MSI visar upp bärbar - konstruerad för överklockning

Permalänk
Medlem

Vilket onödigt bullshit.
Vadå överklocka, alla jävla laptops gör redan precis det där. Man har en snabb processor från början och sen klockar den ner av sig själv när man kör på batteri och inte gör nått krävande.
Förstår inte vad som är så revolutionerande med det där, den blir ju knappast billigare bara för att dom använder en processor med lägre hastighet som sedan klockas upp jämfört med en laptop som redan har en snabb processor som bara klockar ner sig själv när det behövs.

BLAH.

Permalänk
Avstängd

Överklockning hör inte hemma på en bärbar dator.
Överklockning ska inte finnas som en knapp, som Elsa 63, kan trycka på för att överklocka sin dator.

Köpte ett MSI moderkort som jag vart mycket missnöjd med. Första sidan när man öppnar manualen är reklam...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

"Oj, nu fick jag 100 hz istället för 66 hz" knappen is back.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
"Oj, nu fick jag 100 hz istället för 66 hz" knappen is back.

66hz? 100hz?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
66hz? 100hz?

Han menar nog MHz
På den tiden då man hade turboknapp växlade man ofta mellan 66MHz eller TURBO @ 100MHz som var extremt snabbt.

Permalänk
Medlem

Ful som stryk...
Konceptet att överklocka en bärbar är rätt skevt...
Det borde gå att göra utan nätadaptern om man vill...

Men den har turbo-knapp... i love it!
Skulle aldrig köpa en, men ändå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Man blir ju bara trött på sånt här. Dom bara ska hålla på med en massa fulerier, fjant-idéer hör inte hemma på bärbara. Va sjutton ska de ens tjäna till att klocka! En knapp för klockning ska inte ens vara tillgänglig på bärbar. Utseendet var ju inte mycket och hura över heller. Om MSI bara visste hur mycket folk de är som starkt reagerar på skit som detta.

Men visst minns man TURBO på gamla bettan

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

MSI har ett överklockningsprogram som heter Corecenter där man kan stiga i graderna, man kanske blir BSOD-Colonel eller BSOD-General när man trycker på turbon.

Permalänk
Hedersmedlem

Turboknapp, det hör som sagt inte hemma på bärbara datorer. Turboknappen var väl dåtidens dinosaurieenergisparfunktion

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Wow, den är överklockad med nätadapter men normal vid batteri?

Skitsnack, den är normal med nätadapter och NERclockad vid batteri.

Och det är ingen nyhet heller, hade en old pice of shit som överklockade sig med hela 100% med nätadapter... 6->12MHz (intel CPU och AMD grafik)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Ja turbo knappen är tillbaka sån nostalgi.

Word! Turbo for the people

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ja man har ju en del kära minnen med turboknappar. Den var dock alltid intryckt hos mig

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som EJ förknippar överklockning med att trycka på en knapp? :/

Nej, laptops.. där är utmaningen att få så mycket batteritid som bara möjligt, om man t.ex. reser mycket och långt...

Tåg! Åk tåg! Tåååååg! Det är bäst med tåg! Upptåget har sköna bord och underbar AC som kyler datorn förträffligt. Då kan man kanske köra överkockat, om man har batteri och tillräckligt bra med luftgenomströmning.
Allvarligt, jag var rädd att hårddisken skulle ta skada en tidig vårdag när jag läste grundläggande XHTML/CSS på väg till Uppsala.
Hitta ert tåg och hitta bästa platsen med svalaste bordet och tålmodigaste medresenärer, där kan ni överklocka (trycka på knappen), om ni vill det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Är det bara jag som EJ förknippar överklockning med att trycka på en knapp? :/

Nej, laptops.. där är utmaningen att få så mycket batteritid som bara möjligt, om man t.ex. reser mycket och långt...

Tåg! Åk tåg! Tåååååg! Det är bäst med tåg! Upptåget har sköna bord och underbar AC som kyler datorn förträffligt. Då kan man kanske köra överkockat, om man har batteri och tillräckligt bra med luftgenomströmning.
Allvarligt, jag var rädd att hårddisken skulle ta skada en tidig vårdag när jag läste grundläggande XHTML/CSS på väg till Uppsala.
Hitta ert tåg och hitta bästa platsen med svalaste bordet och tålmodigaste medresenärer, där kan ni överklocka (trycka på knappen), om ni vill det.

hehehe ...du e skön

Citat:

Vilket onödigt bullshit.
Vadå överklocka, alla jävla laptops gör redan precis det där. Man har en snabb processor från början och sen klockar den ner av sig själv när man kör på batteri och inte gör nått krävande.
Förstår inte vad som är så revolutionerande med det där, den blir ju knappast billigare bara för att dom använder en processor med lägre hastighet som sedan klockas upp jämfört med en laptop som redan har en snabb processor som bara klockar ner sig själv när det behövs.

Precis!...för dem extra slantarna man får ge för att den ska ha en sån där knapp kan man säkert lika gärna köpa en bättre prolle!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w