Final Fantasy 12, värt att köpa?

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 12, värt att köpa?

Hej swecs..

Är lite rastlös och har inget att spela at the very moment.. Är lite utav ett final fantasy fan, men har inte prövat 12an ännu. Är det värt att köpa Final Fantasy 12 till ps2 för 499?.. känns lite osäkert. Vill inte slösa pengar på ett "ok" spel, om ni förstår vad jag menar :-)..

Vad säger ni?

Mvh

Permalänk
Medlem

Tja beror på vad för slags FF spel du gillat, om du är som mig, som tycker serien har gått utför sedan FF10 så är det inget för dig att skaffa.

Spelet är OK men absolut inget specielt, storyn är riktigt vidrigt dålig för att vara ett FF spel oxo för den delen.

Nej jag säger slösa dina pengar på andra RPG, finns mycket att välja till PS2.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tyckte 12:an sög. Spelstilen var som ett dåligt MMO. Ingen höjdare alltså.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet var jävligt bra och innvecklat. Skall du spela spelet är en guide nästan ett måste. Kanske inte bara för att varva spelet, men för att få ut det mesta ur det och göra allt snyggt och fint.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

Hur mycket får man ut av ett spel om man kör med guide då? vill man få ut det mesta så ska man ju leta själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Hur mycket får man ut av ett spel om man kör med guide då? vill man få ut det mesta så ska man ju leta själv.

problemet med ff12 är att de bästa vapnen är random. Så excalibur ligger inte i dess kista jämt utan det är en viss procent att den kistan kommer fram och det är en viss procent att vapnet ligger där i. Därför behöver man en guide.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Hur mycket får man ut av ett spel om man kör med guide då? vill man få ut det mesta så ska man ju leta själv.

HAHA!!! Lycka till! Då lär du få spela tills du är 900 år gammal MINST innan du lyckats sammla på dig allt i FFXII utan guide. Det går inte, omöjligt! Helt 100% omöjligt. Råkar du göra något i spelet som att tex öppna en kista som det ligger 20 gil i så resulterar det i att du inte kan få det bästa vapnet i slutet av spelet. Det ligger 4st sådanna kistor utplacerade över världen. Och det är bara en av MÅNGA sådanna saker som finns i FFXII. Och inte på tal om alla svingit svårt gömda hemligheter och pussel som i stort sett inte går att klara utan guide. Dom vill ju att man skall köpa guiden. Men tacka vet jag gamefaqs!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jag tyckte FFXII va lite fattigt till skillnad från äldre.

Storyn lämnade en del åt slumpen, och även om detta system att man ser fienderna hela tiden och man slåss som ett mmorpg nästan är kanske snyggare och mer "mainstream"

Så tycker jag att final fantasy ska ha det klassiska japanska rpg fighterna.
även alla animationer för summons och magi kan va lite överdrivet långa och jobbiga efter ett tag så var det d som symboliserade FF iallafall för mig.

Även som folk skriver att få tag i vapen/magier och sånt kan va lite utav en plåga och nästan begär att du använder dig av en guide i vissa tillfällen.

Så om du tycker 400:- för ett spel är mycket så säger jag att du nog ska titta på något annat.

kanske Shadow of the kollossus om du inte spelat det.

Mvh Mathias

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54

Så om du tycker 400:- för ett spel är mycket så säger jag att du nog ska titta på något annat.
[/B]

499:- för att vara mer exakt ;)..

Nåväl, ja har lirat 7an, 8an, 9a, och 10an. gillat alla. Men nu när ni säger att storyn e lite halvt kass så börjar ja tveka att köpa det eftersom Gametrailers säger detsamma om storyn - inge vidare. Aja ska kika runt lite mer vad man kan tänka sig köpa

Tack för era svar!

Mvh

Permalänk
Medlem

Köp det på Game, de har 10 dagars öppet köp, bara att lämna tillbaka fast du spelat. Sen när du lämnat igen det så går du till EB Games och göra samma sak, de har oxo 10 dagar öppet köp. Tycker du att du ytterligare behöver 10 dagar på dig så går du tillbaka till Game efter det

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Köp det på Game, de har 10 dagars öppet köp, bara att lämna tillbaka fast du spelat. Sen när du lämnat igen det så går du till EB Games och göra samma sak, de har oxo 10 dagar öppet köp. Tycker du att du ytterligare behöver 10 dagar på dig så går du tillbaka till Game efter det

Hahaha sicken tattig stil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Hahaha sicken tattig stil

Hihi japp, men om han tycker att det är dyrt att köpa o han är osäker, så varför inte testa spelet

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Köp det på Game, de har 10 dagars öppet köp, bara att lämna tillbaka fast du spelat. Sen när du lämnat igen det så går du till EB Games och göra samma sak, de har oxo 10 dagar öppet köp. Tycker du att du ytterligare behöver 10 dagar på dig så går du tillbaka till Game efter det

Hahah... va klipskt :D.. ska nästan göra så haha. Tack!

Permalänk
Medlem

nej verkligen inte värt det för det priset. Körde ca 10 h sen gav jag upp. Finns säkert folk som gillar spelet men om man som jag verkligen älskat serien så gör man nog bäst att undvika de nya titlarna tyvärr. Inget efter ff9 har haft riktig ff kännsla enligt mig.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |