hur spelar man backuper i DS?

Permalänk
Medlem

hur spelar man backuper i DS?

kanse en lite konstig formulering på rubriken men den får duga.

det jag vill vet är vad man behöver och vilka saker som är bra, har hittat den här som ser billig och bra ut

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2069

och det står att den inte ska behöva något passme. men är den bra?

finns en massa olika alternativ på den där sidan, kan någon reda ut vad alla saker är och vad dom gör?

tack på för hand...

PS
kanse vart lite rörigt men om det är något ni inte förstår så får ni fråga
DS

Permalänk
Medlem

Jag tycker m3 simply är bra, eller r4, det är samma sak. Jag köpte mitt via http://www.psxcare.com, dom har hyfsade priser och är kunniga. Om man behöver hjälp kan man även kontakta dem lätt.

Du behöver även ett microSD minneskort. Jag lyckades hitta ett japantillverkat Kingston på webhallen, http://www.webhallen.com/prod.php?id=67862, men du måste kolla på förpackningen när du köpet. Detta är det snabbaste microSD kortet just nu, vilket gör att man inte får några slowdowns i krävande spel som Castlevania.

Vad jag har hört så fungerar de flesta microSD bra, men jag har själv ingen erfarenhet av andra märken.

M3 Simply eller R4 stöder däremot inte GBA backuper

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk
Medlem

ok, har tittat på r4 (på samma sida som ja länkade)

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.604

tycker att psxcare värkar dyra, 500+frakt =S
på dealextreme får jag samma sak inklusive minne för 320kr vid dörren.

Att det inte stöder GBA gör inte så mycket, jag spelar inte så mycket gba spel ändå =P och har jag left med en gammal grå tegelsten i flera år nu(ja det är ett gammalt GameBoy orginal) så tror ja att alla former av uppgradering blir en förbättring.

har någon handlat på dealxtreme tidigare btw, har någon någon åsikter om dom, är det en seriösbutik och-så-vidare..?

Permalänk

Jag har handlat ett R4DS och två kingston 1 gigabytes microsd-kort därifrån och det fungerade väldigt bra.

De tog ett par veckor att få paketet men med tanke på prisskillnaden tycker jag att det var värt, de markerade även min beställning som "gift" så jag behövde inte betala någon tullavgift.

Permalänk
Medlem

ok, vad bra. tror du jag kommer få hem det förw 8 juli?

Permalänk
Medlem

Att de märker det som gift är ingen garanti för att tullen inte ska ta ditt paket. Men däremot om paketet kostar under 500kr tror jag så får de inte ta tullavgift för det.

Själv köpte jag ett R4 från psxcare häromdan. Riktigt nöjd är jag nu
Skiter i att de är lite dyrare. De var iaf jäkligt snabba med leveransen och så. Beställde det i onsdags och blev positivt överaskad när jag fick det på fredagen. Trodde det skulle ta mycket längre tid.

Köpte ett 1gb Kingston MicroSD på net2world i Malmö. Hade tur och fick ett japantillverkat kort. Har inte märkt av några slowdowns alls.

BTW, fixa programmet DSOrganize när du fått din R4. Riktigt bra

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

ok, får göra det. men då jag inte har så mycket pengar så får jag låv att beställa från dealextreme. ingen som har ett r4 ock kort som dom vill sälja för en billig slant?

Permalänk

Det ska både vara markerat som gåva och understiga 500 kronor i värde för att man ska slippa tullavgifter.

Jag tror att om du beställer nu i veckan kommer du få ditt paket innan 8:e juli, det tog lite mindre än tre veckor för mitt paket att komma fram.

Permalänk
Hedersmedlem