern/modemet.
Jag har då inte kört live men jag tänkte göra det, samma kväll så kom detta ut så jag skapade mig aldrig ett live-account men jag va på god väg. klarat mig fint

Dom håller på att utveckla en firmware för just live, beta som är undet testning. verkar riktigt intressant

EDIT: stavfel

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Aa men grejen är den att jag aldrig riktigt använd live dvs spelat ett spel med live, utan endast testat det en gång och då laddade jag bara ner en trailer på ett spel och inget mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Aa men grejen är den att jag aldrig riktigt använd live dvs spelat ett spel med live, utan endast testat det en gång och då laddade jag bara ner en trailer på ett spel och inget mer.

tror inte det spelar någon roll men som sagt jag är inte så jättehaj på det där.

tycker det är onödigt av dig att flasha om o köra orginal när det ändå kan bli problem, både slöseri med tid och pengar . kör som du gör nu ett tag frammåt händer det inget så kaske du klarat dig och då tycker jag att du ska flasha om med den "live-fw"

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Tror du måste flasha tillbaka, är inte helt säker men jag tror den rapporterar på samma sätt med orginal som backupspel när den är flashad.

Dock är det fortfarande risk för att du blir bannad _om_ den har lagrat värden någonstans och sedan skicka till Microsoft.

Permalänk
Medlem

Tror att du kan bli upptäckt även om du flashar tillbaka firmwaren till orginal.. Men om inte så kom det en ny firmware till TS läsarna idag som kringgår alla nuvarande sätt dom har att upptäcka flashning. Är nog bara en tidsfråga innan dom kan upptäcka den nya varianten hur som helst så det är inget jag skulle rekommendera