Windows XP SP3 senare i år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det är framförallt en hel drös med mjukvara jag saknar. Lösningen som många mac- människor kommer med är "det går att köra via parallells eller WmWare". För mig är det en katastroflösning. Då har man liksom inte tänkt längre än att OS X är bäst och resten behövs bara i nödfall. Framförallt skulle jag sakna Sound Passthrough, en bra hårdvarubas och ett vettigt stöd för framförallt avancerade möss (av någon anledning så fungerar de inte som de ska). Ej heller att hitta en skrivare genom Windows Printer Sharing utan att lägga in Bonjour. Det är rent ut sagt neandertalar- nivå på det. Detta är sådana småsaker saker som gör det svårt och irriterande att sätta sig in i en Mac. Skulle med stor sannolikhet även sakna fullständig tangentbordsstyrning i OS X.

Vad är avancerade möss? Jag har ju trots allt kopplat in så många olika nu att jag tappat räkningen. Men det är nog tre microsoft, inklusive trådlösa diton, nonamesaker och minst fem logitech.

Sound pass through går alldeles utmärkt att få igång med ett freewareprogram.

Vad är det för tangentbordsstyrning som inte finns? Själv upplever jag det faktiskt som att det finns fler kommandon och att de flesta program svarar på lite fler standardkommandon under osx än windows. Det går ju även att ställa om och lägga till dem som man vill.

Att jag ansåg 12 år som överdrivet är inget ordmärkeri, jag skulle vilja säga att även få igång win98 eller winme är stora problem på modernare maskiner och även om du klarat dig skulle du inte vilja jobba helpdesk åt win98/me om det skulle installeras i större skala.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd

Det är ju just det, det måste in en massa extraprogram för att det ska fungera. "It just works" är bara "as long as we wants it to". Jag har inte hittat något sätt att styra markören med tangentbordet iaf, kanske finns någon plugin för det med? Du har nog rätt i att jag inte skulle vilja sitta i en helpdesk för Win98/Me, skulle aldrig vilja jobba i en datorbutik alls faktiskt. Ang mössen, jag vet att mössen från MS och Logitech ses som antingen two button eller three button default mouse av OS X och därför fungerar dem men tänk dig möss med en massa specialfunktioner mm, de fungerar ju faktiskt inte utan drivrutiner från tillverkaren och en del har inte ens utvecklat sådana.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Ansvarar för middle tier i ett företag med ca 18000 användare. Detta innefattar Terminal Services, Citrix, alla typer av web installationer, utvecklingsverktyg, hr system, server baserade forsknings applikationer, vissa klient applikationer osv.

Vad som förvånar mig är följande:

1, Du kan inte ge mig fakta, du hänvisar till att jag skall räkna själv (jag har get dig statistik men då hittar du på ett eget sätt att klassa sårbarheter, fjolleri på hög nivå). Med andra ord, du har inget som backar upp dig. Dvs, du ljuger

2, Du vet inte att VMware inte stavas med W, intressant, du verkar insatt.

3, Tittar man på källorna du ger mig så har du fel, igen, du ljuger.

Jag ger upp. Det är för tydligt att du är helt oinsatt och slänger dig med saker du tror är fakta. Sorgligt, men det breddar förståelsen till varför det är så mycket skitsnack. För många tonåringar som tror dom kan helt enkelt.

Oj, du var ju verkligen opartisk!

Då förstår jag att du inte vill räkna för att kontrollera mitt påstående.

Så läs ur källorna och återkom när du räknat.

Om du inte TROR på mitt påstående så är det ju upp till dig att kontrollera och återkomma med andra bevis. Jag har varken tid eller lust att sitta och räkna.

Sen stavar vi alla fel till och från. Även du lyckas ju!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det är ju just det, det måste in en massa extraprogram för att det ska fungera. "It just works" är bara "as long as we wants it to". Jag har inte hittat något sätt att styra markören med tangentbordet iaf, kanske finns någon plugin för det med? Du har nog rätt i att jag inte skulle vilja sitta i en helpdesk för Win98/Me, skulle aldrig vilja jobba i en datorbutik alls faktiskt. Ang mössen, jag vet att mössen från MS och Logitech ses som antingen two button eller three button default mouse av OS X och därför fungerar dem men tänk dig möss med en massa specialfunktioner mm, de fungerar ju faktiskt inte utan drivrutiner från tillverkaren och en del har inte ens utvecklat sådana.

Vart skall du med markören? Eller rättare sagt, vad skall du nå för funktion.

Vad för specialmöss är det du hänger upp dig på? USB overdrive skickar ju flera ut då man säger man har en mac. De tycker ju tom att det fungerar bättre med USB overdrive än med deras drivrutiner till windows. Speciellt de som jobbar med ergonomiska möss.