Stor förvirrning kring företaget bakom produkten

Permalänk
Avstängd

Det värsta tycker jag är ATIs namnsättning på grafikchip.

Ett chip med högre siffra kan vara mycket sämre än ett med lägre siffra.

Tycker dom borde ha en budget och en highend med lätta variations skillnader.
Typ.
X3500 och X3700. Där den senare har mer pipes och bättre bandbredd. Och allteftersom dom utvecklar serien kan dom lägga till ett Pro eller ett XT och fasa ut de äldre. Sen kan dom ha X3200 för ultrabudget kanske. Nu har dom 50 olika samtidigt.

Permalänk

Min favorit i grenen liknande företagsnamn är Logitech och japanska Logitec. De tillverkar tom liknande prylar!

Visa signatur
Permalänk

De har väl gått så långt nu att företag känner inga gränser utan matar bara på med de senaste. Får dock hålla med om vad gäller högre-siffror på grafikkort, ett nytt kort kan likaväl ses som dåligt med bristanda prestanda.
Visst kan det vara en djungel med olika ASUS-modeller P5B, P5N osv osv.. små skillnader hela tiden

-Boris- förslag är ju vad som hade passat bäst. Ska man kunna skingra prestandan ut efter vad man behöver så får man väl dela in dom i olika skickt, så att valet för kunden blir enklare.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Mitt nätagg visade sig inte vara tillverkad av Silverstone utan av något företag i Kina som för mig är helt okänt, egentligen inte konstigt i dagens globalisering.

Outsourcing is the shit. Funderar själv på att anställa en korean som kan skriva mina inlägg här på forumet, tar så mycket tid..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Mitt moderkort har namnet:
Gigabyte GA-965P-DS4 iP965 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Varför? Varför?? Jag skulle vilja se den bilen som heter
Volvo V70 2.5-1400 i45 5Säten-5däck 4Bromsskivor 2Strålkastare-seriekopplade med addonblinkers L33thaxx-rally BIL

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte ens vad jag har för moderkort... vet vad det är för tillverkare dock... elitegroup... eew, jag vet men jag är snål. Orkar för 5 öre inte hålla koll på grafikkort etc. dock har man väl hyfsad koll på moderkort etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Mitt moderkort har namnet:
Gigabyte GA-965P-DS4 iP965 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Varför? Varför?? Jag skulle vilja se den bilen som heter
Volvo V70 2.5-1400 i45 5Säten-5däck 4Bromsskivor 2Strålkastare-seriekopplade med addonblinkers L33thaxx-rally BIL

Låter som du köpt den på en stor återförsäljare. Namnet är egentligen bara Gigabyte GA-965P-DS4 som säger tillräckligt mycket.