Linksys lanserar gigabit-switchar för företag

Permalänk
Melding Plague

Linksys lanserar gigabit-switchar för företag

Tillverkaren Linksys har idag släppt två stycken små switchar som är riktade till små företag eller arbetsgrupper inom större företag. Modellerna heter SLM2008 samt SLM2005 och har åtta respektive fem gigabit-nätverksportar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nästan värt att skaffa med dom priserna, eller?

Permalänk
Medlem

Öh...PoE får de ström genom ethernet eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Öh...PoE får de ström genom ethernet eller vad är det frågan om?

Jo en injector matar in 48V in i kabeln har jag för mig, vad jag hört innan iaf.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem

Mysigt för hemmanätet. Tyvärr bara 16 VLAN, och webbinterface. Dessbättre 500kr billigare än HP:s motsvarighet!

Edit: Hm. Såhär i efterhand verkar HP:s motsvarighet vara ett bättre alternativ. Stöd för upp till 64 VLAN (i motsats till Linksysens 16) och jumboframes till ganska ofantliga storlekar. Verkar inte stå så mycket om sånt på linksysen. HP:n har dessutom sjunkit i pris och finns nu för ~1100kr på dustin.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Avstängd
Citat:

SLM2008 samt SLM2005 och har åtta respektive fem gigabit-nätverksportar.
850 kronor för SLM2005 och 1 050 kronor för SLM2008

Bara 5-8 portar?
Så inte-dyrt?
Då kan de ju vara hemma-switchar.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Mysigt för hemmanätet. Tyvärr bara 16 VLAN, och webbinterface. Dessbättre 500kr billigare än HP:s motsvarighet!

Edit: Hm. Såhär i efterhand verkar HP:s motsvarighet vara ett bättre alternativ. Stöd för upp till 64 VLAN (i motsats till Linksysens 16) och jumboframes till ganska ofantliga storlekar. Verkar inte stå så mycket om sånt på linksysen. HP:n har dessutom sjunkit i pris och finns nu för ~1100kr på dustin.

vad ska du med alla VLANen till?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

är det ingen konsoll port på?
ligger det IOS likt ciscos i eller har linksys eget?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Nepp, inget sådant. Detta är ju bara hemma-switchar ala. familjeswitchar.

Jag har för övrigt de där men med 100/100 och dom fungerar kalas. Synd bara att jag inte väntade till de här..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com