Gandalf samarbetar med Belinea

Permalänk
Melding Plague

Gandalf samarbetar med Belinea

Idag har tillverkaren Belinea och den svenska distributören Gandalf ingått ett distributörsavtal. Belinea är en monitortillverkare som är baserade i Tyskland och startades 1991.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad från många andra tillverkare skriver de ut vilken panel som används vilket hjälper entusiaster att välja rätt monitor utan att gräva i forum och liknande efter specifikationer.

Bra, men tyvärr värdelöst eftersom många tillverkare skriver fel (hur fan kan man göra det egentligen? (av misstag då)) så kan man inte lita på några siffror som kommer från tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Belinea såldes förr på Clas Ohlsson, och bör väl undvikas i största mån. Det är iallafall mitt intryck efter att ha hört folk uttala sig om dem..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Belinea är det något att ha nu för tiden, eller är det Clas Ohlson kvalité på dom skärmarna?

edit: bra att Tyskland fixades, men fortfarande fel i första meningen?

Permalänk

När jag hör Belinea tänker jag på bilder där överklockare har extrema riggar med kylning värre än till rymdraketer, och en skruttig skärm från Belinea - säkert från -94 eller något.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Och hur är det tänkt att vi som läsare på Sweclockers ska ha något intresse av sådana här "nyheter"?
Jag har sett det förut och nu igen... Vilken tillverkare som har avtal med vilken grossist kan väl ändå inte ses som nyheter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Och hur är det tänkt att vi som läsare på Sweclockers ska ha något intresse av sådana här "nyheter"?
Jag har sett det förut och nu igen... Vilken tillverkare som har avtal med vilken grossist kan väl ändå inte ses som nyheter...

själva nyheten är väl att Belinea kommer tillbaka på svenska marknaden igen, och därav är med och konkurrerar igen?

Permalänk
Medlem

Neee, står i texten att dom sen tidigare finns i Sverige. "Belinea har tidigare distributörer i Sverige" ... hur man nu kan formulera det så...

Permalänk
Medlem

Min 9 år gamla belinea 10 30 40 dog förra veckan (fick midja) och nu sitter jag med en ett år nyare, betydligt mindre använd belinea ur samma serie, enda felet är att 1280x1024 är maxupplösning.. och att den bara klarar 75 hz i det ;P

Visa signatur