Hur man spelar import/backup spel på Wii utan modchip & Freeloader

Permalänk
Medlem

Hur man spelar import/backup spel på Wii utan modchip & Freeloader

http://www.youtube.com/watch?v=MjS0FA-PwV0&mode=related&searc...

Tänkte att alla Wii ägare skulle digga det här, har testat det hos en kompis och det funkar tydligen med homebrew backups också

Men självklart så sliter det nog också på konsolen..

Men det är iallafall en billigare lösning än modchip och sånt...

Permalänk
Avstängd

Vad säger att det sliter på konsollen överhuvudtaget? Att man tvingar in disken?

Permalänk
Medlem

Haha riktigt tufft ^^ Måste prova med ett importspel nu

Permalänk
Medlem

Funkar ENDAST med Gamecube spel dock.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte tvinga in disken för att det ska funka.

Permalänk
Medlem

Fungerar et med backuper då? Eller endast orginal import?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Fungerar et med backuper då? Eller endast orginal import?

Han visar ju att de importspel som inte fungerar går att använda genom att man trycker in freeloadern först och sedan följer instruktionerna (som antagligen innefattar att sätta i en tredje skiva..)

Och jag antar att en freeloader gör att man kan köra wärsch? Resten lämnar jag som en övning åt läsaren

Permalänk
Medlem

Är inte det här bevis på att nintendo kunde gjort konsollen regionsfri om dom ville? Eller klart dom kunde, men varför gjorde dom inte det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
...Och jag antar att en freeloader gör att man kan köra wärsch? Resten lämnar jag som en övning åt läsaren

En freeloader gör så att man kan köra import spel inte "wärsh".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Är inte det här bevis på att nintendo kunde gjort konsollen regionsfri om dom ville? Eller klart dom kunde, men varför gjorde dom inte det.

För att de vill kunna hålla andra priser här? Antar jag.

Skulle ju kunna vara för att lättare hålla koll på hur mycket ett spel säljer i de olika områdena med, men det känns ju inte som en tillräckligt bra anledning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Är inte det här bevis på att nintendo kunde gjort konsollen regionsfri om dom ville? Eller klart dom kunde, men varför gjorde dom inte det.

Klart de inte gjorde det, då skulle de sälja massor med spel i Asien och Usa men inte i Europa. Pga olika kurser på våra valutor så är de tvingade att styra oss till att köpa våra inhemska saker.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Fungerar et med backuper då? Eller endast orginal import?

Kolla mitt första inlägg!