Permalänk
Melding Plague

AMD FASN8 i höst

AMD introducerade för en tid sedan sin Quad FX-plattform designad för arbetsstationer och entusiaster. Den har dock inte slagit igenom särskilt hårt på grund av att Intel har snabbare processorer för tillfället. AMD jobbar dock på nästa entusiastplattform som kallas FASN8.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag tycker det är fullkomligt onödigt. Stackars spelutvecklare och applikationsutvecklare. Ingen hänger med förutom utvecklingsbolagen av komponenter.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

stackars? Var det synd om dem när de lärde sig OOP också? hm ...

Synd är dock att det inte är 8 minnesplatser ... 8x1GB vore prismässigt perfekt just nu .. 2GB "dimmar" är lite dyra

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag tycker det är fullkomligt onödigt. Stackars spelutvecklare och applikationsutvecklare. Ingen hänger med förutom utvecklingsbolagen av komponenter.

har de programerat spelet för SMP så spelar det ju ingen roll om det är 2 eller 30 CPUer

men något jag börjar tröttna på är att AMD bara snackar massa.. vara är deras Quad?

Igång med produktionslinjen och börja producera!!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
har de programerat spelet för SMP så spelar det ju ingen roll om det är 2 eller 30 CPUer

men något jag börjar tröttna på är att AMD bara snackar massa.. vara är deras Quad?

Igång med produktionslinjen och börja producera!!

Det är ju visserligen sant men 4a grafikkort? Känns det verkligen använtbart idag? Eller om 6 månader? Jag tror inte det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Flest är bäst Nä, jag kan hålla med, det är till att K10 inte flaskar. Detta kort och en 5000+ blir kanske en bra deluppgradering...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Avstängd

Orka med Quad-SLI, orka med Dual-CPU och Quad-CPU.

Mer komponenter, mer elavfall, mer som behöver kylning, mer som behöver fläktar, mer värme, mer ljud, fler komponenter som kan havera.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det är ju visserligen sant men 4a grafikkort? Känns det verkligen använtbart idag? Eller om 6 månader? Jag tror inte det.

Jo det håller jag med om

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Orka med Quad-SLI, orka med Dual-CPU och Quad-CPU.

Mer komponenter, mer elavfall, mer som behöver kylning, mer som behöver fläktar, mer värme, mer ljud, fler komponenter som kan havera.

ja lättast är ju om man lägger sej på marken då kan inte så mycket gå sönder
[edit] Jo just det man kan få lite fågelbajs i ögat

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

men ni måste inte ha 4a graffekort. ni kan ju ha ljudkort eller kontrollerkort eller vad som hällst. se det som en möjlighet till expansion inte som en begränsning till att ha 4a graffekort.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Mer information om den äldre Quad FX-plattformen finns i denna artikel.
http://www.sweclockers.com/article_show.php?id=5255

länken fungerar inte.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Känns lite pinsamt när företag försöker använda sig av "leet"-terminologi på sina produktnamn.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

ja du har rätt det känns så billigt och oseriöst.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"