Palm introducerar sin första bärbara dator

Permalänk
Melding Plague

Palm introducerar sin första bärbara dator

Tillverkaren Palm är mest känt för sina handdatorer (eller smartphones som de kallas) har i dagarna släppt sin första bärbara dator. Modellen heter Foleo och har en 10-tumsmonitor, stöd för Internet och blåtand.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men frågan är hur många som behöver en sån här som inte snarare har eller behöver en vanlig bärbar.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag anser att den ser okej ut dock är den långt ifrån Apple MacBook.

Permalänk
Medlem

Dess öde hänger nog på var den hamnar i pris. 3-4000 kr på sin höjd, vilket också VERKAR vara fallet. Det kan ju ändras. Den är för stor för att konkurera med tex Nokia Communicator, dessa kan ta ut högre pris just för att de är små och klara väldigt mycket. Det där är en handikappad laptop (Win Mobile klarar väl inte av vanliga Win32-program?) alternativt en enormt klumpig PDA, beronde på hur man ser det

Finfint som tex surfdator hemma om man vill sitta i soffan o tjöta på MSN samtidigt Verkar ha ett ganska snyggt GUI dessutom.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

But does it run Linux?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Den kanske funkar bra utan Linux? Finns saker som gör det faktiskt

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Härligt, ultraportabel bärbar för 3500+moms!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
But does it run Linux?

Ja, det är väl det den gör...

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Låter inte speciellt intressant om man inte kan ha ett vanligt OS på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Låter inte speciellt intressant om man inte kan ha ett vanligt OS på den.

Alltså... Gnälla mer? Gör det bara! Windows-bajs-kloner finns det ju i princip allt bärbart redan, ffs! Hela poängen med denna är juh att den INTE kör WinCE, WM6 eller annat properitärt bajs (inkl OSX då)...

För övrigt tycker jag den fyller ett alldeles lagom hål, iaf i min vardag, då den klarar chat/surf/lättare koda och "office", vilket är precis samma saker som hag använde min x41a till (som fö kostade 3ggr mer än denna)...
Det enda jag vill veta nu är om den har någon som helst möjlighet till lagring (CF/SD vore fördelaktikt), och om det är en öppen eller stängd linuxdist... Annars blir det nog en Zaurus iaf!

Permalänk
Avstängd

Har en Palm PDA och den såga jag totalt efter 10min när jag försökte få SD kortet att fungera i den... fan är det för jävla måndags exemplar dom gör?
Har även testat med 10 andra kort utan framgång, SD/MMC "no game"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har en Palm PDA och den såga jag totalt efter 10min när jag försökte få SD kortet att fungera i den... fan är det för jävla måndags exemplar dom gör?
Har även testat med 10 andra kort utan framgång, SD/MMC "no game"

Jag kör med en Palm som köksklocka / ägg / pasta-timer och den funkar felfritt. Testade med ett kort -formaterade det med Palmen och det funkade direkt... du gör nog fel...typ samma fel 10ggr i rad

Datorn ser intressant ut - hoppas på lite flexibilitet iallafall

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Handdator är inte = smartphone..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag kör med en Palm som köksklocka / ägg / pasta-timer och den funkar felfritt. Testade med ett kort -formaterade det med Palmen och det funkade direkt... du gör nog fel...typ samma fel 10ggr i rad

Datorn ser intressant ut - hoppas på lite flexibilitet iallafall

Trycker in kortet-> system-> visa SD kort= nada
Formaterar SD kort-> ingen kort finns

Kan man göra fel?

Andra PDA hittar korten direkt så felet är varken jag eller kortet, så vad återstår?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

bomber3: Hur stora minneskort har du prövat? Vad jag vet så stödjer vissa inte mer än 1GB.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
bomber3: Hur stora minneskort har du prövat? Vad jag vet så stödjer vissa inte mer än 1GB.

256MB och upp till 2GB.

glömde skriva att det är en Zire31

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad så tycker jag att ni bör se de filmer som finns på Youtube, sök på Palm Foleo.

T ex den här:
http://www.youtube.com/watch?v=pYS6ohTQyTw&mode=related&searc...